کلیبر، شهری زیبا در دل جنگل های ارسباران + تصاویر

3.7
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
07 تیر 1393 00:00
9

در کشورخودمان، تا صحبت جنگل و آب و هوای خنک و مرطوب می شود، یاد جنگل های شمال می افتیم. غافل از این که در دل خطّه ی آذربایجان جنگل هایی هست به همان زیبایی جنگل های شمال و البته بدون آب و هوای شرجی آن.

کلیبر، شهری در دل جنگل های ارسباران، در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز و در 810 کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده است. جمعیت کلیبر مطابق با آخرین سرشماری در سال 90 حدود 9800 نفر بوده است. آب و هوای آن معتدل کوهستانی است و به دلیل نزدیکی به قلعه تاریخی بابک و همچنین جنگل های ارسباران مورد توجه گردشگران بوده است.

کلیبر مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی و انسانی است که به طور خلاصه می توان به آن ها اشاره کرد:

قلعه ی تاریخی بابک: از مشهورترین قلاع تاریخی به جا مانده در ایران که مقرّ بابک خرم دین، سردار ساسانی بود و امروز در 5 کیلومتری غرب کلیبر قرار دارد.

قلعه پیغام: در 13 کیلومتری کلیبر و در 18 کیلومتری قلعه بابک واقع شده و به جای مانده از دوران اشکانیان است.

قلعه قهقهه: از دوران مغول به جای مانده و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این قلعه در روستای قارلوجا از توابع خدابنده لو و در ساحل رود ارس قرار دارد.

چشمه آب گرم موتالّیق: این چشمه در روستای آبیش احمد از توابع کلیبر واقع شده که به علت خاصیت درمانی آن معروف است. تاسیسات آب درمانی که در کنار این چشمه واقع شده بزرگترین از نوع خود، در ایران است.

علاوه بر این ها، کلیبر به علت واقع شدن در منطقه ی ارسباران داری مناطق گردشگری: جنگلهای آینالو، دره ی مکیدی، کوه های روستای علی آباد، و مراتع اطراف قلعه بابک برای رفتن به کلیبر بهترین راه ، رفتن از تبریز به اهر و از آنجا پیمودن 45 کیلومتر راه آسفالت تا کلیبر است.

برای اقامت در کلیبر هم می توان از "هتل آپارتمان آنزای کلیبر" واقع در خ فرمانداری، خ ثبت احوال؛ "مهمان پذیر آراز" واقع در پائین تر از پمپ بنزین کلیبر؛ و هتل بزرگ کلیبر، در ورودی شهر و با چشم اندازی بسیار زیبا استفاده کرد.

 کلیبر تبریز

 کلیبر تبریز

 کلیبر تبریز

 کلیبر تبریز

 کلیبر تبریز

 کلیبر تبریز

 کلیبر تبریز

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.