رویایی شیرین به نام پوکت (سفرنامه)

4.5
از 51 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
رویایی شیرین به نام پوکت (سفرنامه)

بخش اول

هدف از سفر چیست؟

تجربه دیدن جاهای جدید ، آشنایی با فرهنگ وسنن ملل ، دیدن مناظر زیبا و دل انگیز ، رها شدن در طبیعت بکر و دست نخورده ، دور شدن از فشار و مشکلات زندگی و کاهش استرس های روزمره و .......... هرآنچه که هدف شما از سفر باشد مهم این است که برای رسیدن به آرزوهای خود و دست یابی به تجربه های نو و جدید می بایست برای آن برنامه ریزی داشته باشید و این برنامه ریزی مستلزم آن است که نکاتی مهم در رابطه با مکانی که می خواهید بروید را بدانید. 1) میزان بودجه سفر 2 ) هدف از سفر 3) شرایط سنی همراهان 4)آشنایی با آداب و فرهنگ و قوانین کشور مورد نظر 5) انتخاب هتل محل اقامت 6) بررسی و شناسایی نقاط گردشگری و مکان های دیدنی، تفریحی و مراکز خرید ونحوه دسترسی به آنها .و ........ یا می توانید هر آنچه را که برای شما در الویت قرار دارد را انتخاب کنید و به لیست خود اضافه کنید . پس از آنکه سر فصل های خود را انتخاب نموده اید.حال می توانید با دیدی باز و با هدفی صحیح ، مقصدی مناسب را برای برآورده کردن اهداف سفرتان در نظر بگیرید .

از نوروز1395 تصمیم سفر به تایلند گرفتیم که این فکر با توجه به تجربه سفر سال گذشته ما به مالزی با شروع خواندن سفر نامه های مختلف و جمع آوری اطلاعات در مورد این کشور و انتخاب شهر مورد نظر برای سفر شروع شد .

با توجه به اینکه سفر ما خانوادگی و به همراه دو فرزند نوجوانمان بود مقصد سفر را شهر پوکت و بانکوک انتخاب کردیم .و از اینجا به بعد انتخاب آژانس و تور بانکوک مناسب و انتخاب نوع پرواز بود که به علت اینکه همه در شهر بانکوک الویت خودرا به خرید داده بودند و با توجه به محدویت حمل بار در پرواز های داخلی تایلند ( حداکثر بار مجاز مسافر 20 کیلو می باشد و اضافه برآن باید هزینه پرداخت کنید ) بهترین گزینه این بود که ابتدا به پوکت و سپس به بانکوک برویم . ابتدا پرواز های عربی را چک کردیم و سرانجام با توجه به نرخ پرواز ها، عمان ایر که نسبت به بقیه ایر لاین هاقیمت مناسبتری داشت را انتخاب کردیم. اما نقطه ضعف این خط هوایی این بود که پرواز مستقیم به پوکت نداشت ، بلکه ابتدا از تهران به مقصد مسقط و از آنجا بعد از تعویض هواپیما به بانکوک و سپس با یک پرواز داخلی ( مانند نوک ایر ، ایر آسیا و......) به پوکت می رسیدیم و همینطور بالعکس تا تهران ولی با توجه به اختلاف قیمت ها و تعداد نفرات ترجیح دادیم از این پرواز استفاده کنیم .

با گرفتن قیمت از آژانس های مختلف برای دو هتل در پوکت وبانکوک (دوانجیت 4 ستاره در پوکت وماندرین سنتر پوینت 4 ستاره در بانکوک ) سرانجام تور پوکت ، بانکوک رو با قیمتی مناسب برای 9 شب و 10 روز پیدا کردیم .شامل 5 شب در پوکت و 4 شب در بانکوک که این قیمت مشابه قیمت هایی بود که بسیاری از آژانس ها برای همین دو هتل و همان نوع اتاق برای 7 شب و 8 روز ارائه می دادند .

تقریبا سه هفته قبل از پرواز اقدام به گرفتن تور کردیم و حدود یک هفته بعد ویزای ما تایید شد . ( برای اینکه مشمول هزینه اضافی جهت ویزای فوری نشوید تور را حدود 20 روز قبل رزرو کنید ) تنها نگرانی ما ازاین پرواز این بود که برخی هموطنان از قرار گرفتن صندلیها خود در داخل هواپیما به صورت پراکنده صحبت کرده بودند که این مورد را با آژانس مطرح کردیم که گفتند می بایستی در فرود گاه هنگام گرفتن کارت پرواز این موضوع را ذکر کنید تا مشکلی پیش نیاید .

روز حرکت یکشنبه 6 تیر ماه ساعت 2.30 بعد از ظهر در فرودگام امام کانتر مربوط به پرواز باز گردید و چمدانها را تحویل دادیم و ساعت 2.40 دقیقه کارت های پرواز از تهران تا مسقط و از مسقط تا بانکوک را با ذکر اینکه ما خانواده هستیم و می خواهیم کنار هم قرار بگیریم را دریافت کردیم . دقیقا راس ساعت 5.40 هواپیمای عمان ایر از تهران به سمت مسقط پرواز کرد .هواپیمای تهران تا مسقط مانند هواپیما های کوتاه پرواز در دو ردیف سه تایی در هر طرف می باشد که ما یک ردیف سه تایی و یک تکی کناری را انتخاب کردیم . برای شام دو انتخاب شامل :غذای سبزیجات ( مواد گیاهی ) وفیله مرغ و سیب زمینی موجود بود و بعد از آن نوشیدنی شامل نوشابه ، چای ،کافی و آبمیوه سرو می شد و چون در ماه رمضان بودیم از مسافران سوال می شد ودر صورت روزه بودن اسامی یادداشت ودرهنگام اذان ( یعنی حدود 40 دقیقه بعد ) به مسافران روزه دار افطاری داده شد که حدودا 15 نفر از مسافرین روزه بودند .

لازم به ذکر است فضای نشستن این هواپیما کمی بیشتر و البته با راحتی بهتر و پذیرایی مناسب ترو برخوردی بهتر از پرواز های وطنی می باشد .پس ازیکساعت و نیم پرواز به فرودگاه مسقط رسیدیم .

ساعت 7.55 دقیقه بلافاصله بعد از فرود در مسقط به سرعت راهنما ها ما را با عجله به سمت پرواز دوم به سمت بانکوک راهنمایی می کردند . در تهران گفته شده بود که حدود یکساعت در اینجا توقف داریم که با تعجب فقط به سرعت از داخل ورودیها گذشتیم .فرودگاه مسقط فرودگاهی نسبتا بزرگ و تمیز با فری شاپهای فراوان بود که فقط به سرعت از جلوی آنها عبور کردیم و بلافاصله وارد هواپیمایی به مراتب بهتر و جادارتر و مرتب تر شدیم . فضای بین صندلیها بسیار راحت بود وچمدانها به صورت اتوماتیک وارد پرواز دوم می شوند .پرواز دوم مملو از هموطنان ایرانی و توریستهای دیگر ملل بود در ابتدای پرواز به هر نفر هدفون ، یک عدد کیف کوچک که در داخل آن گوش گیر ، چشم بند ، جوراب و یکعدد مسواک و خمیر دندان بود در کمال احترام به شما تحویل می دادند.

ساعت 21.20هواپیما به مقصد بانکوک مطابق زمان بندی از قبل تعیین شده حرکت کرد . در این ایر لاین در پشت هر ردیف صندلی مانتیوری لمسی و اختصاصی قرار دارد که در طول پرواز های طولانی مدت شما را با فیلم های روز ( شامل انواع ژانر ها)به زبان های عربی ، انگلیسی و اینتر نشنال ، کارتون ها ، بازی ها ، مسابقات ورزشی ، مکان ها ی دیدنی نقاط مختلف کشور های جهان ،تلویزیون محلی ،مسیر حرکت لحظه به لحظه و فاصله و ساعت رسیدن به مقصد و دیگر سرگرمی های موجود در آن کاملا شما را مجذوب خود می کرد تا شما گذر زمان را کمتر احساس نمایید.

در قسمت پایین مانیتور محل سوکت شارژ موبایل قرار دارد . شیشه های کناری به صورت فتو کرومیک بوده و با درجه بندی می توانستید میزان ورودی نور را تنظیم کنید . از نظر میزان تهویه و عدم وجود سرو صدای موتور بسیار خوب بود .لازم به ذکر است در هنگام حرکت به سمت بانکوک بعضی از ردیف ها به طور کامل تکمیل نگردیده بود که با اجازه از پرسنل می توانید به راحتی در یک ردیف سه تایی قبل از نشستن هواپیما که بستن کمر بند الزامی است به راحتی استراحت کنید که خیلی از توریستهای خارجی از این فرصت استفاده می کردند .پذیرایی در این پرواز شامل 3 نوع غذای گیاهی ، فیله مرغ با برنج ، چلو گوشت بود. در طول مسیراز شما به دفعات پذیرایی می گردد .

ساعت 5.45 دقیقه ما بر فراز شهر بانکوک قرار داشتیم ، رودخانه معروف chao phraya از فراز آسمان جلوه بسیار زیبایی داشت و هم چنین شالیزارها و فضای کلی شهر را دیدیم . ساعت 5.52 به وقت بانکوک و 20/3 دقیقه به وقت ایران هواپیما به سلامت و به نرمی در فرود گاه بسیار بزرگ و مجهز و زیبای بانکوک فرود آمد . لازم به ذکر است قبل از فرود به شما فرم مخصوصی داده می شود که می بایست مشخصات کامل خود را مانند: نام و نام خانوادگی هدف از سفر ، مدت سفر ، شماره گذرنامه را در دو قسمت مجزا ثبت نمایید .در صورت عدم ثبت می بایست هنگام خروج از کیت مخصوص فرم را کامل نموده و تحویل دهید که بعضا افرادی با این فکر که تواین شلوغی کی تحویل داده کی می گیرد باعث اتلاف وقت خود و کندی حرکت دیگران می شوندزیرا تحویل این برگه الزامی است .

بعد از تحویل گرفتن چمدانها با کار گزار شرکت توریستی هما در فرودگاه ملاقات کردیم (در تهران به شما اطلاع می دهند که در کنار کدام درب خروجی بایستید تا بتوانید پلاکارد کارگزار مربوطه را رویت کنید .)کمی منتظر شدیم تا دیگر مسافران که با پرواز های ایرانی حرکت کرده بودند رسیده تا همگی با هم به سمت فرودگاه محلی ، به نام دومونگ حرکت کنیم در این فاصله به هر نفر یک سیم کارت دادند که با راهنمایی های تور لیدر سیم کارتها را فعال نموده و شماره های همدیگر رادر گوشی ها ثبت نمودیم ، از فرصت استفاده کرده و کمی به گشت و گزار در این فرودگاه وسیع و چشم نواز پرداختیم . فرود گاه سوار نابومی(suvarnabhumi) در سه قسمت به هم پیوسته که در هرقسمت انواع فروشگاه ها شامل هر آنچه که شما تصور می کنید ( به دلیل طولانی شدن از ذکر آنها خودداری می شود ) فضاهای بسیار زیبا ،مجسمه های بزرگ، گل کاریها ، همه و همه به قدری چشمگیر و زیبا هستند که شما به راحتی می توانید ساعت ها در این فرودگاه پرسه بزنید و گذر زمان را متوجه نشوید . فقط فراموش نکنید اگر از قسمتی به قسمت دیگر بروید حتما ارائه گذر نامه لازم است .ساعت 10.30 به سمت فرودگاه دومونگ حرکت کردیم و ساعت 11 به آنجا رسیدیم .( لازم به ذکر است در آژانس کلیه بلیط های مربوطه به صورت مجزا برای مسیر های رفت و برگشت به شما داده می شود پس در حفظ و نگهداری آنها دقت کنید و از روی آنها کپی تهیه نماید و در جای امنی نگهداری کنید، از روی آنها عکس گرفته ودر داخلی گوشی ها ثبت نمایید )

چون پرواز داخلی به سمت پوکت 13.30 بود اولین ناهار خود را در این فرودگاه کوچک که فرودگاه قدیمی بانکوک و مختص پرواز های داخلی می باشد، در kfc صرف کردیم برای چهار نفر با یک نوشابه اضافه و 2 عدد دسر 640 بت شد که کاملا 4 نفری سیر شدیم و ساعت 13.30 دقیقه سوار هواپیمای نوک ایر که پرواز داخلی بانکوک،که علامت آن نوک یک پرنده می باشد شدیم. در این پرواز که مانند هواپیما های خودمان دارای فضای تنگ و دارای 2 ردیف 3 تایی دردو طرف بود شدیم در ابتدا به هر نفر یک پاکت محتوی نانی شبیه شیرینی دانمارکی خودمان با طعمی اندکی شیرین که یک سوسیس در میان آن قرار داشت داده شد . نکته قابل تامل در این جا این است که شما می بایست برای خوردن انواع نوشیدنی های گرم و سرد و چای و کافی میکس هزینه ای معادل 50 بت برای هر لیوان چای نقدا از مسافران دریافت می شد .در هنگام حرکت به پوکت فردی که تایلندی بود خود را معرفی کرد و از ملیت ما سوال کرد و گفت که من هم از مسلمانان پوکت هستم و برای انجام کارها در رفت و آمد می باشم .

ساعت 2.45 دقیقه هواپیما در فرودگاه پوکت به زمین نشست و قبل از فرود مناظر بسیار زیبایی از این جزیره بزرگ ( زیرا بعضی از افراد کلمه جزیره را با مقیاس کیش خودمان مقایسه می کنند در صورتی که وسعت اینجا چندین برابر می باشد )از فراز ابرها که واقعا دیدنی و فراموش نشدنی بود را مشاهده کردیم . چمدانها را تحویل گرفتیم و با تور لیدر هما با ون همراه چند هموطن دیگر به سمت هتل دوانجیت راهی شدیم که بنده کمی زرنگی کرده و در صندلی جلو نشستم تا بتوانم هنگام حرکت از داخل ماشین از مناظر فیلم برداری کنم. از منظره ها ، سواحل دریا ، جاده ها ، محیط شهر پوکت ،هم چنین از فضای ورودی بسیار زیبای هتل دوانجیت فیلمبرداری کردم (نقد و بررسی هتل دوانجیت به طور مفصل در سایت قرار داده ام ) . در بدو ورود به هتل برای اولین بار یک تور لیدر فارسی زبان به نام حسن آقا رادیدیم که به استقبالمان آمد.

پاسپورت ها را گرفت و به پذیرش هتل تحویل داد زیرا از قبل در تهران نوع اتاق ها تعیین شده بود و ماهم که اتاق کانکتیو می خواستیم که خوشبختانه در طبقه اول بود به ما اختصاص داده شد .مطابق رسم معمول ایشان با معرفی برنامه های تور ، با قیمت های بیشتر نسبت به مراکز فروش تور محلی و البته پرداخت به دلار صحبت نمودند، و گفتند با توجه به قیمت بالای مراکز فروش خرید در پوکت مقرون صرفه نیست که واقعا همینطور بود. علیرغم تجربه قبلی ما از سفر به کشور مالزی و گشت و گزار توسط خودمان و خرید تور ها از مراکز خرید که 100 درصد مقرون به صرفه تر می باشد. باز ما برای اولین و آخرین بار تصمیم گرفتیم از لیدر ایرانی تور خریداری نماییم تا از بودندر کنار هم وطنان خودمان لذت ببریم .

متاسفانه به دلیل عدم کنترل شرکت های واسطه ای بر روی تور لیدر های خود مانند هما ، پالم بیچ و ...... که یا نمی خواهند و یا هر دلیل دیگری که دارند. قیمت های ارائه شده و حتی نوع تور ارائه شده توسط تور لیدر ایرانی به مراتب گرانتر و با کیفیتی پایین تر از مراکز فروش تور های محلی می باشد . که توضیحات آن در پی میآید. ما به دلیل اینکه این بار با دیگر هم وطنان باشیم ،تور Atv (موتور های چهار چرخ) ورفتینگ که شامل فیل سواری ، رودخانه خروشان، همراه نهار می باشد به مبلغ هر نفر 50 دلار ( حدود 1750 بت ) خریداری کردیم آنهم با کیفیتی نه چندان مطلوب .

سفرنامه پوکت

نمای اتاقها و استخر جلوی سالن غذا خوری

 

سفرنامه پوکت

نمای داخلی اتاق دو تخته

 

سفرنامه پوکت

نمای استخر و آب نمای بزرگ و زیبای هتل

 

سفرنامه پوکت

سالن غذا خوری

 

سپس با ماشین های برقی از میان فضای بسیار قشنگ هتل عبور کرده و به اتاق هایمان رسیدم که چنددقیقه بعد چمدانها را برایمان آوردند که به رسم تشکر انعامی پرداخت کردیم . ابتدا به دلیل خستگی راه یک استراحت کوتاه نمودیم و ترجیح دادیم بیشتر به شناسایی هتل و گشت و گزار در نزدیکی آن بپردازیم و انرژی خود را برای فردا ذخیره نماییم . ابتدا سری به یک از سه استخر بزرگ هتل زدیم و درآن به شنا کردن پرداختیم .

صبح زود ساعت 6.45 از خواب بیدار شدیم چون ساعت 8 می بایست آماده در جلوی لابی هتل منتظر ون می بودیم . ساعت 7 صبح قدم زنان از میان گل کاریها و فضای بسیار زیبا و دل انگیز و درختان نخل که سنجاب ها برروی آنان جست و خیز می گردند و با گذر از مناظر زیبا به رستوران رسیدیم . منوی صبحانه ی هتل خوب می باشد اما به نسبت یک هتل 4 ستاره تاپ کمی تکراری می باشد . در بالکن رو به استخراملت و انواع آن توسط آشپز ها سرو می شود. در استفاده از انواع کالباسها و بیکن ها به نوع حلال و غیر حلال آن توجه کنید.

پس از صرف صبحانه به همراه 6 نفر دیگر از همراهان سوار ون شدیم که با تعجب متوجه شدیم تور لیدرمان اصلا فارسی نمی داند ما که فکر می کردیم چون از تور لیدر خودمان تور خریده ایم پس می بایست خود و یا یک لیدر فارسی زبان ما را همراهی کند که همین مسئله موجب دلخوری همگان گردید . زیرا تا پایان تورمی بایست کلیه مراحل را برای همگان ترجمه می کردیم . البته تور لیدر ها بیشتر مواقع با توضیحات به همراه اشاره کارشان را راه می انداختند .

در تور رفتینگ لازم به ذکر است حتما لباس اضافه و یک عدد حوله کوچک به همراه داشته باشید . ابتدا به محل فیل سواری رفتیم وهر دو نفر بر یک فیل سوار شده باعبوراز عرض رودخانه وارد فضای جنگلی شدیم و سپس دوباره برگشیتم که تجربه جالبی بود و با خرید سبد های آناناس به مبلغ 100 بت به فیلها غذا دادیم . بعد از آن با ماشین به محل اجرای تور atvیا همان چهار چرخه کوهستانی رفتیم اینجا به دلیل باران شب قبل زمین گل آلود بود و می بایست لباس مناسب به تن کنید .

به هر نفر یک عدد کلاه کاسکت داده شد و فرمی امضا می کنید که رضایت خود را از اجرای برنامه دارید و حق شکایت بابت صدمات احتمالی را ندارید . به هر دو نفر یک موتور داده شد و توضیحاتی راجع به سیستم ساده روشن شدن و حرکت آن دادند . به مدت نیم ساعت در مسیر ناهموار کوهستانی حرکت کردیم که دارای هیجان خاصی بود که البته یکبار چهار چرخه بچه ها چپ شد ولی با همراهی مراقبان اتفاق خاصی نیافتاد ، لازم به ذکر درتمام مدت یک نفر جلو با چهار چرخه حرکت می کرد که هم راه را گم نکیم و هم جلو نزیم همچنین افرادی به صورت پیاده مارا همراهی می کردند . دریک نقطه از مسیراز شما عکس میگرفتندو در پایان تور در صورت تمایل به مبلغ 200 بت در یک قاب زیبا ارائه می گردید . پس از تحویل لوازم به محل صرف نهار رفتیم کمپی کوچک که شامل یک فضای سر پوشیده بود وکه با توجه به سقف سیمانی و نداشتن پنکه هوای آنجا گرم و شرجی بود نهار معمولا در این تور بین ساعت 11 تا 11.30صرف می شود که شامل : سوپ میگو ، کتف مرغ سوخاری ، سالاد ، آنانس و هندوانه و برنج ، پیاز و هویج سوخاری، سبزیجات ، به همراه یک شیشه آب معدنی بود که غداها طعم خوبی داشت در اکثر تورها کتف مرغ سوخاری و برنج به دلیل همه پسند بودن سرو می شود پس نگران گرسنه ماندن در این تور ها نباشید بویژه افرادی که با طعم و غذاهای جدید مشکل دارند.

سفرنامه پوکت

پس از صرف نهار به سمت محل رفتینگ یا همان رودخانه خروشان که با توجه نوع تور ما که می بایست به دلیل پرداخت پول بیشتر از مسیر 7 کیلومتری استفاده می کردیم ولی از مسیر 5 کیلومتری استفاده کردیم . درابتدا یک کلاه و جلیقه به شما داده می شود شما می بایست در اینجا به دلیل اینکه در مسیر رودخانه هستید لباس مناسب مانند شلوارک و یا تی شرت استفاده کنید که در صورت خیس شدن بتوانید لباسهایتان را تعویض نمایید . سپس توضیحاتی در رابطه با نحوه قرار گرفتن در داخل قایق ها که آنهم کاملا به زبان نگلیسی و بعضا تایلندی به همراه شوخی ها و متلکهای دیگر همراهان و ترجمه توسط دیگران همه متوجه شدند که در داخل قایق طنابها را سفت بگیرند و با هم شوخی نکنند و از جای خود تکان هم نخورند .

سفرنامه پوکت

محل جلیقه و کلاه ایمنی تور رفتینگ

 

مواظب صخره ها و شاخه های درختان باشید . با سوارشدن به قایقهای بادی روی رودخانه خروشان حدود نیم ساعت هیجان و شادی را به علاوه شیرین کاریهای قایق رانها و خیس کردن توریستها با پر کردن کلاه ایمنی و خالی کردن روی سر آنها و یا نشان دادن میمونها و هم زمان ایجادتکانهای ناگهانی قایق که البته با توجه به نوع افراد داخل قایق مانند بچه ها و یا افراد مسن از شما سوال می شود که می خواهید آرام حرکت کنید و یا با ماجراجویی که بعدا با پرداخت انعامی از خجالت آنها درآیید ( به هر کدام 50 بت بدهید کفایت می کند البته ما 100 بت دادیم ) در مکانهایی از شما عکس می گیرند ودر طول میسر کمی هم فیلم برداری می کنند . درانتهای مسیردر صورت تمایل داشتن می توانید با جلیقه اقدام به پریدن و پشتک زدن در آب نمایید . سپس به پایین رودخانه رسیدیم که کفش هایمان را برایمان آوردند . در پایان به هر دو نفر یک عدد سی دی که شامل فیلمبرداری از قایق سواری بود به رایگان دادند که متاسفانه به دلیل استفاده از دوربین های قدیمی دارای کیفیت مناسبی نبود و حدود 45 دقیقه برای دریافت آن معطل شدیم .

تور های یکروزه از ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر می باشد و زمان رسیدن شما به هتل نیز بین 45 الی یکساعت با توجه شلوغی برگشت بیشتر زمان می برد نیاز به انرژی زیاد و مضاعفی دارد که پس از برگشت بایستی با کمی استراحت ، نهایت استفاده از زمان باقیمانده را ببرید و دوباره برای برنامه فردا آماده شوید . تمامی ماشینها به صورت ون کولر دارمی باشد . معمولا پس از برگشت از تور با گرفتن یک دوش و کمی استراحت در لابی هتل به جهت استفاده از اینترنت ودرارتباط بودن با دوستان و آشنایان و سپس گشت و گزار در خیابانهای اطراف هتل و دیدن مغازه ها ویا استفاده از برنامه های شبانه پس از صرف شام می تواند روز شما را کامل کند . ضمنا می توانید بعد از ظهرها از ساعت 5 عصر به بعداز دسر های بسیار خوشمزه کافی شاپ هتل که با تخفیف 50 درصدی ارائه می شود استفاده کنید .

برای روز دوم تور جزیره جیمز باند به مبلغ 60 دلار برای هر نفر آنهم از نوع درجه 3 را با قیمت تور درجه یک از تور لیدر ایرانی خریداری کردیم( البته بعد از اجرای تور به این نتیجه رسیدیم ) .ساعت 8 از هتل به اسکله محل اجرای تور حرکت کردیم و در یک فروشگاه محلی نزدیک اسکله مارا پیاده کردند که در آنجا کافی و بیسکویت به رایگان سرو می شد و گروه گروه افرادی که برای این تور می آمدند همگی در اینجا جمع می شدند شمادراین فروشگاه می توانستید کاور بارانی یکبار مصرف به همراه کلاه را به قیمت 50 بت و کاور ضد آب گوشی که کلی در تهران به دنبال آن بودیم 200 بت خریدیم . شب قبل باران و طوفان شدیدی آمده بود صبح هم نم نم باران می آمد . با پوشیدن این کاور ها به سمت کشتی ها حرکت کردیم در اسکله با ذکر نام هتل سوار کشتی شدیم( قبلا اسم و مشخصات مارابه آنها داده بودند) . اینجا بود که فهمیدیم تفاوت خرید از تور لیدر ایرانی و تهیه از مراکز گردشگری در چیست .

نوع قایق ، مکانهای توقف ، نوع غذا ، نحوه برخورد با شماو.... را متوجه شدیم ،با اینکه بسیاری از مسافران فارسی زبان بودند اینجا هم خبری از تور لید فارسی زبان نبود . قایق دارای سقف پلاستیکی و نسبتا بزرگ بود که همه افراد که نزدیک به 60 نفر می شدیم می بایست روی نیمکت های یکسره پلاستیکی نشسته و مناظر اطراف را از ورای پلاستیکی که بدور قایق برای جلوگیری از ورود باران نصب کرده بودند می دیدیم . این کاور بزرگ فقط تا بخشی از قایق بود و باد و باران اززیر پاها به ما و وسایلمان که عمدتا کوله پشتی بود برخورد می کرد که موجب خیس و سرد شدنمان می شد . خلاصه درد سرتان ندهم طوفانی را به چشم دیدیم که تا بحال ندیده بودیم بارها کشتی می خواست از بندر فاصله بگیرد که امواج و باد و طوفان مانع از حرکت کشتی می شد از ما که نمی خواهیم در این هوای طوفانی حرکت کنیم . حتی همو طنان هر کدام با تور لید های خود تماس گرفتند که بابا اینجا هوا طوفانی است اگر این کشتی غرق شود جواب ما را که می دهد به خرج کسی نرفت در همین حین مشاهده می کردیم که بسیاری از قایق ها وی آی پی ( که بعدا ما باآنها به تور جزیره فی فی رفتیم ) تور را کنسل و مسافران را پیاده می کنند.

با خدمه هم صحبت می کردیم مدام می گفتند هواشناسی گفته طوفان تا چند دقیقه دیگر تمام می شود که این چند دقیقه تا نیم ساعت ادامه داشت پس از مدتی کلیه تور لیدر ها به هیچ تلفنی پاسخ نمی دادند و ما ماندیم و تلاش ناخدا برای کنده شدن از بندر که با چندین بار برخورد به لبه اسکله و با دعا و صلوات بلاخره از بندر کنده شدیم. ضمنا هنگام ورود به هر نفر جلیقه نجات داده بودند .

سفرنامه پوکت

تور جیمز باند

 

سفرنامه پوکت

قایق های تور جیمز باند

 

سفرنامه پوکت

تور جیمز باند

 

در هنگام حرکت از مناظر زیبایی عبور می گردیم اما به دلیل بارندگی و مه آلود بودن هوا دید بسیار کمی داشتیم و حیف از این مناظر زیبا، که به وضوح قابل رویت نبودند در نزدیکی جزیره جیمز باند کشتی را نگه داشتند و با یک وضع واقعا خطر ناک و آکروباتیک سوار قایق های کوچکتر کناری شدیم که می بایست با پا گذاشتن بر روی لبه باریک قایق و پریدن داخل آن با جلیقه و کاور بر تن و دوربین به دست وارد می شدیم اگر دستمان رها می شدیا داخل دریاو یا برروی ردیف هایی از نیمکت چوبی که داخل قایق بود می افتادیم .

پس از طی مسیری کوتاه حدودا 5 دقیقه به ساحل جزیره معروف جیمز باند رسیدیم که پسرم به دلیل لیز خوردن و برخوردکف دستش با صخرهای داخل آب زخمی شد و مقدار زیادی از وقت برای پانسمان و درآوردن سنگهای ریزی که پرستاری زحمت کش با نهایت دقت آنها را خارج می کرد گذشت . هوا بسیار طوفانی بود و باران به شدت می بارید باران به قدری بود که نمی توانستیم از دوربین ها به طور کامل استفاده کنیم. در بدو ورود از جلوی غرفه های فروش صنایع دستی که با صدف و مرجان وسرویسهای دستبند مروارید که فروشندگان با گرفتن فندک به توریستها در مورد اصل بودن آنها اطمینان می دادند عبور کردیم یکی از دوستان سرویس مرواریدی را به قیمت 1200 که می گفتند با چانه زدن 500 بت خرید که مشابه آنرااز فروشنده دیگری 250 بت خرید . باد و بوران شدیدی در جزیره جریان داشت و دیدن توریستها ملل مختلف با آن بارانیهای رنگارنگ صحنه های جالب و نادری را بوجود آورده بود .

سفرنامه پوکت

محل فروش صنایع دستی جزیره جیمز باند

 

در این تور کلا 4 جزیره برای بازدید وجود داشت . پس از پایان طوفان یک جا نزدیک یکی از این جزایر کشتی برای شنا در دریا توقف کرد آب دریا بسیار گل آلود بود وهرکس تمایل داشت برای شنا وارد آب می شد البته یکی از دوستان مارا به قول خودشان ژلی فیش یا همان عروس دریایی نیش زد که با تلاش مسئولین کمی آناناس برروی محل گزیدگی مالیدند و پمادی زرد رنگ که فکر می کنم از عصاره زنجبیل تهیه شده شده بود و برای التیام زخمها و دردهای مفاصل استفاده می کردند روی آن زدند که ما هم بعد چند نمونه از این پمادها را تهیه نمودیم .
در کشتی کافی رایگان بود در بعض مواقع آناناس و هندوانه و یکبار هم با موزهای کوچک پذیرایی شدیم . ناهار درکشتی به صورت سلف سرویس که شامل میگو ، کتف مرغ سوخاری به همراه برنج و ماهی تازه و پیاز سوخاری با یک عدد نوشابه سرو شد . دو بار کشتی در محل های مخصوص توقف داشت که با قایق های بادی دو نفره به همراه یک پارو زن وارد محوطه های بسیار زیبا که شامل غارها و تالاب های وسط اقیانوس که صخره های سر به فلک کشیده آنرا احاطه کرده بود شدیم .

آسمان آبی پس از آن باران سیل آسا و طوفان بسیار آرامش بخش بود و منظرهای بدیعی را بوجود آورده بود . دراین سیر و سفر قایقران ها هر کجا که دوست داشتیم با دوربین یا موبایل خودمان از ما عکس می گرفتند و از قایق خارج می شدند تا بتوانند ویوی بهتری برای عکس داشته باشند در آنجا بعضی از آنها با گیاهان و الیاف گیاهی کنار آب انگشتری زیبا و یا گل درست می گردند و به توریستها هدیه می دادند تا خاطره ای خوشایند در قلب آنها حک کنند و به حق زمینه شادی و راحتی توریستها را آنچنان فراهم می کنند که با گذشت چندین ماه از مسافرتمان یاد آوری این خاطرات لبخندی بر لبمان می نشاند .

سفرنامه پوکت

درست کردن انگشتر با الیاف گیاهی

 

در اینجا انسان با تقبل برخی هزینه ها برای سفر احساس مغبون شدن نمی کند و این احساسی است که با تجارب ناخوشایند از برخی سفرها ممکن است به انسان دست دهد بلکه یاد آوری خاطرات خوش سفر ، ناخودآگاه ذهن شما را به سوی تدارک سفری دیگر در آینده سوق می دهد .

ساعت 4 به اسکله برگشتیم و عکس هایی که در طی سفر به شکل های مختلف از ما گرفته بودند را در یک قاب زیبا که با دو تکه صدف ریز تزیین شده بود قرار داده بودند به قیمت 200 بت به فروش می رسانند که هر کدام را که مایل بودید می توانستید تهیه کنید اینجا دیگر از فیلم برداری خبری نبود . در اسکله و جلوی همان فروشگاه با اعلام نام هتل خود راننده ها شما را به ون ها هدایت می کردند سپس با بدنی خسته و کوفته و طی مسیری یکساعته پس آزآن ماجراجویی بزرگ که خدارا شکر به خیر گذشت ،به هتل رسیدیم . این تور به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی به طور کامل اجرا نشد. موقع برگشت به هتل به دلیل ازدیاد اعتراض های وارده به تور لیدر مبنی بر عدم اجرای کامل آن که حسن آقا زیر بار آن نمی رفت فردا بعد ازظهر به امید خرید مابقی تورها یکمرتبه که نمی دانیم آفتاب از کدام طرف درآمده بود نفری 5 دلار به هر کدام برگردانند ، که زهی خیال باطل .

قبل از رفتن به اتاق بار دیگراز استخر استفاده کردیم دیگر دوستان برای استراحت به اتاق های خود رفتند تا برای گشت و گذار شبانه آماده شوند . پس از اندکی استراحت برای خوردن شام قدم زنان به سمت مرکز خرید جانگسیلون رفتیم .لازم به ذکر است کلیه قیمت ها در پوکت مانند تهران بلکه هم بیشتر می باشد پس بنابراین نمی توانید خرید های خوبی که مقرون به صرفه است داشته باشید مگر آنکه بخواهید چیزی به عنوان یادگاری از آنجا تهیه نمایید تنها قیمت صنایع دستی در اینجا مناسب تراز بانکوک می باشد . روبروی این مرکز می توانید از پیتزاهای بسیار لذیذ و خوشمزه به نام پیتزا کمپانی استفاده نمایید .این پیتزاها در سه سایز کوچک220 بت ، متوسط 280 و بزرگ ارائه می گردد که سایز متوسط با نان ضخیم (340 بت ) آن مانند پیتزاهای خودمان بود به تعداد 4 عدد به همراه یک پارچ نوشابه گرفتیم.

روز چهارم به گشت رایگان تور اختصاص داشت که متاسفانه باز هم خبری از تور لیدر فارسی زبان به جهت همراهی و ارائه توضیحات نبود . این تور شامل بازدید از بودای بزرگ سفید ، مزرعه زنبور ها ، بازدید از کارخانه جواهر سازی و معبد میمونها و بودای خوابیده بود. که تقربیا نیمی از روز را شامل می شد . ساعت حرکت برای گشت شهری ساعت 10 صبح از لابی هتل بود که پس از طی 45 دقیقه با ون به معبد بودای بزرگ سفید که در نقطه ای مرتفع واقع شده بود رسیدیم و پس از بالا رفتن از پله های متعدد به مجسمه عظیم بودای سفید رسیدیم که این محل چشم انداز زیبایی از مناظر و ساحل اطراف داشت لازم به ذکر است این مجموعه برای دسترسی بهتر به این معبد در حال احداث پلکان جدیدی بود .

پس از 45 دقیقه دوباره سوار ون شده وبه سمت معبد میمونها رفتیم در آجا در محوطه ای وسیع میمونها به بازیگوشی مشغول بودند و معبد در یک غار طبیعی قرار گرفته بود که البته شما می بایست با پرداخت ورودیه از آنجا بازدید نمایید در معبد تعداد زیادی از مجسمه های مختلف قرار داشت که جالبترین و بزرگترین آنها یک بودای خوابیده طلایی رنگ بود . در اینجا شما می توانستید با تهیه میوه ودانه ها به میمونها و انبوه پرندگان در محوطه غذا بدهید .جالب اینکه در آنجا مردی به همراه بزی بود که شیر بزرا در حضور شما میدوشید ودر بطری های کوچک به فروش می رساند پس از 40 دقیقه توقف به سمت مزرعه زنبور های عسل حرکت کردیم . بعد ازطی 20 دقیقه به محل مزرعه زنبور ها رسیدیم ، در یک سالن انواع محصولات بدست آمده از عسل مانند غذای ملکه( رویال ژلی ) و شکلات های عسلی و انواع پماد ها و روغن های فرآوری شده با عسل و تمبر هندی با عسل و........ موجود بود.

و البته جالب اینکه در این مجموعه راهنمای تایلندی فارسی زبان جهت معرفی و تست محصولات برای توریست های ایرانی توضیحات لازم را در اتاقی مخصوص ارائه می داد .قیمت یک کیلو عسل خالص حدود 95 هزار تومان بود که پس از تایید یکی از همسفران که از مهد عسل ایران یعنی سرعین آنجا حاضر بود ودر سفر های قبلی هم از این نوع تهیه کرده بود. ما هم دو کیلو عسل به همراه غذای ملکه و یک شیشه 250 گرمی به صورت اشانتیون ، تمبر هندی با طعم عسل و یک شیشه روغن (عسل و زنجبیل ) مخصوص تسکین دردهای مفصلی که بسیار موثر بود تهیه کردیم در اینجا لازم به ذکر است کلیه خرید های شما به جهت اینکه در هنگام حمل و نقل آسیب نبیند به طور رایگان بسته بندی می شود .سپس به سمت مرکز تولید جواهرت پوکت حرکت کردیم در محل سالن ورودی آکواریوم زیبایی قرار داشت .در آنجا سوار واگن هایی شدیم که با عبور از یک مسیر نحوه ی استخراج و مراحل مختلف تبدیل سنگهای قیمتی به جواهرات را به صورت تصاویر ، ماکتها و نمایشهای سه بعدی و نور پردازی های مختلف تماشا کردیم و جالب آنکه تمامی توضیحات به زبان فارسی از بلند گوها پخش می شد پس از آن برای بازدید و خرید به سالن دیگری هدایت شدیم که بسیار وسیع بود و انواع جواهرات و زینت آلات را می توان در آنجا یافت که همسفران ما هیچ کدام خرید خاصی علیرغم توجه و احترام فوق العاده متصدیان این سالن نداشته و به ون برگشتیم .

سفرنامه پوکت

معبد میمونها

سفرنامه پوکت

بودای سفید

سفرنامه پوکت

معبد بودای سفید

سفرنامه پوکت

محل معرفی محصولات مزرعه عسل

سفرنامه پوکت

منظره جزیره پوکت از بالای معبد بودای سفید

 

ساعت 2:30در مسیر برگشت به سمت هتل از راننده خواستیم که مارا در مقابل مرکز خرید جانگسیلون پیاده کند تا نهار را درآنجا صرف کنیم پس از صرف نهار به سمت هتل رفته وبعد از یکی دو ساعت استراحت در حدود ساعت 5 به سمت ساحل پاتونگ برای انجام تفریح پاراسیلینگ رفتیم . این تفریح برای افراد بزرگسال به قیمت 1500 بت ارائه می شد که طبق معمول با چانه زدن به قیمت 1200 به توافق رسیدیم . زمان پاراسلینگ بین 3 الی 5 دقیقه متغییر بود. پرواز بر فراز آبهای نیلگون و دیدن مناظرزیبا و برخورد نسیم ساحلی تجربه فوق العاده ای برای همه ما بود که از آن لذت بردیم . برای برنامه فردا از فروشگاه های گردشگری کنار ساحل که به وفور دیده می شوند تور جزیره فی فی به مبلغ 1400 بت برای هر نفر به همراه نهارخریداری کردیم .

این تور را با مبلغی به مراتب مناسب تر از تور لیدر ایرانی ( 65 دلار ) و کیفیتی عالی تهیه کردیم . البته مبلغ اولیه این تور 1700 بت بود که با چانه زنی و گرفتن تخفیف به مبلغ فوق کاهش یافت و مسئول فروش تور به درخواست ما پس از تماس با مسئول مربوطه از کیفیت و حلال بودن غذا اطمینان حاصل کرد . پس از گشت درپاساژ جانگسیلون، از خوردن بستنی های دست ساز به مبلغ 100 بت که با شیر و میوه های تازه بر روی چرخ های دستی تهیه می شد لذت بردیم . پس از صرف شام در پیتزا کمپانی، با توک توک های کنار خیابان که با رقص نور های داخل ماشین و پخش موسیقی بسیار جالب به نظر می رسید به سمت مرکز نمایش سیمون که تعریف آن را زیاد شنیده بودیم رفتیم .

پس از پیاده شدن از توک توک فردی که معلوم بود از مامورین نمایش می باشد به سمت ما آمد و پرسیدآیا بلیط داریدیا نه ما هم که بلیط نداشتیم مستقیما ما را خارج از صف به سمت گیشه مخصوص برده و با نشان دادن انواع جایگاه ها و قیمت آنها به مبلغ 800 بت وی آی پی و 700 الی 750 بت جایگاه معمولی ما را راهنمایی کرد . ما جایگاه وی آی پی را انتخاب کردیم . لازم به ذکر است فیلم برداری در طول اجرای نمایش ممنوع می باشد و در صورت تخلف مبلغ 2000 بت جریمه می شوید . این برنامه تلفیقی از نمایش های آهنگین ملل مختلف بود که به واسطه ی تعدد بازیگران و تعویض البسه های رنگارنگ و زیبا بسیار تماشایی بود . هر آهنگ دارای دکور مخصوص به خود بود که با نور پردازیهای حرفه ای و تماشایی و اجرای فوق العاده بازیگران حدود 1.30ُساعت بدون وقفه به طول انجامید .این نمایش فوق العاده سرگرم کننده رضایت افراد بزرگسال را جلب خواهد کرد به طوری که گذر زمان نمایش را احساس نخواهند کرد .

بعد از نمایش با 10 دقیقه پیاده روی به هتل رسیدیم . محل اجرای این نمایش تا هتل دوانجیت پیاده 10 دقیقه می باشدو هر شب در سه سانس 7 ، 9 و 11 اجرا می شود و احتیاجی به تور نخواهید داشت .

روز پنجم : تور جزیره فی فی را که به مبلغ 1400 بت که مبلغ اولیه آن 1700 بت بود را از دکه فروش تور خریداری کردیم . روز قبل تور ها و کاتولوکها را دیده وعصر روز بعد برای خرید که مراجعه کردیم فروشنده اعلام کرد این تور پر شده است ولی به دلیل اینکه با ما صحبت کرده بود تور دیگری از جزیره فی فی که قیتمی بالاتری داشت را با همان 1400 بت به ما داد در رابطه با غذا چندین بار تماس گرفت تا از نوع غذا و حلال بودن آن مطمئن شود شماره خود و رانند ون را به ما دادو گفت راس ساعت 45. 7 دقیقه صبح اگر ون نیامد تماس بگیرید و اگرتا ساعت 8 نیامد کل هزینه را دریافت میکنید . فروشنده تور به ما گفت در صورت مساعد نبودن هوا با همان ون برگردید و کل هزینه برگشت داده می شود . اینجاست که تفاوت خرید از تور لید ایرانی و خارجی که ما را یکبار دیده و شاید هم دیگر نبیند مشخص می شود .

رانند ون راس ساعت 7.45 در لابی حاضر بود و ما و 2 ذوج دیگر و بعدا هم دو توریست اروپایی و دو ژاپنی را به بندر محل اجرای تور برد . این تور شامل گشت و گذار در 4 جزیره که معروفترین آن مایا بی ( شن های سفید ) اسنور کلینگ ، شنا ، نهار ، بازدید از غار وایگینگ ها ، بازدید از جزیره میمونها، پذیرایی با میوه و نوشابه و آب معدنی به همراه فیلم بردار عالی در تمامی لحظات حتی در زیر آب می شد . در پایان می توانستید با پرداخت مبلغ 1200 بت فیلم را سفارش دهید و خودشان آنرا به لابی هتل تحویل می دادند . ما به آنها اعلام کردیم که با دوستان همسفر خود می خواهیم یک پک بگیریم و آنها گفتند به شما یک پک در بسته بندی زیبا شامل دو حلقه cd یکی شامل فیلم میکس شده از لحظات به یاد ماندنی تور و دیگری جاذبه های جزیره فی فی بود تحویل می دهند بدون اینکه قفل و یا رمز داشته باشد تا بتوانیم از روی آن کپی تهیه کنیم .

ساعت 8.40 به ساحل رسیدیم در اینجا ضمن تایید حضور ما مطابق لیست اسامی که داشتند دو عدد روبان رنگی به مچ دستمان بستند تا مسافران این تور در سواحل پر ازدحام قابل تشخیص باشند . در اینجا توضیحات لازم و کافی از نحوه حرکت و چگونگی سفر توسط تور لید ر داده شد به دلیل اینکه نیمی از همراهان ما را توریست های روس زبان تشکیل می دادند کلیه توضیحات یکبار دیگر به زبان روسی برای آنان توسط یک تور لیدر دیگر ارائه می گردید .

در ابتدا کفشها و صندلهای شما را در یک محفظه قرار می دادند تا در هنگام پایان تور به شما تحویل بدهند . می توانید با پرداخت 100 بت یک جفت فین هنگام اسنورکلینک اجاره نمایید قبل از سوار شدن به قایق تند رو که حدود 30 نفر جا داشت به همه یک عدد قرص ضد تهوع دادند . با هر بار پیاده و سوار شدن به هر نفر یک لیوان آب بسته بندی شده خنک می دادند و طول سفر دو بار هم با آناناس و هندوانه و نوشابه ی خنک پذیرایی شدیم رفتار و برخورد بسیار محترمانه و دوستانه این تور و هم چنین برنامه های آن اصلا قابل مقایسه با تور دیروز نبود. پس از طی 45 دقیقه حرکت در دریا به ساحل معروف مایا بی ( شن های سفید ) رسیدیم در اینجا 40 دقیقه توقف داشتیم تا بتوانیم از مناظر فوق العاده زیبا و گشت و گزار و یا به شنا کردن بپردازیم . و سپس از کنار صخره های جزیره loh samah bayدیدن کردیم و دور جزیره ما یا بی گشتیم و از داخل کشتی محل زندگی غار وایگینگ هارا دیدم .

سپس به جزیره میمونها رفتیم و به مدت 30 دقیقه در این جزیره به دیدن بازیگوشی و غذا خوردن میمونها پرداختیم . لازم به ذکر است در تمامی طول روز فیلمبردار از شما فیلم می گیرد حتی در هنگام شنا و اسنور کلینگ، پس اگر خواهان دریافت فیلم هستید تا می توانید در جلوی دوربین باشید .لیدر ها از کلیه همسفران سوال کردند که ابتدا می خواهید نهار بخورید یا به اسنور کلینگ ( غواصی با ماسک روی آب ) بپردازیم که اکثرا موافقت کردند ابتدا غواصی کنند بعد نهار بخورند . دیدن ماهی های رنگارنگ و مر جانهای زیبا و حرکت ماهیها از لابه لای انگشتان هنگام اسنور کلینگ تجربه ای بس به یاد ماندنی می باشد . برای صرف نهار به جزیره فی فی رفتیم محل نهار به صورت مجزا در سالنی سر پوشیده و مرتب با میز و صندلی و به صورت سلف سرویس برای هر گروه سرو می شد نهار شامل : برنج ، کتف مرغ سوخاری ، ماهی ، سوپ ، ماکارونی ، غذاهای دریایی و انواع سالاد و هندوانه و آناناس بود که توسط مسلمانان جزیره به صورت حلال ارائه می شد . شهرت جهانی این جزیره ،به علت فیلم برداری فیلم beach با بازی لئوناردو دی کاپریو می باشد .

پس از صرف نهار به مدت یکساعت در جزیره به استراحت و گردش پرداختیم و سپس به سمت جزیره khai حرکت کردیم این جزیره کوچک محلی برای پذیرایی مسافران است که دارای محلی مسقف برای ارائه انواع نوشیدنیهای تازه (100بت )و انواع غذا های دریایی شامل میگو و ماهی و خرچنگ که به صورت زنده طبخ می گردد می باشد . در اینجا می توانستید دوباره در قسمت مخصوصی اسنور کلینگ کنید و یا به شنا و استفاده از جت اسکی بپردازید . ساعت 5 پس از مدت یکساعت حرکت برروی امواج نیلگون دریا به پایان این تور بسیار خاطره انگیز و به یاد ماندنی رسیدیم.پس از رسیدن به ساحل عکسهایی که در بدو ورود گرفته بودند با مبلغ 200 بت ارائه می شد . حدود ساعت 6 به هتل رسیدیم .

پس از کمی استراحت، به جمع آوری وسایل برای پرواز فردا به بانکوک آماده شدیم پس از آن برای آخرین بار پیاده به سمت مر کز خرید جانگسیلون حرکت کردیم ودر آخرین شب شام را در رستوران ایرانی پاد ایران نرسیده به پیتزا کمپانی داخل کوچه لادیوا صرف کردیم قیمت غذا ها مناسب و با کیفیتی خوب ارائه می شد زرشک پلو با مرغ 250 بت ، جوجه کباب 250 بت ، باقی پلو ماهیچه300 بت ، قورمه سبزی 250 بت .هنگامی که به هتل رسیدیم پک زیبای جزیره ی فی فی را همانطوری که قول داده بودند به لابی هتل تحویل داده بودند .

سفرنامه پوکت

قایق های تندرو مخصوص جزیره فی فی

سفرنامه پوکت

قایق های محلی جزیره فی فی

 

صبح روز ششم : ساعت 8 صبح پس از صرف آخرین صبحانه به سمت فرودگاه و از آنجا با پرواز نوک ایر به سمت بانکوک حرکت کردیم . پرواز ما از فرودگاه دومونگ پایانی بر این رویای شیرین 5 روزه بود که زیبایی آن تا به امروز در قلب و روحمان نقش بسته است .

سفرنامه پوکت

توک توک های شهر پوکت

سفرنامه پوکت

دکه های پنکیک تایلندی

 

سفرنامه پوکت

سفرنامه پوکت

سفرنامه پوکت

سفرنامه پوکت

غذاهای دریایی

 

سفرنامه پوکت

بستنی دست ساز

 

سفرنامه پوکت

فیل سواری در تور رفتینگ

 

سفرنامه پوکت

میوه های استوایی

 

سفرنامه پوکت

مزرعه آناناس

 

نکاتی چند در رابطه با جزیره پوکت :

این جزیره برعکس پاتایا کاملا مناسب خانواده ها می باشد .هتل خودر ا در نزدیکی ساحل پاتونگ انتخاب کنید حتما از میوه های استوایی ، پنکیک تایلندی ، بستنی های دست ساز طبیعی و انواع آب میوه های طبیعی استفاده نمایید و لذت ببرید . وفور مراکز ماساژ ، تتوو بافت مو خود یکی از جذابیت های این جزیره محسوب می شود

در پوکت تعدد تور های هیجان انگیز و جالب شما را در انتخاب آنها مردد می کند اما تور های جزیره جمیز باند ، جزیره فی فی شاید به نظر مشابه هم باشند ولی با توجه به تفاوت تفریحات ارائه شده در هر تور و جذابیت های متفاوت این جزایر هر دوی آنها حتما برایتان لذت بخش خواهد بود . شما می توانید تور های دیگری مانند : کابل سواری در جنگل ، باغ پرندگان ، معبد چالونگ ، شهر قدیمی پوکت ، بودای بزرگ پوکت ، فانتاسی شو و دیدن مناظر جزیره از فراز بلندیهای آن را انتخاب کنید .

باطری اضافه برای دوربین فیلم برداری و فلش برای انتقال فیلم و عکس به همراه داشته باشید .کلیه نقشه هاشامل نقاط گردشگری ،راه ها، مسیر متروها و.... در فرود گاهها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. در این 5 روز هزینه خانواده 4 نفره ی ما که شامل خرید تور های گردشگری ، تهیه غذا و خرید مختصردر پوکت بود 1000 دلارشد. خواندن سفر نامه ها و استفاده از تجارب دیگران امکان بهترین استفاده از زمانتان در سفر به مقاصد جدیدرا برایتان مهیا می کند .

در اینجا جا دارد از کلیه عزیزانی که با صرف وقت و دقت نظر تجارب ارزنده خود را از سفرهای گوناگون با دیگران به اشتراک گذاشته اند تشکر نماییم و همچنین از مسئولان محترم سایت لست سکند که زمینه استفاده از این تجارب را برای همگان فرآهم کرده اند کمال قدردانی و سپاس را داریم .در پایان از زحمات همسر گرامی خود که در طول سفر کلیه جزئیات ذکر شده را گرد آوری نموده است تشکر می نمایم .

نویسنده : مجید عطارد

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت لست سکند مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.