سفر به سرزمین رنگارنگ (بخش 2)

4.2
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفر به سرزمین رنگارنگ (بخش 2)

سفر به سرزمین رنگارنگ (بخش 2)

پیشنهادات:

توی ایستگاه متروی پوتراجایا یک محل خاصی هست که با تاکسی شمارو به 12 تا جای دیدنی پوتراجایا میبره با هزینه 15 رینگیت به ازای هر نفر. اگر کسی خواست این جاها رو هم بره جالبه. البته به نظر بنده ی حقیر مکان های اصلی پوتراجایا همان جاهایی هست که اشاره شد و دیدن بقیه جاها به هیچ عنوان ضرورتی ندارد.

 سفرنامه مالزی

پوتراجایا – نرخ و ساعات گردشگری با تاکسی ویژه ایستگاه قطار

 سفرنامه مالزی

نرخ و ساعات گردشگری با تاکسی ویژه ایستگاه قطار

نکته:

در پوتراجایا مرکز خریدی هست به اسم آلماندا که گاها تورلیدر ها با منت و کلی تبلیغ دوستان رو میبرن واسه خرید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت های این مرکز خرید با وجود تمامی تخفیفات بالاست و از رفتن به این مرکز خرید ذوق زده نشین. چیز خاصی نداره ( البته به پول ما و اینکه مراکز خرید کوالالامپور بزرگتر و متنوع تر هستند.) نکته دوم در مورد گشت رودخانه با قایق یا کشتی هست که کاملا بستگی به نظر و علایق دوستان داره ولی راه رفتن در کنار ساحل این رودخانه با منظره های بسیار زیباتر ، بیشتر زیباتر هست (به نظر بنده حقیر)، و اگه تور کشتی یا قایق رو نرین و صرفا پیاده روی کنین، مطمئن باشین چیزی رو از دست نمیدین.

هزینه های روز دوم

مترو = 5 + 38 = 43

اتوبوس شهری در پوتراجایا = 2 + 2 = 4

هزینه کل= 47

اسامی انگلیسی که به دلیل پس و پیش افتادن در متن فارسی، من بصورت جداگانه در پایین قرار میدم. Putrajaya Station, KL Sentral, KLIA Express

روز سوم

این روز مختص پارک آبی بود. پارکی که چندین مجموعه ی دیگر را در خود جای داده است و بسیار زیباست. من طبق سفرنامه هایی که خونده بودم و اینکه راه رفتن به اینجا رو نمیدونستم با تور رفتم و تنها جایی رو هم که با تور رفتم همین پارک آبی بود. قیمت ورودی این پارک 120 رینگیت می باشد که با احتساب دو نفر می شود 240 رینگیت. هزینه تور هم 50 دلار به ازای هر نفر بود که هزینه ای حدود 300 رینگیت در میاد. هزینه ی تور خیلی جزئی بیشتر از خودتون رفتن میشه البته جزئی. ولی تور دیگه ای همین پارک رو 35 دلار گرفته بود که واقعا ایده آل بود. به هر حال در مورد این مرکز نکاتی رو فکر میکنم باید بگم و دونستنشون بد نیست.

نکته ی یک. بلیط های شما بصورت یک دستبندی کاغذی الکترونیکی می باشند که یک بارکد روی آن ثبت شده است. عکسش رو در زیر می تونید ببنید. شما در باجه های مخصوص الکترونیکی می تونید این دستبند ها رو به هر مقداری که خواستین شارژ بکنین. علت این امر اینه که داد و ستد پول تو این مرکز ممنوع می باشد و به شکل پیشرفته ایی تمام خرید های شما از طریق این دستبند الکترونیکی می باشد. (داخل پارک پر است از مغازه های خرید و فست فود و ....)

 سفرنامه مالزی

بلیط ورودی پارک آبی که به شکل دستبند بارکد دار و مقاوم و ضدآب

به عنوان مثال شما در ابتدا دستبند تون رو به مقدار 100 رینگیت شارژ میکنین. سپس واسه خرید آب میوه میرین به یکی از مغازه ها. یک نوشیدنی به قیمت 3 رینگیت و به تعداد 2 عدد که جمعا میشه 6 رینگیت رو سفارش میدین. بعد فروشنده دستگاه بارکد خوانش رو میگیره رو دستبند شما و از مبلغ شارژ اولیتون کسر میکنه. فاکتور هم بهتون میده. و کلا خرید های شما به این ترتیب می باشد. اصلا نگران تمام شدن شارژتون نباشین. چون دوباره میتونین شارژش کنین. در انتها هم قرار نیست که همه شارژتون رو خرج کنین. وقتی میخواین از مجتمع پارک آبی بیرون بیاین، در جلوی در ورودی کانتر هایی وجود دارند که باقیمانده ی پول شمارو با اسکن دستبندتون بهتون بر می گردونن. پس اصلا جای نگرانی از این بابت نیست. فقط چون پارک ساعت شش بسته میشه یکم زودتر برین که با ازدحام جمعیت هنگام تسویه پول مواجه نشین.

 سفرنامه مالزی

فاکتور نهایی و تسویه حساب در در خروجی مجموعه پارک ابی

نکته ی دو. مجتمع آبی سان وی لاگون شامل 5 پارک مختلف می باشد که هرکدومشون جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. در ورودی ابتدا میتونین به پارک (سالن) وحشت برین. برای بار اول ترسناکه. پس از خانم های باردار و افرادی که بیماری های قلبی دارن درخواست میکنم که وارد این مجموعه نشن. پارک بعدی، شهربازی مجتمع می باشد که در سمت راست سالن وحشت واقع شده. و خیلی هم جالبه. باغ وحش این مجموعه نیز خیلی جالبه و در واقع یه جوری نیاز شما رو برای رفتن به باغ وحش اصلی مالزی برطرف میکنه.

و اما بی نظیر ترین مجموعه در این پارک، مجموعه ی پارک آبی می باشد. بی نظیر ترین تفریحات رو از انواع مختلف استخر ها و ورزش های آبی گرفته تا طولانی ترین سرسره ی دنیا رو در این مجتمع می تونین ببینین. و در نهایت آخرین قسمت این مجتمع، بخش بی نهایت این مجموعه می باشد. تو این قسمت می تونین از طولانی ترین پل معلق تفریحی دنیا عبور کنین. بانجی جامپینگ رو برین و یا از سرسره استفاده کنین. نکته ی سوم: تمامی تفریحات و استفاده از امکانات و بازی های این مجموعه رایگان بوده و برای استفاده از آنها مبلغی از دستبند شما کم نمی شود.

نکته ی چهارم: در داخل پارک آبی کمد هایی واسه تعویض لباستون و گذاشتن وسایل اعم از دوربین و چیزهای دیگه به شما داده میشه. این کمد ها به دو دسته ی کوچک به قیمت 15 رینگیت و کمدهای بزرگتری به قیمت 25 رینگیت داده میشه که میتونین وسایلتون و لباستون رو اونجا بزارین. از بابت امنیت این کمد ها هیچ مشکلی نیست و این کمد ها فقط با دستبندهای شما باز میشه. پس نگران نباشین. بی نهایت بار هم میتونین به کمدهاتون مراجعه کنین و هیچ مشکلی هم نیست.

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

 سفرنامه مالزی

مجموعه تفریحی سان وی لاگون

در انتهای روز سوم هم پس از خروج از پارک، سری به مرکز خرید روبروی پارک آبی زدیم. مجتمع جالب ولی گرونی بود. قشنگترین قسمتش واسه ما خوردن میوه های خرد شد ه ی مالزی بود که به قیمت 5 رینگیت تو یه لیوان یا بسته بندی های مختلفی می فروختن. به شما هم پیشنهاد میکنم که شما هم امتحان کنین.

پیشنهادات:

در مجتمع پارک آبی با توجه به اینکه می تونین از همه ی بازی ها و تفریحات بصورت رایگان استفاده کنین، پس سعی کنین چیزی رو از دست ندین و استفاده کنین. از قایقرانی گرفته تا تیراندازی. از سرسره گرفته تا ماشین سورای. ولی پیشنهاد می کنم که اول چهار پارک وحشت، شهربازی، بی نهایت و باغ وحش رو برین و پارک آبی رو نگه دارین واسه آخر. چون دیگه وقتی وارد پارک آبی و تفریحاتش میشین، آخر سر انقدر خسته میشین که نمیتونین برین جاهای دیگه. پس حتما پارک آبی رو آخر برین.

هزینه های روز سوم

رفتن باتور به مبلغ 50 دلار به ازای هر نفر که برای دو نفر میشد 100 دلار ( حدود 300 رینگیت) شارژ الکترونیکی دستبند به مبلغ 60 رینگیت که 50 تاش رو تو مجموعه استفاده کردیم . در آخر هم 10 رینگیت باقیمانده رو در در خروجی بهمون پس دادن.

خرید میوه های خرد شده = 5 رینگیت

کل هزینه ها = 355 رینگیت

اسامی انگلیسی که به دلیل پس و پیش افتادن در متن فارسی، من بصورت جداگانه در پایین قرار میدم. Sunway Lagoon, Extreme Park, Entertainment Park, Zoo,

روز چهارم

جالبترین روز و تجربه سفر به مالزی ما تو این روز اتفاق افتاد. یعنی استفاده و سفر با اتوبوس های هاپ آن هاپ آف. ما از قبل میخواستیم که با این اتوبوس ها کوالالامپور رو بگردیم و جاهایی که تور نمیبره یا اکثر مردم نمیتونن برن رو با این اتوبوس ها بریم. سر ساعت 10 بود که رفتیم به اولین ایستگاه این اتوبوس ها توی ام تی سی یا همون مرکز توریسم مالزی. اتوبوس هم حدود ساعت 10:5 دقیقه رسید و ما و 6 نفر توریست دیگه از کشورهای اروپایی رو سوار کرد. بلیط این اتوبوس ها رو من از خود اتوبوس گرفتم. 2 تا بلیط 24 ساعته و هر کدام به مبلغ 45 رینگیت که کلا 90 رینگیت دادم. این اتوبوس ها شمارو به 42 نقطه ی دیدنی کوالالامپور می برند و در کل 23 ایستگاه مطابق نقشه زیر دارند. شما می تونید تا 24 ساعت بی نهایت بار سوار این اتوبوس ها شده و از آن پیاده بشید. البته نوع 48 ساعته این بلیط ها با نرخ بالاتر هم موجوده که به نظر من 24 ساعتش کافیه.

 سفرنامه مالزی

نقشه ی ایستگاه های اتوبوس های هاپ آن هاپ آف

بعد از مرکز توریسم مالزی ما به ایستگاه دوم رفتیم. یعنی برج مخابراتی کی ال تاور. تو این استگاه راننده اتوبوس بهمون 5 دقیقه وقت داد تا اگه کسی میخواد عکس بگیره، زود اینکارو انجام بده که همونم به نظر من کافی بود. زود عکسارو گرفتیم و سوار اتوبوس شدیم و رفتیم به ایستگاه سوم که پیاده روی در مرکز شهر بود. ما اینجا پیاده نشدیم، چون میخواستیم جاهای دیگه رو ببینیم. تو ایستگاه چهارم که مرکز تفریحی و آکواریوم برجهای دوقلو بود پیاده شدیم. روی بلیط های اتوبوس نوشته بود که واسه آکواریوم 5 رینگیت تخفیف داره ولی این تخفیف رو به ما ندادند. به هرحال با 50 رینگیت ورودی به ازای هر نفر وارد آکواریوم شدیم. قشنگ بود ولی به 50 رینگیت نمی ارزه. در واقع به عبارت دیگر اینکه رفتنش خوبه ولی اگرم نرفتین چیز خاصی ر و از دست نمیدین.

 سفرنامه مالزی

کی ال تاور

 سفرنامه مالزی

کی ال تاور

 سفرنامه مالزی

آکواریوم

 سفرنامه مالزی

آکواریوم

 سفرنامه مالزی

آکواریوم

 سفرنامه مالزی

آکواریوم

 سفرنامه مالزی

آکواریوم

ایستگاه بعدی که ما توش پیاده شدیم، ایستگاه ششم و استگاهی که نزدیک مراکز خرید مهم کوالالامپور می باشد. منطقه ایی که قریب به 8 تا مجتمع بزرگ تجاری رو در خودش جای د اده است. چون قیمت خرید تو مالزی بالا و قدرت خرید ایرانی ها پایینه، مستقیما رفتیم به مرکز خرید برجایا تایمز اسکور و قید بقیه مراکز خرید رو زدیم. حدود یک ساعت تو این مرکز گشتیم و کمی خرید کردیم. قیمت هاش خوب بود. مخصوصا طبقات بالاییش. ناهار رو هم اینجا خوردیم. ساعت 13:30 به ایستگاه برگشتیم و به محض برگشتنمون اتوبوس هاپ آن هاپ آف رسید. سوار اتوبوس شدیم و در ایستگاه بعدی که مرکز صنایع دستی مالزی بود پیاده شدیم.

یه بیست دقیقه گشتیم و منتظر اتوبوس بعدی شدیم. هدف ما از پیاده شدن تو این ایستگاهها بیشتر سیاحتی بود و نه خرید. واسه همین سعی میکردیم بگردیم، عکس بگیریم و اگه چیزی با قیمت مناسب هم دیدیم بخریم. اتوبوس که اومد به ترتیب در ایستگاه های شهر چینی ها، و کاخ پادشاه، مقبره ملی، لیک گاردنز پیاده شدیم. توی ایستگاه کاخ پادشاه هم راننده بهمون 10 دقیقه فرصت داد تا زود عکسامون رو بگیریم. دلیل اینکه توی ایستگاه لیک گاردنز پیاده شدیم، بازدید از پارک دایناسورها و مقبره ملی بود که جالب بودند و ارزش رفتن رو داشتن. مسجد ملی ایستگاه بعدی بود که قشنگ بود و در نهایت به دلیل بارانی شدن هوا توی ایستگاه 21 که نزدیک هتلمون بود پیاده شدیم. میخواستیم از پارک و دریاچه تیتی وانگسا دیدن کنیم که هوای بارونی اجازه نداد و عطای بازدید از این دریاچه رو به لقایش بخشیدیم و راهی هتل شدیم.

 سفرنامه مالزی

کاخ پادشاه

 سفرنامه مالزی

مقبره ملی

 سفرنامه مالزی

مقبره ملی

 سفرنامه مالزی

پارک دایناسورها

 سفرنامه مالزی

پارک دایناسورها

پیشنهادات روز چهارم

دوستان عزیز اگر قصد دارین کوالالامپور رو بیشتر ببینین و جاهایی که تور نمی بره با خیال راحت برین و ببینین، حتما تجربه به یاد موندنی اتوبوس های هاپ آن هاپ آف رو برین. ولی برنامه ریزی در طول یک روز برای دیدن جاهای دیگه خیلی مهمه. جاهایی که به هیچ عنوان نباید از دستشون بدین عبارتند از: کی ال تاور، کاخ پادشاه، مراکز خرید، میدان استقلال و مسجد جامع، شهر چینی ها، میدان ملی، مجموعه لیک گاردنز (هرطوری شده برین. مطمئن باشین بیشتر از 200 تا عکس میگیرین)، و مسجد ملی. سعی کنین دریاچه تی تی وانگسارو هم برین. نکته:

درسته تو سایت هاپ آن هاپ آف نوشته که این اتوبوس ها معمولا هر نیم ساعت یکبار میان ولی تو بعد از ظهر ها این تاخیر می تونه به 45 دقیقه هم برسه و این چیزیه که در درون این اتوبوس ها برای مواقع بعد ازظهر به دلیل ترافیک نوشته شده است. در ضمن در بسیاری از مواقع هم این اتوبوس ها هر یه ربع یکبار میان. پس به ساعت اکتفا نکنین و هر وقت تموم شدین زود برین به ایستگاه. مهم نیست ساعت یازده هست یا یازده و ده دقیقه. ساعت مشخصی ندارن. سعی کنین زود بگردین و برین ایستگاه. فقط دقت کنین که این اتوبوس ها نسبت به اتوبوس قبلی با قاصله یه ربع الی نیم ساعت میرسن. پس اگه اتوبوسی در ساعت 11:20 دقیقه به ایستگاهی رسیده باشد، اتوبوس بعدی ممکن است در ساعت 11:35 دقیقه تا 11:45 برسه.

هزینه های روز چهارم

دو عدد بلیط اتوبوس هاپ آن هاپ آف = 2 *45 = 90 رینگیت

اسامی انگلیسی که به دلیل پس و پیش افتادن در متن فارسی، من بصورت جداگانه در پایین قرار میدم. KL Sentral, KLCC, MTC (Malaysia Tourism Center), KL Tower

روز پنجم

روز پنجم برنامه ی ما رفتن با غار های باتو بود. از هتل با مترو در عرض بیست دقیقه با هزینه حدودن 5 رینگیتی رفتیم به کی ال سنترال و از اونجا سوار متروی مخصوص غار باتو شدیم. بلیطش کلا 2 رینگیت بود برای هر نفر. حدود ساعت 10:30 بود که به آخرین ایستگاه یعنی ایستگاه غار رسیدیم. پیاده شدیم و با مجموعه ایی از زیبایی ها طرف شدیم که واقعا چشم هر بیننده ایی رو به خودش جلب میکرد. در ابتدای این مجموعه در سمت راست، با مجسمه ی بزرگ مواجه میشین که در کنار یک معبد هست که حنما باید پا برهنه واردش بشین. در همین جا ( سمت چپ) یک غار هم وجود داره که ورودی 2رینگیتی داره. حتما اینجارو برین. من عکس هاش رو میزارم تا ببینین که چقدر قشنگه و واقعا 2 رینگیت که سهله حتی 5 رینگیت هم ارزش اینجا رفتن رو داره.

 سفرنامه مالزی

غارهای باتو

 سفرنامه مالزی

غارهای باتو

 سفرنامه مالزی

غارهای باتو

 سفرنامه مالزی

غارهای باتو

بعد از خروج ار غار، رفتیم به طف مقر اصلی و تو بین راه کلی از معابد زیبا رو دیدیم. تو این معابد آیین هندی هارو بهتون آموزش میدن و میگن که مثلا چه زمانی به پیشونیشون از اون رنگ ها میزنن. در کل خیلی قشنگه. سپس وارد مجموعه مورگان شدیم. هموم مجسمه ی طلایی بزرگ. کنارش کلی عکس گرفتیم و در ابتدای پله هاش هم چندین عکس گرفتیم. ولی چون خانم من باردار بود، نتونستیم 272 تا پله رو بریم و بالای اونجا رو ببینیم. ولی اصلا ناراحت نیستیم. چون عوضش پایین مجموعه رو به صورت کامل گشتیم. عالی بود.

 سفرنامه مالزی

غارهای باتو

 سفرنامه مالزی

غارهای باتو

نویسنده : علی عباسی حیدرلو