آیا ما فرهنگ صحیح سفر و رفتار صحیح به عنوان یک توریست را داریم؟

4.5
از 45 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
06 مهر 1395 14:00
0

دانلود ویدئو


سلام به تمامی دوستان .در ابتدا از شما دعوت میکنیم ویدئوی بالا را که محصول همکاری مشترک لست سکند و دیرین دیرین است را مشاهده فرمایید.

چند وقت پیش بود که متوجه درج نظری (Comment) در یکی از پستهای سایت توسط کاربری عزیز شدیم که با این نظر با انتقاد شدید دیگر کاربران روبرو گردید . متاسفانه در برخی شرایط همه چیز را از دید خود میبینیم و میسنجیم ناغافل از اینکه شاید تصوری بسیار اشتباه در مورد آن مسئله خاص داریم که میتواند برای خودمان و همراهانمان و حتی فارسی زبانان بسیار مشکل ساز شود.

قضیه از این قرار است که کاربری به قصد درد و دل مسئله را به شرح زیر بیان کرده است :

شوربختانه در یکی از هتل های نزدیک تقسیم رفتار ضد انسانی و عجیبی با من شد که میل دارم با شما به اشتراک بزارم. من چند روزی اونجا از بد حادثه ساکن بودم.

با و جود اینکه صبحانه بوفه آزاد بود و هزینش روی اتاق قبلا جرینگی به خانم مسئول آژانس داده شده بود برای کاهش هزینه ها تصمیم داشتم اندکی از مواد قابل حمل صبحانه رو با که قابل حمل بود (مثل تخم مرغ پخته و نیمرو، سوسیس، کالباس، زیتون، پنیر، نان و امثالهم) را بوسیله یک نایلون تمیز بردارم تا در هنگام ناهار، شام یا مواقع گرسنگی میل نمایم. با تعجب فراوان دیدم که کارکنان نابخرد و بی نزاکت هتل نما (مسافرخانه نما) نامبرده بدون رعایت حقوق، قانون، انسانیت، مهمان نوازی و شرف با اعتراض و بد رفتاری مانع از ابتکار اینجانب شدند. جا دارد هموطنان با تحریم این سفرها باعث شوند که هتل داران کشورهای همسایه تنبیه شده تا در آینده قدردان مسافران با برکت ما که هر ساله سود زیادی را عایدشان میکنند باشند.

نا گفته نماند در روزهای بعدی بنده عرصه را خالی نکرده و به صورت پنهانی کارم را انجام دادم! در اینجا شعر زیبایی که مناسب این حال بود تقدیم میگردد

ما به این خانه نه پی جشمت و جاه آمده ایم
از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم!

ممنونم.

فرهنگ سفر و توریست چیست؟

احتمال دارد در سفرهای خود (مخصوصا سفرهای برون مرزی) با رفتارهای مشابه کم و بیش برخورد داشته اید. از شما خواهشمندیم نظرات و تجربیات خود را در اینجا بیان کنید تا با بزرگترین و معمول ترین اشتباهات توریستهای ایرانی آشنا شویم و بلکه برخی از دوستان با مطالعه نظرات شما عزیزان بتوانند در رفتارهای خود تجدید نظر نمایند.

همواره یادمان باشد که به عنوان یک توریست، ما بعنوان نماینده و سمبل یک کشور محسوب میشویم و رفتار و کردارمان به عنوان یک توریست ایرانی ارزیابی میشود .

منشور سفر : خروجی این پست شاید مطلبی باشد که بتوان از آن بعنوان "منشور سفر" یا "فرهنگنامه سفر "استفاده کرد و تمامی مسافران ایرانی یک نسخه از آنرا در هنگام مسافرت مطالعه نمایند تا بتوانیم شخصیت و پرستیژ مسافر ایرانی تا بالاترین حد ممکن بالا ببریم . خواهشا نظرات خود را در زیر اعلام فرمایید و با دادن امتیاز های + و - موافقت یا مخالفت خود را با نظرات دیگر دوستان اعلام نمایید.

همچنین ساخت این ویدئو که با همکاری مشترک لست سکند و دیرین دیرین صورت گرفته است در صورت استقبال شما دوستان و کمک در راه به اشتراک گذاری آن ادامه خواهد یافت و خروجی آن منشور سفر به زبان طنز و در قالب انیمیشنهای کوتاه خواهد بود . خواهشمندایم با نظریات خود و با اشتراک گذاری ویدئوی فوق برای دوستان و آشنایان و دیگر سایتها ما را در رسیدن به این مهم یاری رسانید.

با تشکر فراوان


دانلود ویدئو


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.