در این مکان ها خورشید غروب نمی کند

4.4
از 23 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
07 خرداد 1395 08:00
6

گرچه در ماه دی در نیمکره شمالی زمین کوتاه ترین روزها وجود دارند، اما با آغاز تابستان در شهرهایی در دنیا خورشید غروب نمی کند یا خیلی دیر غروب می کند. این شهرها عبارت اند از:

استکهلم، سوئد

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 10:08 شب

طول روز: 18 ساعت و 37 دقیقه

بعد از یک زمستان سرد و طولانی، سوئدی ها بیرون می روند تا شب های معتدل تابستان را که آسمان تمام مدت قرمز می ماند جشن بگیرند. آنها در هر ساعتی از شب برای شام بیرون می روند و اسکانسن موزه روباز شهر در نیمه تابستان تا ده شب باز است.

summer solstice

سن پترزبورگ، روسیه

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 11:25 شب

طول روز: 18 ساعت و 50 دقیقه

در سن پترزبورگ قدیمی ترین فستیوال شب های سفید برگزار می شود که نیمه شب شروع می شوند. در این جشن ها میلیون ها نفر برای تماشای آتش بازی و برنامه های مفرح دیگر ازجمله جنگ دزدان دریایی جمع می شوند.

summer solstice

هلسینکی، فنلاند

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 10:50 شب

طول روز: 18 ساعت و 55 دقیقه

پس از زمستان تیره و تار فنلاند، بچه های فنلاندی می توانند تا هر ساعت که می خواهند بیدار باشند. کافه ها معمولا تا دیروقت بازند و دوچرخه سواری و پیک نیک در پارک در هر ساعتی می تواند شروع شود. در نیمه تابستان آتش بازی در این شهر اجرا می شود.

summer solstice

ایکالویت، کانادا

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 11:01 شب

طول روز: 20 ساعت و 49 دقیقه

در این شهر که در نوناووت کانادا واقع شده، روزهای طولانی به معنای روزهای گرم نیست. در روزهای آفتابی تابستان جوان ها را می بینید که فوتبال بازی می کنند یا کنار دریا چادر زده اند اما در عین حال برف هم روی زمین وجود دارد و دریا هنوز زیر 2 متر یخ پنهان است.

summer solstice

شهر داون، یوکان، کانادا

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 12:52 شب

طول روز: 21 ساعت و 3 دقیقه

در اطراف رودخانه یوکان در تابستان در طول شب مسابقه گلف برگزار می شود، در نیمه شب روشن می توانید در منطقه کلوندایک گردش کنید و صبح برای یک صبحانه مفصل با محلی به کافه بروید.

summer solstice

ریکیاویک، ایسلند

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 12:04 شب

طول روز: 21 ساعت و 8 دقیقه

در فرهنگ ایسلندی کوتاه ترین شب سال دوران جادویی است که در آن گاوها حرف می زنند، فوک ها به انسان تبدیل می شوند و جن و پری از کوه ها پایین می آیند. فستیوال موسیقی که در نزدیکی یک آتشفشان فعال برگزار می شود تمام طول شب به راه است.

summer solstice

فربنکس، آلاسکا

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 12:48 شب

طول روز: 21 ساعت و 50 دقیقه

در این شهر کوتاه ترین شب سال را با بازی بیس بال جشن می گیرند. اولین ضربه در ساعت 10:30 شب زده می شود و تا پایان بازی احتیاج به نور اضافه در استادیوم نیست.

summer solstice

لانگیربین، نروژ

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: خورشید از ساعت 1:52 صبح روز اول اردیبهشت تا ساعت 12:49 صبح روز اول شهریور غروب نمی کند.

طول روز: 3094 ساعت و 56 دقیقه

شمالی ترین شهر جهان در جزیره نروژی سوالبارد بالاتر از مدار شمالگان قرار دارد. در این شهر همسایه های شما ممکن است برای جشن قهوه در نیمه شب شما را دعوت کنند اما اگر خواستید بروید تفنگتان را جلوی در بگذارید. ( در سوالبارد حمل تفنگ به دلیل خرس های قطبی اجباری می باشد.)

summer solstice

ریگا، لتونی

غروب خورشید در طولانی ترین روز سال: 10:22 شب

طول روز: 17 ساعت و 52 دقیقه

در ریگا 3 روز برای طولانی ترین روز تابستان جشن می گیرند. موسیقی دان ها از سراسر دنیا به لتونی می روند تا در این جشن طبیعت شرکت کنند. غذاهای دودی، پنیر زیره، لباس های بافت و وسایل چوبی در این جشن به فروش می رسد.

summer solstice



منبع: cntraveler
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.