معرفی شهربازی ویالند استانبول (اسفانبول) + قیمت و عکس

4.5
از 140 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در بهترین پارک تفریحی استانبول چه خبر است؟
06 دی 1401 08:00
68

استانبول شهری با تاریخی بسیار طولانی و جذابیت‌های بی‌پایان است. در این شهر توریستی، امکانات تفریحی و رفاهی برای شهروندان و مسافران فراهم شده تا بتوانند از تک‌تک لحظاتشان لذت ببرند. ویالند استانبول (Vialand Istanbul) یکی جذاب‌ترین شهربازی‌هایی است که در کشور ترکیه پذیرای افرادی است که دوست دارند یک روز هیجان انگیز را تجربه کنند.

شاید همه مسافران تور استانبول، اهل دیدن جاهای تاریخی یا پرسه در شهر نباشند، بلکه دلشان بخواهد یک تفریح حسابی را تجربه کنند. به همین جهت، در این مطلب از بلاگ لست‌سکند، قرار است به سراغ معرفی شهربازی اسفانبول (ویالند سابق) برویم و شما را با جاذبه‌های بی‌بدیل آن آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید تا راهی این سفر جذاب و مهیج بشویم.

اسفانبول ترکیه.jpg

نگاهی به شهربازی ویالند استانبول

اسفانبول، یکی از مهیج‌ترین شهربازی‌های ترکیه واقع در شهر جذاب و گردشگری استانبول است. شهربازی ویالند در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد که پس از ۵ سال یعنی در سال ۲۰۱۸ به شهربازی اسفانبول تغییر نام داد. اسفانبول (ویالند سابق) در فهرست 10 پارک موضوعی برتر جهان قرار گرفته است و جایزه ستاره اروپا را در سال 2016 در میان 800 پارک موضوعی در جهان کسب کرده است. این شهربازی به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • دنیای افسانه‌ها
  • دنیای بازی
  • دنیای ماجراجویی و هیجان

هر کدام از این بخش‌ها، بازی‌های متنوع و مهیج مخصوص به خودش را دارد. این شهربازی استانبول، وسعتی به اندازه ۱۰۰ برابر یک زمینه فوتبال دارد و گنجایش حضور بیش از ۱۵ هزار بازدیدکننده روزانه در ویالند استانبول تدارک دیده شده است. معمولا مسافرانی که با تور استانبول 7 شب سفر می‌کنند و فرصت کافی دارند، در کنار دیدنی‌های استانبول، از این شهربازی هم بازدید می‌کنند.

 لیست بهترین جاهای دیدنی استانبول

ویالند
ویالند استانبول

ویالند استانبول چه بازی‌هایی دارد؟

شهربازی ویالند استانبول (اسفانبول)، یکی از مجهزترین و به‌روزترین شهربازی‌های جهان محسوب می‌شود که بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیزی دارد. این شهربازی که ایده خودش را از دیزنی لند گرفته، به صورت روزانه، پذیرای کودکان و بزرگسالان است. بدون شک، ویالند استانبول را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای تفریحی استانبول دانست.

جت اسکی، سرسره وایکینگ، رویای فاتح، جهانگرد کوچک، اتاق جادو، برج عدالت، رودخانه وحشی، سافاری تونل، ترن نفس‌گیر، قطار معدنچی کوچک، چرخش ۳۶۰، قصر تاب‌ها، ترن ماجراجو، چرخ و فلک و قطار سریع‌السیر بخشی از بازی‌های جذاب اسفانبول است. در ادامه، به معرفی تعدادی از پدیده‌های جذاب و مهیج این شهربازی استانبول می‌پردازیم که قطعاً از آن‌ها لذت خواهید برد.

  • ترن نفس‌گیر: اگر به دنبال تجربه سرعتی بالغ‌بر 110 کیلومتر در ساعت هستید، از هیجان لذت می‌برید و عبور از پیچ و خم‌های ترسناک و هیجان‌انگیز را دوست دارید، قطعاً باید ترن هوایی ویالند استانبول را تجربه کنید.
  • چرخش 360: در ویالند استانبول، باید خودتان را برای هر هیجانی آماده کنید. برای این وسیله پر شور که هم قادر به چرخاندن صندلی‌ها و هم چرخش اهرم اصلی به دو جهت است، باید حتماً 140 سانتی‌متر به بالا قد داشته باشید.
  • سرسره وایکینگ: یکی از ویژگی‌های جذاب پارک آبی ویالند استانبول، سرسره وایکینگ‌هاست که با سقوط ناگهانی به آب، آدرنالین خون شما را به بالاترین حد ممکن می‌رساند! برای این سرویس جذاب هم، محدودیت قد حداقل 120 سانتی‌متری در نظر گرفته شده است.
  • برج عدالت: یکی از نزدیک‌ترین تشبیهاتی که می‌شود برای این سرویس جذاب ارائه داد، پرواز سریع به اوج آسمان‌هاست. البته با رعایت ایمنی کامل و محدودیت برای کودکان!
  • ترن ماجراجو: یکی از بخش‌های جذابی که در ویالند استانبول برای کودکان طراحی شده، ترن ماجراجوست. با این ترن، کودکان درون تونل‌های دیدنی و جذاب سفر خواهند کرد و مناظر شگفت‌انگیزی را خواهند دید.
اسفانبول
بازی های ویالند
شهربازی ویالند
انواع بازی در ویالند

امکانات رفاهی ویالند استانبول چیست؟

 در کنار بازی‌ها، شناخت امکانات ویالند استانبول بسیار اهمیت دارد، چون برنامه بازدید شما را ساده‌تر می‌کند. مثلا اگر بدانید آنجا امکانات رفاهی کافی هست، می‌توانید زمان بیشتری را برای تجربه بازی‌های این شهربازی استانبول، اختصاص دهید. در ادامه بخشی از مهمترین امکانات شهربازی اسفانبول را نام می‌بریم:

  • پارکینگ
  • کافه و رستوران
  • وای فای رایگان
  • کمدهای قفل‌دار
  • میز اطلاعات و نقشه راهنما
  • سرویس‌های رایگان حمل و نقل داخلی
  • وسایل حرارتی مثل سشوار و... (برای استفاده پس از پارک آبی)
شهربازی استانبول
امکانات رفاهی ویالند
مراکز خرید ویالند
مراکز خرید ویالند استانبول

بهترین فصل و زمان ویالند استانبول

درست است که ویالند دارای فضاهای سرپوشیده هم هست، اما قطعاً فصل بهار و تابستان، بهترین زمانی است که می‌توانید از بازی‌ها و سرگرمی‌های جذاب ویالند استانبول لذت ببرید. یک دنیای مفرح و سرگرم کننده که قطعاً برای کودکان و بزرگسالان اوقات خوب و خوشی را به ارمغان خواهد آورد. معمولا به افرادی که تور استانبول نوروز تهیه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم در هوای خوب بهار، سری به این پارک هیجان‌انگیز بزنند، البته به شرط اینکه هواشناسی را بررسی کنند و بارندگی در کار نباشد.

البته فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان هم امکانات کافی برای تجربه بخشی از بازی‌ها هست، اما اگر می‌خواهید از پارک آبی ویالند استانبول گرفته تا انواع بازی‌های شهربازی بهره ببرید، فصل‌های گرم، مخصوصا تابستان را انتخاب کنید.

پارک آبی ویالند
پارک آبی ویالند استانبول
vialand
ترن هوایی ویالند استانبول

ویالند استانبول مناسب چه افرادی است؟

شاید بعد از دانستن اطلاعات کلی درباره ویالند و امکاناتش، این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا این پارک برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی بیشتر هیجان‌زده می‌شوند؟ پاسخ این سوال پیش از هر چیز، به امکانات و بازی‌های موجود در این شهربازی استانبول برمی‌گردد.

چیزی که شهربازی ویالند استانبول را شگفت‌انگیز می‌کند، این است که این شهربازی نه تنها یک پارک تفریحی، بلکه یک مجموعه بزرگ با مراکز خرید، نمایشگاه‌ها، مراکز تفریحی و رستوران‌ها است. از این رو، به خانواده‌ها این امکان را می‌دهد تا زمان خوب و خوشی را در این شهربازی بگذرانند. در حالی که کودکان مشغول بازی و سوار شدن در انواع ترن‌های هوایی و چرخ و فلک‌های مخصوص سنین زیر 10 سال هستند و سرگرم می‌شوند، شما می‌توانید در مراکز خرید، خیابان‌های منتهی شده به پارک، بوتیک‌های مختلف، غرفه‌ها و مناطق تفریحی، رستوران ها و کافه‌ها تجربه منحصربه‌فردی را برای خود به ارمغان آورید. بنابراین، اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید زمانتان فقط به بازی کردن بگذرد، این شهربازی بخش‌های متنوعی برای تفریح دارد.

این شهربازی یک مرکز خرید بزرگ جدا از  تم پارک دارد، همچنین دارای یک باغ وحش سرپوشیده به نام «جنگل» با حیوانات مصنوعی است که برای هر سلیقه‌ای شگفتی‌های ویژه و بسیار تازه‌ای  را در خود جای داده است. می‌توان ادعا کرد که شما و فرزندانتان ممکن است تمام روز بدون اینکه حتی کمی حوصله‌تان سر برود در ویالند استانبول وقت بگذرانید. بدون شک، شهربازی ویالند بهترین مکان در استانبول برای کودکان است و با سایر شهربازی‌ها متفاوت است.

مساحت این مجموعه 600000 متر مربع است که بسیار بزرگ‌تر از هر شهربازی در ترکیه محسوب می‌شود. ترکیب یک مرکز خرید دیدنی و یک مرکز تفریحی بزرگ در شهربازی ویالند، باعث شده این جاذبه توریستی و گردشگری را بیش از پیش درخشان کند. به همین دلیل است که این پارک محبوب‌ترین نقطه دیدنی استانبول برای تمام سنین است.

اسفانبول استانبول
هیجان در ویالند
شهربازی اسفانبول
تفریحات مناسب کودکان در ویالند

ساعت کاری ویالند استانبول

پیش از اینکه تصمیم بگیرید به این شهربازی مراجعه کنید، حتما لازم است از باز بودنش مطمئن شوید و ساعت کاری دقیق آن را بدانید. در حال حاضر، ساعت شروع به کار ویالند استانبول، از دوشنبه تا پنج‌شنبه از 10 صبح تا 7 بعدازظهر است. همچنین در روزهای جمعه تا یکشنبه، از ساعت 10 صبح تا 9 شب آماده خدمت‌رسانی به افرادی است که می‌خواهند یک روز مهیج و سرگرم‌کننده را برای خود رقم بزنند.

ویالند
ساعت‌های شلوغ ویالند

قیمت بلیط شهربازی ویالند اسفانبول

 برای ورود به ویالند، لازم است ورودیه بپردازید. اما هر کدام از بازی‌ها، هزینه جداگانه خودشان را دارند. در ادامه قیمت بلیط ورودی به ویالند استانبول را برایتان نوشته‌ایم:

  • قیمت بلیط ویالند استانبول برای بزرگسالان (15 تا 59): 169 لیر
  • قیمت بلیط ویالند استانبول برای کودکان و نوجوانان (3 تا 14): 159 لیر
  • قیمت بلیط ویالند استانبول برای زیر 3 سال: رایگان
  • هزینه ورودی ویالند استانبول برای سافاری: 20 لیر

بلیط پارک جنگلی برای بازدیدکنندگان 4 سال به بالا 30 لیر و برای بازدیدکنندگان بالای 4 سال 25 لیر است. همچنین بلیط سافاری برای بازدیدکنندگان 4 سال و بالاتر 25 لیر هزینه دارد. کودکان زیر 3 سال می‌توانند به صورت رایگان وارد جاذبه‌های دیدنی تم پارک شوند.

ویالند استانبول
بلیط های ویالند

مسیر دسترسی به ویالند استانبول

ویالند به مراکز توریستی استانبول، مثل سلطان احمد (شهر قدیم) و میدان تقسیم بسیار نزدیک است. رفتن به شهربازی با یک استانبول کارت و اتوبوس یا مترو امکان پذیر است. از آنجایی که رفتن به این شهربازی استانبول با اتوبوس راحت‌تر است، اجازه دهید مسیر رفتن به ویالند را برای شما ترسیم کنیم:

  • برای اینکه از سلطان احمد (شهر قدیمی) به ویالند برسید، ابتدا باید به امین اونو، نزدیک بازار ادویه‌جات، بروید. سپس با استفاده از خطوط اتوبوسرانی 99 یا 99Y  می‌توانید به ویالند برسید.
  • برای اینکه از میدان تقسیم (بی‌اوغلو) به ویالند برسید، می‌توانید از اتوبوس تکسیم - Cebeci با کد 36T استفاده کنید. وقتی به ایستگاه اتوبوس یشیل پینار می‌رسید، از طریق ورودی پارک موضوعی می‌توانید وارد شهربازی اسفانبول شوید.
  • همچنین می‌توانید با مترو هم به ویالند بروید. برای این کار، ابتدا باید با مترو کد M2 از Yenikapi (در شهر قدیمی) یا میدان تقسیم (شهر جدید) به Mecidiyekoy بروید. از Mecidiyekoy می‌توانید با مترو M7 تغییر خط بدهید و سپس در ایستگاه Veysel Karani Aksemsettin پیاده شوید. پس از پیاده شدن در این ایستگاه، خدمات رایگان حمل‌ونقل به ویالند برای تماشگران ارائه می‌شود.

برای اینکه راحت‌تر از وسایل نقلیه عمومی استانبول استفاده کنید، خوب است هم به شبکه‌های حمل و نقلی آن آشنا باشید و هم معروفترین محله‌های استانبول را بشناسید. این دو نکته باعث می‌شود به راحتی در استانبول جابه‌جا شوید.

راهنمای کامل حمل و نقل در استانبول

 

موقعیت دقیق ویالند (اسفانبول)

اتوبوس ویالند
اتوبوس های ویالند

سخن آخر

ویالند استانبول (Vialand Istanbul)  یکی جذاب‌ترین شهربازی‌هایی است که در کشور ترکیه پذیرای افراد با سنین مختلف است که دوست دارند یک روز هیجان‌انگیز را تجربه کنند. این شهربازی دارای امکانات متعددی در کنار وسایل مهیج و سرگرم کننده است که باعث شده همواره جزء برترین‌های جهان باشد. کافه‌رستوران‌های جذاب، باغ وحش مصنوعی، مراکز تجاری و... باعث شده تا شهربازی ویالند یا شهربازی اسفانبول به یکی از جاذبه‌ه‌های گردشگری مهم تبدیل شود.

اگر دوست دارید که از دیزنی لند به سبک استانبولی دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این شهربازی جذاب بزنید. اگر هم به اسفانبول رفته‌اید، می‌توانید نظرات خود را با لست سکند و سایر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید تا از تجربیات شما بهره‌مند شویم.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.