نکات مهم که میبایست قبل از سفر بدانید

4.8
از 15 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نکات مهم که میبایست قبل از سفر بدانید
27 اسفند 1394 09:53
0

اطلاعات کامل درمورد هتل‌ ها و انواع آنها

 

شاید این پرسش برای شما بارها پیش آمده باشد که اصطلاحاتی که آژانس های مسافرتی درباره هتل ها به کار می برند به چه معنایی میباشند؟ تفاوت FB با All در چیست؟ تفاوت تخت Twin با King در چیست؟ Resort به چه معنی میباشد؟ سعی کردیم در این پست به تمامی ابهامات شما پاسخ بدهیم تا با اطلاعات کامل تری نسبت به انتخاب هتل خود اقدام نمایید. با ما همراه باشید :

متل Motel:

متل تلفیقی است از دو واژه Motor و Hotel و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولاً خارج از شهرها قراردارد . در تعریف متل می توان گفت که هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق خود پارک نمایند . یکی از مشخصه های اصلی متل ها عدم وجود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت نموده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.

هتل پانسیون Hotel Pension:

درشهرواقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری ـ به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید ـ کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی وآماده شده است. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد . بر همین اساس معمولاً سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود . درپانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیزحاضرشوند وتا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.

ریزورت هتل Resort Hotel:

به هتل هایی اطلاق می شود که معمولاً نزدیک چشمه های مواد معدنی و یا ساحل قرار دارند. (هتل های مخصوص استراحت )

هتل آپارتمان Apartment Hotel:

هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد ، هتل آپارتمان شکل می گیرد . در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود . اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و انواع بسیار متفاوتی دارند . معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوندو دارای تعداد زیادی آپارتمان می باشند . دوره اقامت در آنها بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است .معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است مسافرینی که در آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است . بنابراین هرآنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد

ادامه مطب...

جلوگیری از عوارض مسافرت هوایی (Jet Lag)

 

در سفرهای طولانی با هواپیما، ساعت داخلی بدن کار نمی کند و باعث بروز اختلالات موقتی خواب می شود. عارضه ای به نام jet lag در اثر مسافرت طولانی با هواپیما بروز می کند که علائمی دارد.

علائم jet lag

- می خواهید بخوابید و نیاز به خواب دارید، اما خوابتان نمی آید و بیدار هستید.
- خستگی زیاد ناگهانی
- تضعیف عملکرد جسمی و ذهنی
- سردرد و مشکلات گوارشی


اگر شما دو روز و یا کمتر به سفر می¬روید و بعد به محل اصلی خود بر می گردید، نیازی به تطبیق دادن خود با سرعت محلی مقصد ندارید. ولی سعی کنید برنامه خواب خود را حفظ کنید.

اما اگر برای چندین روز قصد ماندن دارید و با هواپیما به آن محل می روید، بهتر است تا آنجا که ممکن است خود را با ساعت محلی مثصد تطبیق دهید. برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از مسافرت با هواپیما، روش های زیر را به کار ببندید.

ادامه مطب...

یک مثل قدیمی میگه نصف لباس و دو برابر پولی که فکر میکنی نیازه بردار

چندی قبل یکی از دوستان ( آقا یا خانم ربیعی ) لطف کرد و این فایل رو برای وب سایت ارسال نمود . با بررسی فایل و کمی تغییر و دستکاری چک لیستی تهیه کرده ایم که میتواند قبل از سفر به کمک شما دوستان بیاید. البته چک لیست جای کاملتر شدن را دارد و دوستان میتوانند پیشنهادات و نظرات خود را در بخش نظرات بنویسند.

این چک لیست حاصل تجربه سفرهای مسافران ایرانی است و انتشار آن به هر صورت مجاز می باشد، امیدوارم سهمی کوچک در خوشی و لذت شما داشته باشیم.

ادامه مطب...

وقتی از کشور خارج میشوید، تنها چیزهایی که باید در مورد آنها نگران باشید فقط زبانها و واحدهای پول مختلف نیست بلکه باید به انواع مختلف دوشاخه و ولتاژ برق نیز فکر کنید. درمورد پریز و ولتاژ تنها یک نمونه استاندارد وجود ندارد.

اگر به این موارد از قبل نیاندیشید، نه تنها نمیتوانید از وسایل برقیتان استفاده کنید، که بدتر از آن ممکن است با زدن آنها به پریز کشور خارجی باعث خرابی وسایلتان شوید.

اشکال مختلف دوشاخه

واضح ترین موردی که شما با آن روبرو خواهید شد انواع گوناگون پریز هایی است که در جاجای دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. شما باید دوشاخه مناسب داشته باشید وگرنه حتی نمیتوانید وسایل برقیتان را به پریز برق کشوری که به آن سفر کرده اید متصل کنید.

نقشه زیر که از ویکی پدیا گرفته شده است اطلاعاتی به ما میدهد مبنی بر چگونگی اشکال دوشاخه ها از کشوری به کشور دیگر. میبینید که در آمریکای شمالی، قاره اروپا، انگلستان و استرالیا هر کدام از اشکال مختلف پریز استفاده میکنند.


ادامه مطب...

کودکان زیر ۳ سال وسایل، اسباب بازی، خوراکی و ... بسیاری دارند که هنگام مسافرت باید همراه خود داشته باشید. در این مطلب لیست کاملی از همه وسایل موردنیاز کودک برای سفر را برایتان نوشته ایم تا چیزی را فراموش نکنید.

پوشک:
همیشه سعی کنید بیشتر از تعداد روزهای سفر خود پوشک به همراه داشته باشید. شاید مورد اضطراری پیش آمد، سفرتان طولانی تر شد یا در جاده با ترافیک سنگین یا تاخیر حرکت اتوبوس یا پرواز هواپیما مواجه شدید.

پارچه خشک کن
پد برای قرار دادن زیر کودک هنگام تعویض پوشک: می توانید انواع یکبار مصرف آن را از داروخانه یا فروشگاه وسایل کودک خریداری کنید.

پتو و ملافه:
بهتر است چند تا پتو و ملافه برای زیر و روی کودک و گرم نگه داشتن او در محیط های سرد به همراه داشته باشید.

کیسه های پلاستیکی:
سعی کنید در اندازه های مختلف و به تعداد زیاد کیسه پلاستیکی همراه داشته باشید تا پوشک، لباس و کفش های کثیف را داخل آنها بریزید.

ادامه مطب...

نکاتی در مورد دادن انعام

دادن انعام نه تنها نیازمند بخشش و البته پول نقد است بلکه باید بدانیم به چه کسی و به چه مقدار باید انعام داد. مسافران سخاوتمند برای حل این مساله نباید از پاداش هایی مثل آب نبات شب هالوین استفاده کنند. در بعضی کشورها مثل ژاپن که دادن یک پول کهنه و مچاله به کسی بی ادبی محسوب میشود، دادن انعام نادرست میتواند توهین آمیز باشد. از طرف دیگر مسافران خسیس برای صرفه جویی نباید از دادن انعام به شخصی که به آنها سرویس میدهد شانه خالی کنند، چرا که میلیونها گارسن، پادو هتل، تورگاید و دیگر کارکنان در زمینه گردشگری برای سیر کردن شکم خانواده شان و برای پرداخت اجاره خانه هایشان روی انعام ها حساب میکنند.

یک مسافر آگاه شخص متعادلی است که نه زیادی دست و دلباز است نه خیلی خسیس. در زیر ما راهکارهای با اهمیتی برای پرداخت انعام در یک کشور خارجی با رسوم و رفتار متفاوت و گاهی گیج کننده به شما ارایه میکنیم. توصیه های ما را جدی بگیرید.


ادامه مطب...

اگر قرار است با فرزند خود سفر کنید، به شما توصیه می کنیم به این همراه کوچک خود به چشم انسانی نگاه کنید که به سفر شما بُعد تازه و متفاوتی می بخشد. توقعات خود را پایین بیاورید و سعی کنید همه چیز را آسان بگیرید. به قول حافظ:

گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع، سخت می گردد جهان بر مردمان سخت کوش!

در این مطلب، ۷ توصیه ای که مادران باتجربه بیان کرده اند را برایتان نوشته ایم تا شاید کمکی باشد برای مسافرتی راحت تر.

۱. انعطاف پذیر باشید

سفر با کودکان می تواند تجربه هیجان انگیزی باشد – البته اگر به این مساله اعتقاد داشته باشید. اگر کودک مجبور باشد ساعت های طولانی در یک جا بی حرکت بنشیند و بازی یا فعالیتی انجام ندهد، حتما حوصله اش سر خواهد رفت. بنابراین، سعی کنید در برنامه ریزی سفر حتما حضور کودک را نیز لحاظ کنید. به طور مثال، در طول روز حتما چند ساعتی را به بازی و سرگرمی کودک اختصاص دهید.

۲. مکان هایی را انتخاب کنید که برای همه اعضای خانواده جذابیت داشته باشد

هنگامی که کودک خود را نیز با خود به سفر می برید، باید در انتخاب مقصد خواسته ها و نیازهای او را نیز در نظر بگیرید. مثلا، شمال و لب دریا برای کودکان هم زیباست. از سفر کردن به مکان هایی که بسیار شلوغ هستند و گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند، پرهیز کنید. حتی شهرهای شمالی کشور نیز مکان هایی دارند که مملو از جمعیت است. این مکان ها برای مسافرت با کودک چندان مناسب نیست.

اگر قرار است هتل رزرو کنید، هتل هایی را انتخاب کنید که هزینه اقامت کودک رایگان است یا مثلا هزینه صبحانه روی هزینه اتاق است.

ادامه مطب...

وب سایت National Geographic مقاله ای در وب سایت خود منتشر نموده است با نام آداب و رسوم پرواز (Plane Etiquette) . این مقاله که به قلم Christopher Elliott نوشته شده است برخی از موارد را در مورد پرواز و آداب و رسومی که رعایت کردن آنها به شما کمک خواهد نمود تا پرواز بهتری داشته باشید پرداخته است . میتوانید مقاله اصلی را از این لینک ملاحظه بفرمایید.

در همین رابطه نظرسنجی طراحی شده و در پایین این مقاله قرار گرفته است که از شما خواهشمندیم در این نظرسنجی شرکت نمایید .

Christopher Elliott : پرواز با هواپیما گاهی اوقات می تواند به یک شکنجه روحی و جسمی تبدیل شود.

هوای خشک درون کابین، فضای تنگ بین صندلی ها، بعضاً عدم دسترسی به آب، خوراکی و سرویس بهداشتی، خروپف مسافر پشتی که صدایش گوش فلک را کر می کند، سر و کله زدن با بچه های بازیگوش مسافر جلویی، چمدان هایی که جلوی پای شما را گرفته و موارد دیگری از این دست، می تواند شیرینی پرواز در آسمان را به کام شما تلخ کند.

تازه به همه اینها می توان چیزهای دیگری نیز افزود: از کشمکش با مسافر بغل دستی بر سر تصاحب دسته صندلی بگیر تا سر و صدای دیوانه کننده بچه هایی که راهروی هواپیما را با محوطه پارک اشتباه گرفته اند و خرده فرمایش های بی پایان مهمانداران خسته.

برای حل بخشی از این مشکلات، من راهکارهای ذیل را پیشنهاد می کنم:

1. وقتی صندلی جلویی تبدیل به تخت می شود!
در صندلی های درجه اقتصادی (Economy Class) مقدار فضای خالی اندکی که اصطلاحاً به آن جای پا می گویند در نظر گرفته شده است.

در این پروازها، فاصله بین صندلی ها حدود 71 تا 86 سانتی متر است ولی اگر مسافر جلویی، پشتی صندلی خود را تا آخر بخواباند، کار تمام است و شما باید در حسرت همین فضای اندک بسوزید و بسازید!


ادامه مطب...

نکات بهداشتی هنگام سفر با هواپیما

 

مقدمه : مطلب فوق برگرفته از وب سایت اقای "بهروز مدرسی" خلبان پیشین نیروی هوایی ایران و روزنامه نگار کنونی است . وب سایت ایشان با نام خلبان قدیمی (www.OldPilot.ir) حاوی مطالب بسیار آموزندی و جالبی است که سعی خواهیم نمود بهترین و مرتبط ترین آنها را برای شما بازنشر نماییم. سفرهای هوایی با همه سهولتی که به سفر شما می دهند، می توانند بسیار دردسرساز باشند! این سفرها شما را به دنیای میکروب ها می برند و بدون آنکه فکرش را بکنید، ساعت ها در معرض آلودگی قرار می دهند.

دستشویی هواپیما

آلوده ترین مکان در داخل کابین هواپیما سرویس بهداشتی آن است. در هر پرواز صدها نفر داخل یک فضای محدود قرار خواهند گرفت که مجبور هستند در مدت پرواز از دو یا سه دستشویی مشترک استفاده کنند که این مسئله باعث افزایش آلودگی خواهد بود. حالا فکر کنید که دو سه نفر از مسافران هواپیما هم مبتلا به بیماری های ویروسی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی باشند! از طرف دیگر، به دلیل کوچکی فضای سرویس بهداشتی هواپیما امکان رعایت برخی اصول بهداشتی توسط مسافران تا حدودی کم می شود. فضای محدود دستشویی باعث می شود که فرد نتواند به خوبی دست های خود را با آب و صابون بشوید بنابراین انواع وسیله هایی که همگی مجبور هستیم به آنها داخل این فضای محدود دست بزنیم دارای آلودگی زیادی خواهند بود.

راه چاره چیست؟ استفاده از دستمال های مرطوب برای باز و بسته کردن در سرویس های بهداشتی، ضدعفونی مرتب دست با اسپری های مخصوص کیف و به خصوص قبل از خوردن غذا شرکت های هواپیمایی طبق قوانین عمومی IATA موظف به رعایت نکات بهداشتی داخل کابین هواپیما هستند، اما به دلیل کثرت کار و کمبود وقت شاید به خوبی این کار انجام نشده باشد. بنابراین با استفاده از یک دستمال مرطوب خودتان این اقدام را انجام دهید.

ادامه مطب...

در فرودگاه این طوری وقت کشی کنید ا

 

هنگام سفر با هواپیما، وقت هایی هست که به دلیل تاخیر در پرواز مجبور می شوید چندین ساعت در فرودگاه بمانید. یا بلیط ندارید و نام خود را در لیست انتظار نوشته‌اید و مجبورید تا اولین پرواز خالی صبر کنید، تاکه بالاخره موفق به پرواز شوید. این زمان ها بدترین وقت ها هستند. نه می توان بیرون رفت نه می توان از سالن خارج نشد و نه هیچ کار دیگری کرد. یک هدر رفتنِ وقت واقعی است.

اما برای اینکه از درد این انتظار خسته‌کننده کم کنید، ما چند پیشنهاد داریم.

کتاب صوتی گوش کنید

یکی از مفیدترین کارهایی که می توانید هنگام انتظارهای چند ساعته انجام دهید، گوش کردن به کتاب های صوتی و غرق شدن در داستان ها است. از آنجا که سالن های فرودگاه همیشه شلوغ و پر از سر وصدا است، نمی توان با تمرکز کافی کتاب چابی مطالعه کرد. چاره آن شنیدن کتاب است. کتاب های صوتی بی شماری در اینترنت وجود دارند که می توانید دانلود و روی گوشی یا تبلت خود داشته باشید و در مواقع مشابه، هدفون در گوش، از دنیای شلوغِ واقعی خارج و وارد دنیای خیالی داستان ها شوید.

در فرودگاه این طوری وقت کشی کنید



ادامه مطب...

ترفندهای آماده شدن برای سفرهای ساحلی

 

مسافرت به شهرهای ساحلی و کنار دریا لذت فراوانی دارد اما نکاتی است که اگر آنها را رعایت نکنید، این لذت را از شما می گیرد. اما چه لوازمی را باید برای سفرهای ساحلی به همراه داشته باشیم؟ ما در اینجا آنچه را که برای گذراندن ساعات خود در ساحل دریا به آن احتیاج دارید، برایتان آورده ایم.

سفرهای ساحلی

پودر بچه به همراه داشته باشید

حتما پس از خوشگذرانی در ساحل و دریا، حسابی تن تان شنی شده است و به سادگی نمی توانید از شر آنها خلاص شوید. در این شرایط باید از پودر بچه استفاده کنید. آن را به اندام خود بمالید تا تمام شن ها را از شما دور کند.



ادامه مطب...

با چه کسانی، سفر نرویم؟

اولین نکته برای اینکه سفر خوبی داشته باشید، انتخاب همسفر خوب است. این انتخاب هم سخت است و هم آسان، اما وقتی بتوانید هم پا و هم قدم تان را پیدا کنید معنایش این است که برای سفر خوب خیال تان تا حد زیادی راحت است. بنابراین با این افراد همسفر نشوید تا مسافرت شاد و آرامی داشته باشید.

هم قدم و هم پا نیستند

هرچند به نظر می رسد افرادی که از نظر سنی به هم نزدیک ترند، بیشتر هم پا و هم قدم هستند اما همیشه این طور نیست. به قول معروف بعضی افراد، اهل سفر هستند و بعضی دیگر نیستند. بنابراین برای اینکه از مسافرت لذت ببرید، اول از همه به این نکته دقت کنید که گروهی که قرار است با آنها مسافرت بروید، چقدر هم پا و هم قدم شما هستند. برای اینکه افراد را درست برگزینید، رفتار آنها را در جمع های دوستانه و مهمانی ها مرور کنید. مطمئن باشید به سرعت جواب تان را پیدا خواهیدکرد.

بنابراین الزاما به سن افراد دقت نکنید و افرادی را که بیشتر در دورهمی ها از حضور و مصاحبت شان لذت برده اید، برای سفر انتخاب کنید.

سطح تفکر و طبقه یکسان

اصلا شوخی نیست؛ این مساله فقط به بحث انتخاب همسر مربوط نمی شود! اگر شما با افرادی همسفر شوید که دیدگاه و ساختار ذهنی شان با شما متفاوت است، اذیت خواهیدشد. به این مثال ها دقت کنید؛ تصمیم گرفته اید برای اینکه همسرتان چند روز استراحت کند، هزینه کرده و وعده ناهار و شام یا یکی از آنها را حتما در رستوران میل کنید اما همسفر شما اعتقادی به این نوع خرج ها ندارد.

این اولین قدم اختلاف نظر بوده و طبیعی است که باید یکی از طرفین حرف دیگری را بپذیرد و این پذیرش سفر را به کام طرفی که برنامه اش تغییر کرده، تلخ خواهدکرد. بنابراین افرادی را برای سفر انتخاب کنید که از دیدگاه تقریبا یکسانی با شما برخوردارند. این بحث اصلا ارتباطی به توان مالی افراد نداشته و مساله ای کاملا فرهنگی است. در یک کلام با هم فرهنگ خودتان سفر بروید.

با کی سفر نرویم؟



ادامه مطب...

چگونه از بی حوصلگی و خستگی در مسافرت های خانوادگی جلوگیری کنیم؟

 

فرض کنید در یک سفر جاده ای با خانواده تان هستید و بعد از مدتی تنها چیزی که میشنوید صدای بچه ها از صندلی عقب است که میگویند: "کی میرسیم؟ من خسته شدم!"

برای اینکه این اتفاق نیفتد قبل از رفتن چند کار را انجام دهید:

۱ . به بچه ها اجازه دهید در بررسی و جستجوی قبل از سفر کمکتان کنند: به بچه ها اجازه دهید مقصدهایی که دوست دارند را روی نقشه پیدا کنند و نشانتان دهند. اینکار علاقه شان رادر طول سفر حفظ میکند.

۲ . با آنها بازی راه بیندازید: به بچه ها بگویید که اطلاعاتی راجع به جاهایی که قرار است بازدید کنید و چیزهایی که انجام بدهید جمع کنند. لیستی درست کنند و در طول سفر کارهای انجام شده را در لیست تیک بزنند.</ br />.

۳ . یک کیف"سرگرمی" درست کنید: چه با قطار چه با هواپیما و اتومبیل مسافرت میکنید بچه ها باید سرگرم شوند. یک کیف بردارید و وسایل سرگرمی غیردیجیتال داخل آن بریزید. مثل کتاب، مجله، دفتر نقاشی و اسباب بازی های کوچک.

۴ . جایزه ی ویژه تعیین کنید: اجازه دهید هرکدام از بچه ها یک خوراکی ویژه که در روزهای عادی اجازه ی خوردنش را ندارند از سوپرمارکت انتخاب کنند. به آنها بگویید که اگر در طول سفر خوب رفتار کنند این خوراکی نصیبشان میشود.

۵ . با عکس گرفتن سرگرمشان کنید: به بچه ها یک دوربین دیجیتال کوچک یا اگر ممکن نیست یک دوربین دست دوم بدهید. آنها میتوانند از جاهایی که بازدید میکنید عکس بگیرند.



ادامه مطب...

چگونه در سفر با قطار روی اعصاب هم سفرهایمان نرویم

 

سفر کردن با قطار یکی از لذت بخش ترین شیوه های سفر است، اما به دلیل اینکه فضای داخل قطار کمتر از آن است که آدم بتواند کاملا راحت باشد، همه چیز به این بستگی دارد که همسفرهایتان چه کسانی هستند. فرقی نمی کند که با دوستهایتان یک کوپه دربست گرفته اید، یا اینکه با آدمهای غریبه یک کوپه را قسمت کرده اید، نکاتی هست که باید رعایت کنید تا روی اعصاب همدیگر نروید.

۱ . به اندازه سهم خودتان بار ببرید.

فضایی که برای قرار دادن بار در نظر گرفته شده بسیار کم است و اگر کسی بیشتر از دو ساک کوچک بار داشته باشد، وسایل بقیه افراد جا نخواهد شد. پس ملاحظه کنید و اگر بارهایتان بیشتر است، از فضای زیر پا و یا روی تختتان برای نگهداری از آن استفاده کنید.

۲ . مواظب پاهایتان باشید!

نشستن در طبقیه پایین قطار مستلزم این است که حواستان به فضایی که پاهایتان اشغال می کند باشد. همه دوست دارند پایشان را دراز کنند و یا راحت تر و بازتر بنشینند، اما فضای کافی برای این کار وجود ندارد. حتی اگر با دوستانتان سفر می کنید، این احتمال را بدهید که با شما رودربایستی دارند و ممکن است اذیت شوند.

۳ . جورابهای تمیز بپوشید!

بالا و پایین رفتن از نردبان قطار باعث می شود بیشتر اوقات کفش هایمان را در بیاوریم. حواستان باشد که جوراب تمیز و بدون بو به پا داشته باشید.

۴ . برای آواز خواندن و یا آهنگ گذاشتن نظرسنجی کنید.

اگر اهل زدن زیر آواز هستید و یا دوست دارید موزیک پخش کنید، باید آهنگی باشد که سلیقه دیگران هم آن را بپسندد. پس یا نظرسنجی کنید و یا با هدفون آهنگ گوش بدهید.

۵ . از راهروها استفاده کنید.

اگر زیاد با موبایل حرف می زنید، اگر سیگاری هستید، اگر حوصله جمع را ندارید، از راهروها استفاده کنید. بهترین گزینه!

۶ . سر زمان خوابیدن به توافق برسید.



ادامه مطب...

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.