عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متری + تصاویر

5
از 5 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
09 مهر 1393 00:00
0

اگر از جمله‌ی افرادی هستید که زمان شنا در استخر بیشتر زیر آب بوده و از شنا کردن در عمق آب لذت می‌برید، پس بهتر است نگاهی به استخر هتل Terme Millepini‌ در ایتالیا داشته باشید که با عمق ۴۰ متری (معادل ساختمان ۱۲ طبقه) نام خود را به‌عنوان عمیق‌ترین استخر جهان ثبت کرده است.

مرکز شنای هتل ۴ ستاره‌ی Terme Millepini توسط معمار نام‌آشنای ایتالیایی، Emanuele Boaretto طراحی شده است. این استخر که عملیات ساخت آن از ماه ژوئن آغاز شد، عمقی برابر ارتفاع یک ساختمان ۱۲ طبقه دارد. این استخر در پلتفرم‌ها یا طبقات مختلفی توسعه یافته است و سطح آن نیز دارای ابعادی برابر ۲۱ متر در ۱۸ متر است که با افزایش عمق، سطح مقطع استخر نیز کمتر می‌شود. مسافرانی که از این هتل بازدید می‌کنند می‌توانند از امکانات این مجموعه بصورت رایگان بهره‌مند شوند.

 عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متر

همانطور که در تصاویر نیز می‌بینید در درون استخر سازه‌هایی چون غارها ساخته شده که با هدف ایجاد محیطی تمرینی برای غواصانی که در درون غارها به شنا می‌پردازند، طراحی شده است. همچنین سایر غواصان نیز می‌توانند با رفتن به عمق ۴۰ متری شنا در محیط‌های عمیق دریا و اقیانوس را تمرین کنند. برای رفتن به عمق ۴۰ متری استخر نیازی به پوشیدن لباس‌های مخصوص غواصی نیست، چراکه دمای آب بصورت متوالی کنترل شده و در بازه‌ی ۳۲ تا ۳۴ درجه‌ی سلسیوس قرار دارد. فشار آب نیز کنترل می‌شود.

اما لازم نیست تا بازددیکنندگان از این استخر حتما لباس شنا برتن کرده و وارد استخر شوند، چراکه وجود یک تونل شیشه‌ای که از درون استخر عبور می‌کند، بازدیدکنندگان را با محیط داخلی استخر آشنا می‌کند. در پشت بام سازه‌ی این استخر نیز محلی برای آفتاب گیری مراجعین در نظر گرفته شده تا مسافران پس از شنا خستگی خود را از تن به‌در کنند.

 عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متر

این استخر نه‌تنها از نظر ابعاد و سازه بلکه از منظر آبی که از آن برای پرکردن استخر استفاده می‌شود نیز خاص است؛ چراکه آب مورد استفاده از نوع معدنی است. امانوئله بوارتی در مورد اهداف ساخت این استخر چنین اظهار نظر کرده است:

ما این استخر را با در نظرگرفتن چشم‌اندازهای بلند مدت و رسیدن به اهداف خاص و همچنین در نظر گرفتن شرایط محیطی و اجتماعی منطقه طراحی کرده و ساخته‌ایم.

این استخر در محل پارک ملی Euganean در ایتالیا واقع شده است. بوارتی در نظر دارد تا پوشش بیرونی این استخر را با استفاده از چمن بپوشاند تا این سازه با محیط اطراف هماهنگ‌تر شود. این استخر در تمامی ماه‌های سال برای بازدیدکنندگان و مسافران هتل در دسترس است. از جمله‌ی فعالیت‌هایی که می‌توان در این استخر انجام داد، باید به غواصی، شیرجه، ورزش در آب، واتسو یا ماساژ درون آبی و شماری دیگر از فعالیت‌های درمانی اشاره کرد.


 عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متر

 عمیق‌ترین استخر جهان با عمق ۴۰ متر

پیش از این استخر Nemo‌ در بروکسل بلژیک با عمق ۳۳ متری لقب عمیق‌ترین استخر جهان را به خود اختصاص داده بود که حال در اختیار استخر ۴۰ متری ایتالیا است. بیشترین عمق استخر نمو در بلژیک ۳۴.۵ متر بوده و ظرفیت ۲،۵۰۰،۰۰۰ لیتر آب بدون کلر و معدنی را دارد که دمای آن روی ۳۰ درجه تنظیم می‌شود. این استخر در عمق ۱۰ متری دارای غارهایی است که می‌توان از آن برای تمرین غواصی در غارها استفاده کرد.

بزرگ‌ترین استخر جهان نیز در کشور شیلی قرار دارد که مساحت آن برابر ۲۰ هکتار است و براساس برآوردهای انجام شده برای ساخت آن هزینه‌ای برابر ۶۱۳ میلیون دلار صرف شده است. در این استخر می‌توان مسافتی برابر ۱ کیلومتر را شنا کرد که ۲۰ برابر طول استخر استاندارد مورد استفاده در مسابقات المپیک است. برای پر کردن آب این استخر از آب دریا استفاده می‌شود که در این بین از برنامه‌های کامپیوتری برای فیلتر آب استفاده شده و با استفاده از حرارت آفتاب نیز دمای آب در ۲۶ درجه تنظیم می‌شود.



منبع :زومیت

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.