علاقه مردم مالدیو به گردشگری در کاشان

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
31 فروردین 1394 14:20
0

معاون وزیر امور اسلامی و رئیس سازمان حج جمهوری مالدیو، از کاشان به عنوان مقصد گردشگری و تاریخی بسیار جذاب و مهم نام برد و گفت: کاشان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری مردم مالدیو به شمار می‌رود.

عایشه مونیزا شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آشنایی با تاریخ ایران در شهری که با جاذبه های تاریخی و آثار زیبا از گذشتگان به جای مانده و مطرح است قابل وصف نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم کشورش را برای بازدید از شهر تاریخی کاشان دعوت می‌کند، افزود: کاشان شهری زیبا، تاریخی و جذاب برای وی است و عطر گل محمدی از شایستگی نامی است که برای آن انتخاب شده و از جاذبه های گردشگری مهم این شهر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان حج جمهوری مالدیو، شستشوی خانه خدا با گلاب ناب قمصر را بهترین نتیجه کاربردی گل محمدی دانست و افزود: گل محمدی برای وی خیلی جالب و عطر آن باور نکردنی است که تاکنون چنین عطری را استشمام نکرده است.

وی مهمان نوازی مردم کاشان و داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان را از موارد مثبت و ارزشمند شهر کاشان برشمرد و گفت: حفظ و نگهداری از آثار و ابینه این شهر در طول تاریخ نیز مورد تقدیر است و ارزش این شهر با وجود هنرهای سنتی و صنایع دستی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، عایشه مونیزا معاون وزیر امور اسلامی و رئیس امورحج جمهوری مالدیو، سید ابوالحسن رضوانی سرپرست اداره ارتباطات بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با هیئت 5 نفره همراه از آثار و ابینه تاریخی کاشان، کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی، باغ فین، حمام سلطان امیر احمد، خانه تاریخی عامری‌ها، جاذبه‌های طبیعی قمصر و گلستان‌های گل محمدی طی سفر یکروزه خود به کاشان بازدید کردند.



منبع: خبرگزاری تسنیم

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.