آبشار لاتون، بلند‌ترین آبشار ایران

4.8
از 12 رای

آبشار لاتون، بلند‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار ایران است که در استان گیلان قرار دارد. آبشار لاتون در کنار آبشار زمرد و آبشار ویسادار، از جاذبه‌های طبیعی گیلان است. آبشار لاتون، در دل کوه‌های سبز و مرتفع،  در روستایی به اسم لوندیل که بخشی از آستارا است قرار گرفته و مقصدی شناخته شده برای اهالی طبیعت‌گردی است. در این ویدئو به سراغ آبشار لاتون گیلان رفتیم و تصاویری از زیبایی و سخاوت طبیعت را در این استان سبز می‌بینیم.

آبشار لاتون گیلان، مرتفع‌ترین آبشار ایران

سخاوت و زیبایی طبیعت گیلان، بی‌نهایت است و اگر بخواهید فقط همین استان ایران و جاذبه‌های طبیعی آن را با دقت ببینید، شاید خود به تنهایی ماه‌ها طول بکشد. معمولا تا اسم گیلان می‌آید، بیشتر افراد تصور می‌کنند زیبایی‌هایش به جاهای دیدنی رشت محدود می‌شود اما آبشار لاتون هم تایید دیگری بر این ادعاست که گیلان فراتر از رشت است. آبشار لاتون استان گیلان در فاصله 15 کیلومتری آستارا قرار دارد و با ارتفاع 105 متر، بلند‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار ایران است. آبشار لاتون از دامنه کوه اسپیناس سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به رودخانه لوندیل می‌ریزد.

در اطراف آبشار لاتون گیلان، جنگل سرسبز و با‌شکوهی وجود دارد که نه ماه از سال سبز و با‌طراوت است. این جنگل با انبوه درختان آلو، به، فندق، گردو، گلابی و سیب پر شده و از نظر پوشش گیاهی هم تنوع و غنای زیادی دارد. بعد از پرسه در جنگل، وقتی به سمت آبشار لاتون حرکت کنید، در حالیکه دستانتان از سخاوت این جنگل زیبا، پر از میوه‌های لذیذ جنگلی است، به یکباره با تصاویری محصور کننده و رویایی از آبشار رو به رو می‌شوید که شاید باور واقعی بودن آن سخت باشد. بعد از بازدید از آبشار لاتون و پرسه در جنگل‌های اطراف، در مسیر بازگشت از آبشار لاتون در روستای کوته کومه توقف کنید و لذت سفر خود را با حمام کردن در چشمه‌‎های آبگرم روستا کامل کنید.