قدیمی ترین گل کره زمین را می شناسید؟

3.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قدیمی ترین گل کره زمین را می شناسید؟ + تصاویر
01 خرداد 1396 08:00
0

گیاه شناسان آمریکایی آنچه را که باور می رود قدیمی ترین گیاه گل دار دنیا باشد یافته اند که قدمت آن به آغاز دوران کرتاسه باز می گردد. این گیاه در مرکز اسپانیا کشف شده و آنالیزها نشان داده اند که عمر آن حدود 130 میلیون سال می باشد.

قدیمی ترین گل کره زمین را می شناسید؟

قدیمی ترین گل کره زمین را می شناسید؟

این گیاه منتسکیا ویدالی Montsechia Vidalii نام داشته و گفته می شود که زیر آب و در دریاچه های کم عمق رشد می کرده است. این گیاه در نظر اول شبیه به علف برکه است اما تک دانه ی آن نشاندهنده ی مشخصات یک گیاه گلدار است.

این اولین بار نیست که دانشمندان با منتسکیا ویدالی مواجه می شوند. فسیل های این گیاه اولین بار یک قرن پیش در رسوبات سنگ آهکی محدوده ی ایبریا در مرکز اسپانیا و در رشته کوه های منتسک ارتفاعات پیرنه کشف شدند.

اما بنا به گفته ی متخصصین گیاه شناسی، بسیاری از این فسیل ها نادرست تفسیر شدند چرا که این گیاه به عنوان یک گل، هیچ بخش آشکاری مانند گلبرگ نداشته است.

صحبت از «اولین گل» دنیا کمی ماجرا را شاعرانه می کند اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم، گیاه شناسان باور دارند که این گیاه گل دار قدیمی ترین نمونه ی کشف شده است.

قبل از این کشف، گیاه Archaefructus sinensis عنوان قدیمی ترین گل دنیا را به خود اختصاص داده بود. این گیاه در فسیل هایی 125 میلیون ساله در استان لیائونینگ چین کشف شده بود.

قدیمی ترین گل کره زمین را می شناسید؟

Archaefructus sinensis



منبع : flowerweb