بر فراز بهترین مناظر جهان + تصاویر

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
24 بهمن 1392 00:00
0

مزیت پرواز با هلیکوپتر تنها در نشان دادن منظره و چشم‌اندازی خاص و بی‌همتا از یک شهر یا یک ناحیه خلاصه نمی‌شود بلکه تجربه‌ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده نیز به شمار می‌رود. در ادامه قصد داریم شما را با بدیع‌ترین مناظری که تنها از راه هوا قابل مشاهده هستند آشنا کنیم. امیدوارم از این سفر هوایی لذت ببرید.

تورهای هلیکوپتر سواری اغلب تنها راهی هستند که به بازدیدکننده‌ها امکان می‌دهند مناظر و چشم‌اندازهای بدیع‌تری را از یک ناحیه خاص تماشا کنند. به عنوان مثال جزیره کوآی از مجموعه جزایر هاوایی در موقعیتی قرار گرفته که تقریبا ۷۰٪ آن از راه زمینی غیرقابل دسترس است اما بازدیدکننده‌ها از را هوا می‌توانند لذت بیشتری از مناظر زیبا و دیدنی این بهشت زمینی ببرند.

سیدنی

 بر فراز بهترین مناظر جهان

زمانی که از ارتفاع بالا به آن نگاه می‌کنیم جذابیت این معروف‌ترین شهر استرالیا صد چندان می‌شود. مسافران تور هلیکوپترسواری بر فراز سیدنی می‌توانند از مشاهده مناظری چشم‌نوازی همچون بندر درخشان سیدنی، باغ وحش تارونگا (Taronga)،‌ خانه بی‌نظیر اپرای سیدنی و نیز پل بندر سیدنی که به همان اندازه شهرت دارد لذت ببرند. هر چند گاهی این تورها بر فراز خطوط ساحلی تماشایی این شهر همچون ساحل بوندی (Bondi) برگزار می‌شوند و گاهی هم هلیکوپترها مسیرشان را رو به سوی کوهستان دوست داشتنی آبی (Blue) و دره مگالانگ (Megalong) تغییر می‌دهند.

یخچال روباه (Fox Glacier)

 بر فراز بهترین مناظر جهان

بی شک نیوزلند کشوری است که گنجینه‌ای از زیباترین و نفس‌گیرترین مناظر طبیعی جهان را در اختیار دارد و یخچال روباه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از چشم‌اندازهای باورنکردنی است. این یخچال که ۱۳ کیلومتر امتداد دارد در زمین‌های غربی پارک ملی تای پوتینی (Tai Poutini) واقع شده است. در این تور هوایی مسافران قادرند همچون پرندگان از مناظر زیر پایشان اعم از قله‌های شگفت‌انگیز و نیز شکاف‌های دیدنی این یخچال دیدن کنند. البته قبل از آن‌ که هلیکوپتر در میان برف‌ها فرود بیاید گشتی هم در اطراف قله با شکوه کوک (Cook) می‌زند. امکان دیگری که برای بازدیدکننده‌ها فراهم شده سفری بر فراز دو یخچال است که در طی آن علاوه بر بازدید از یخچال روباه هلیکوپتر سری هم به یخچال فرانز جوزف (Franz Josef) می‌زنند.

اردوگاه اصلی قله اورست

 بر فراز بهترین مناظر جهان

برای بیشتر مردم بازدید از این اردوگاه که در قله اورست و در کشور نپال قرار گرفته است به یادماندنی‌ترین تجربه در طول دوران حیات‌شان به حساب می‌آید. حتی برای آن‌دسته که هیچ تصمیمی مبنی بر انجام این سفر دشوار و صعود پرزحمت به ارتفاعات ۸۸۴۸ متری ندارند این سفری است که ارزش امتحان کردن را دارد. مسافران این پرواز به یادماندنی ابتدا چرخی در اطراف کوهستان جادویی هیمالیا زده و سپس در اردوگاه اصلی اورست که در ارتفاع ۵۳۶۴ متری قرار گرفته فرود می‌آیند. لذت سفر به این مکان قرار گرفته در مشهورترین قله روی زمین به اندازه‌ای است که سفر به هیچ کجای دیگر این جهان لذتی برابر با آن برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

آبشار ویکتوریا

 بر فراز بهترین مناظر جهان

سفر به این آبشار دیدنی که به عنوان بزرگ‌ترین آبشار جهان مطرح می‌باشد و دیدار از مناظر بدیع و چشم نواز آن بسیار لذت بخش می‌باشد. این آبشار در مرز بین دو کشور زامبیا و زیمباوه در قاره آفریقا قرار گرفته است. تخمین زده می‌شود که پهنای آن ۱۷۰۸ متر و ارتفاعش ۱۰۸ متر می‌باشد که آن را تبدیل به بزرگ‌ترین حجم آب در حال ریزش روی این کره نموده است. به دلیل وسعت این آبشار بهترین راه برای برخورداری از یک چشم انداز خوب مسیر هوایی می‌باشد. در این صورت پرواز با هلیکوپتر بهترین راه برای بازدید از این عجایب طبیعی زمین به شمار می‌رود. اگر در طول این سفر شانس همراه‌تان باشد ممکن است بتوانید بخشی از حیات وحش بی‌نظیر این ناحیه را نیز مشاهده کرده و از دیدن فیل‌ها و کردگدن‌ها هیجان زده شوید.

کیپ تاون (Cape Town)

 بر فراز بهترین مناظر جهان

با یک تور پروازی بر فراز این شهر بازدیدکننده‌ها می‌توانند از دو اقیانوس اطلس و هند به طور همزمان دیدن کنند. همچنین مسافران هوایی خوش‌شانس می‌توانند این بازدید را با توری سرگرم کننده بر فراز ۱۲ کوهستان و نیز سفری بر فراز قله معروف تیبل (Table) که بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین عجایب دیدنی قاره آفریقا می‌باشد پیوند بزنند. همچنین ممکن است مسافران در حال پرواز برفراز ساحل مویزنبرگ (Muizenberg) بتوانند دسته‌هایی از کوسه‌های سفید قاتل معروف را نیز در حال شنا کردن مشاهده کنند.

آبشار ایگوآزو (Iguazu)

 بر فراز بهترین مناظر جهان

تعداد نقاط روی این کره که به اندازه این آبشار واقع در مرز برزیل و آرژانتین دیدنی و خوش منظره باشند انگشت شمار است. این آبشار در اصل از ۲۷۵ آبشار کوچک و مجزا تشکیل شده که در زمینی به مساحت ۲.۵ کیلومتر پراکنده شده‌اند. آبشار ایگوآزو نیز جزء عجایب شگفت‌انگیز طبیعت به شمار آمده و خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان شناخته می‌شود. شاید تنها پرواز بر فراز آن قادر باشد عظمت و نیروی باورنکردنی این آبشار را به بهترین شکل نشان دهد. با کمک هلیکوپتر بازدیدکننده‌ها دیدی به مراتب بهتر از ناحیه معروف به حنجره شیطان (Devils Throat) داشته و در ضمن منظره پر زرق و برق‌تری از جنگل‌های انبوه و سرسبز اطراف آن مشاهده خواهند کرد.

هاوایی

 بر فراز بهترین مناظر جهان

بازدید کننده‌های جزایر هاوایی می‌توانند تورهای مختلف را برای پرواز بر فراز این جزیره‌ها انتخاب کنند. به عنوان مثال این جا تورهایی وجود دارد که مسافران را به گردشی بر فراز جریان‌های گدازه و ماگما، فوارن آتشفشان و نیز آبشارهای شکوهمند و بزرگ واقع در جزیره اصلی می‌برند. تور تفریحی دیگری آنها را به سفری ماجراجویانه برفراز مزارع کشت آناناس، مرداب کی‌هی (Keehi)، خلیج هانااوما (Hanauma) و آبشارهای ترسناک این جزیره می‌برد. همچنین مسافران ناحیه اوآهو (Oahu) می‌توانند مناظری را که هیچ گردشگری شانس بازدید از آنها را نخواهد داشت از نزدیک مشاهده کنند.به علاوه استفاده از هلیکوپتر بهترین راه برای بازدید از جزیره کوای (Kauai) و ۲۳ کیلومتر خط ساحلی و صخره‌های نوک تیز آن است. این جزیره همچنین به دلیل آبشارهای فوق‌العاده زیبایش نیز شهرت یافته که دسترسی به تعداد قابل توجهی از آنان از راه زمینی امکان پذیر نمی‌باشد.

ریو دو ژانیرو

 بر فراز بهترین مناظر جهان

بازدید کنندگان این دومین شهر بزرگ برزیل قطعا تمایل دارند این کلان‌شهر و محیط زیبای اطرافش را از آسمان نیز نظاره کنند. گردشگران در این سفر هوایی می‌توانند از کوهستان شوگر لوف (Sugar Loaf)، ‌سواحل کوپاکابانا (Copacabana)و ایپانما (Ipanema)و نیز از مجسمه بزرگ عیسی نجات‌بخش که برفراز قله کورکووادو (Corcovado) قرار گرفته و یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین مجسمه‌های جهان به شمار می‌آید دیدن کنند. همچنین می‌توانند بر فراز استادیوم ماراکانا (Maracana) که قرار است مراسم افتتاحیه بازی های جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۴ و نیز المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در آن برگزار شود پرواز کنند.

نیویورک سیتی

 بر فراز بهترین مناظر جهان

به دلیل آسمان‌خراش‌های بزرگ و بی‌شمار این شهر، یک گردشگر در حال قدم زدن در خیابان‌ها این احساس را خواهد داشت که گویی در حال حرکت از میان تونلی به هم پیوسته است. برای برخورداری از زاویه دید بهتری از این شهر پهناور و سرگرم‌کننده بهتر است گردشگران به سراغ گزینه پرواز با هلیکوپتر بروند که آنها را به گردشی برفراز تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی جهان همچون مجسمه آزادی، جزیره الیس (Ellis)، ساختمان امپایر استیت (Empire State) ، پل معروف جرج واشینگتن و بهشت سرسبز سنترال پارک که در میان این همه سازه همچون نگینی سبز می‌درخشد می‌برند. همچنین پرواز یکی از بهترین راه‌ها برای مشاهده خط افق دیدنی این کلان‌شهر مدرن می‌باشد.

دره گرند کنیون

 بر فراز بهترین مناظر جهان

این دره واقع در آریزونا به طرزی باورنکردنی پهناور است. گرند کانیون در حدود ۱۱ کیلومتر وسعت و تقریبا ۱.۵ کیلومتر عمق دارد. شاید به دلیل همین وسعت بالا باشد که بهترین راه برای بازدید از آن پرواز با هلیکوپتر است که به شما امکان می‌دهد دیدی بهتر به اشکال رنگارنگ و دیدنی، تپه‌ها و مخروط‌های سنگی آن داشته و آن را آن‌گونه که سزاوار است ستایش کنید. همچنین بازدید کنندگان تنها از راه هوا قادرند قدرت فوق‌العاده رودخانه کلرادو که راه خود را از میان این تخته سنگ‌های عظیم گشوده را درک کنند. همچنین عموما هلیکوپترها در این مسیر از لاس وگاس، دریاچه مید (Mead) و سد هوور (Hoover) نیز دیدن می‌کنند.



منبع :زومیت

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.