تفریحات تهران؛ بیش از ۶۰ مکان و جای تفریحی تهران برای خوشگذرانی

3.9
از 72 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تفریحات تهران، لیستی از جاهای تفریحی تهران برای خوشگذرانی
03 فروردین 1403 08:00
3

جاهای تفریحی تهران اوقاتی خاطره‌انگیز را برایتان می‌سازند. تهران، تفریحات متنوعی دارد و شما با هر سلیقه‌ای، برای تفریح در تهران، دست خالی نمی‌مانید. برای شناخت تفریحات تهران، تا انتهای این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند با ما همراه باشید؛ زیرا قرار است فهرست کاملی از جاهای تفریحی تهران را به همراه اطلاعات لازم، به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
بهترین تفریحات و جاهای تفریحی تهران از نظر مردممراکز تفریحی تهران برای پیک‌نیکپارک چیتگرپارک جنگلی لویزانپارک یاس فاطمیپارک جنگلی توسکاپارک ملتپارک جوانمردانپارک پلیس پارک آزادگانجاهای تفریحی تهران برای گردش فرهنگیسینما‌های تهرانموزه سینماگالری‌های تهرانموزه هنرهای معاصرخانه هنرمندانکتاب‌فروشی‌های تهرانجاهای تفریحی تهران برای خرید و پاساژگردیمرکز خرید بام‌لندمرکز خرید ایران مالمرکز خرید اپالمرکز خرید ساناتفریحات لوکس تهرانغواصی اسکوباپاراگلایدراسکیگلفمکان های تفریحی تهران برای خانواده هابرج آزادیباغ کتاب تهرانپارک طالقانیپارک آب و آتشپل طبیعتباغ پرندگانباغ گیاه‌شناسیآبشار تهرانپارک شهرپارک پردیسانجاهای تفریحی تهران براساس رده سنیمکان های تفریحی تهران برای بچه‌هاموزه عروسک‌های مللمکان های تفریحی تهران برای جوانان و نوجوانانمکان های تفریحی تهران برای سالمندانجاهای تفریحی تهران برای علاقه‌مندان به ورزشبوستان ولایتپارک جمشیدیهبوستان بهشت مادرانپیست دوچرخه‌سواری جامیندارآبادپارک ساعیدربنددرکهجاهای تفریحی تهران برای تفریحات مهیجزیپ لاینبانجی جامپینگ توچالکارتینگ‌های تهراناتاق‌های فرار تهرانپینت بال‌های تهرانلیزرتگ‌های تهرانسفر با تور طبیعت‌ گردی

بهترین تفریحات و جاهای تفریحی تهران از نظر مردم

تفریحات تهران طیف گسترده‌ای از نیازها را پوشش می‌دهد و لحظات لذت‌بخشی برای افراد می‌سازد. بهترین جاهای تفریحی تهران از نظر مردم عبارت‌اند از: 

  • بام تهران
  • پل طبیعت
  • مرکز خرید ایران مال
  • باغ پرندگان
  • پارک جنگلی چیتگر
  • دربند
  • درکه
  • باغ کتاب
  • بوستان ولایت
  • پارک جمشیدیه

مراکز تفریحی تهران برای پیک‌نیک

پهن‌ کردن بساط پیک‌نیک و چند ساعت وقت‌گذرانی با خانواده در دامن طبیعت، یکی از اصلی‌ترین تفریحات تهران از گذشته تا به امروز است و این نکته که پیک‌نیک، در دسته‌بندی تفریحات رایگان تهران جای می‌گیرد هم به محبوبیتش اضافه کرده است. در خصوص پیک‌نیک، انتخاب جایی که امکانات اولیه مناسب را داشته باشد، نکته بسیار مهمی است؛ از سرویس بهداشتی و فضای سبز به‌عنوان حداقل امکانات تا امکانات رفاهی بیشتر مثل زمین بازی، پیست دوچرخه و اسکیت.

در ادامه، چند جای تفریحی تهران برای پیک‌نیک را معرفی می‌کنیم. سعی کرده‌ایم در معرفی جاهای تفریحی تهران برای پیک‌نیک، سلایق، انتظارها و نیاز‌های مختلف را در نظر بگیریم و محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های جنگلی و بوستان‌های شهری را معرفی کنیم. همچنین تلاش کرده‌ایم که از همه بخش‌های شهر یعنی شرق، غرب، جنوب و شمال، محیط مناسبی را نام ببریم و امکاناتش را شرح دهیم تا تصمیم‌گیری و انتخاب جا برای پیک‌نیک و همین‌طور دسترسی، برای همه آسان باشد.

پارک چیتگر

پارک‌های جنگلی را می‌توان یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران دانست. پارک جنگلی چیتگر در غرب شهر، جزو گزینه‌های اصلی برای پیک‌نیک و تفریح در تهران است. پارک چیتگر در دوره پهلوی دوم، در سال 1342 احداث شد و مساحتش 874 هکتار است. لازم است بگوییم که آخر هفته‌ها برای رفتن به پارک چیتگر لازم است کمی دست بجنبانید؛ چون پارک جنگلی چیتگر انتخاب اول خیلی از خانواده‌ها برای تفریحات آخر هفته تهران است.

از امکانات پارک جنگلی چیتگر، نمازخانه، درمانگاه، آتش‌نشانی، پمپ‌بنزین و رستوران است. از دیگر مزیت‌های این جای تفریحی تهران، وجود یک پارک بانوان، پیست دوچرخه، باشگاه سوارکاری و پینت بال است و همین‌طور، دسترسی آسان بدون نیاز به وسیله نقلیه شخصی از طریق مترو، از دیگر محاسن پارک چیتگر است.

  • آدرس پارک چیتگر: غرب تهران، منطقه 22 شهرداری، اتوبان تهران‌ - کرج

  • ساعت بازدید از پارک چیتگر: 6 صبح تا 12 شب

  • قیمت بلیط پارک چیتگر: رایگان

موقعیت دقیق پارک چیتگر روی نقشه

lastsecondchitgar1.jpg
پارک جنگلی چیتگر، یکی از جاهای تفریحی تهران برای خانواده

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در شمال‌شرق شهر، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی و یکی از جاهای تفریحی تهران است که بسیار محبوبیت دارد. پارک لویزان علاوه‌بر فضای سبز و جنگلی و آب‌وهوای مطبوعش، به‌علت کوهستانی بودن و ارتفاع، محبوبیتی دوچندان دارد؛ زیرا هم امکان تماشای چشم‌انداز‌ و مناظر دیدنی و زیبا را به ما می‌دهد و هم اگر از علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی باشید، می‌توانید حسابی از آنجا لذت ببرید. از امکانات این مکان تفریحی تهران برای پیک‌نیک، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، بوفه، آلاچیق، کباب‌پز، پیست دوچرخه و میز پینگ‌پنگ است که تمام ملزومات پیک‌نیک را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

  • آدرس پارک جنگلی لویزان: اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال

  • ساعت بازدید از پارک جنگلی لویزان: 9 صبح تا 10 شب

  • قیمت بلیط پارک جنگلی لویزان: رایگان

موقعیت دقیق پارک جنگلی لویزان روی نقشه

lastsecondlavizan.jpg
پارک جنگلی لویزان، از بهترین مکان های تفریحی تهران

پارک یاس فاطمی

پارک یاس فاطمی با مساحت 1400 هکتار، بزرگ‌ترین پارک جنگلی شهر تهران است. بوستان یاس فاطمی در سال 1394 بازگشایی شد و علت نام‌گذاری این بوستان هم افتتاح آن در ایام فاطمیه بود. این پارک در شمال‌شرق تهران، محدوده اتوبان بابایی قرار گرفته است. بوستان یاس فاطمی نسبتاً تازه‌تأسیس است؛ اما در همین زمان کوتاه به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی تهران بسیار محبوب شده و امکانات خیلی خوبی مثل نمازخانه، میز و نیمکت و پارکینگ بزرگی با ظرفیت سه هزار ماشین و همین‌طور زمین بازی کودکان، میز تنیس، فوتبال‌دستی، زمین گل‌کوچک و پیست دوچرخه‌سواری دارد. امکاناتی که در اینجا وجود دارد، باعث شده برای خانواده‌هایی که به‌شکل دسته‌جمعی همراه با فرزندان خود به قصد پیک‌نیک و تفریحات آخر هفته تهران به بوستان یاس فاطمی می‌روند، محیط این پارک بسیار دل‌چسب و مناسب باشد.

  • آدرس پارک یاس فاطمی: بزرگ‌راه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر

  • ساعت بازدید از پارک یاس فاطمی: 7 صبح تا 10 شب

  • قیمت بلیط پارک یاس فاطمی: رایگان

موقعیت دقیق بوستان یاس فاطمی روی نقشه

lastsecondyas.jpg
بوستان یاس فاطمی، یکی از مراکز تفریحی تهران

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا، دهمین پارک جنگلی تهران از نظر مساحت است. قدمت این پارک به سال 1360 برمی‌گردد و در جنوب تهران، حوالی محله مشیریه قرار گرفته است. اکثر درختان پارک جنگلی توسکا، صنوبر، کاج و چنار هستند و آب‌وهوای پارک توسکا بسیار مطبوع و دل‌نشین است. هرآنچه برای انتخاب یک جای تفریحی تهران و یک پیک‌نیک به‌یادماندنی نیاز دارید، در پارک توسکا فراهم است. زمین فوتبال و والیبال، فوتبال‌دستی، مسیر مناسب پیاده‌روی، نیمکت و صندلی و خلاصه هر‌چیزی که برای وقت‌گذرانی در یک آخر هفته و تفریح در تهران نیاز باشد، در اینجا مهیاست.

پارک‌هایی مثل توسکا، چیتگر و یاس فاطمی از دسته پارک‌های جنگلی تهران هستند و اگر برای تفریح در تهران و پیک‌نیک، انتخاب شما از بین همه جاهای تفریحی تهران، پارک‌های جنگلی باشند، مطلب پارک‌های جنگلی تهران اطلاعات جامع و خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • آدرس پارک جنگلی توسکا: بزرگ‌راه آزادگان، کیان‌شهر جنوبی

  • ساعت بازدید از پارک جنگلی توسکا: 24 ساعته

  • قیمت بلیط پارک جنگلی توسکا: رایگان

موقعیت دقیق پارک جنگلی توسکا روی نقشه

lastsecondtooska.jpg
پارک جنگلی توسکا، یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

پارک ملت

پارک ملت، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مکان های تفریحی تهران است که تأسیس آن به سال 1345 برمی‌گردد. طبق نظرسنجی‌ها، پارک ملت، جزو اولین پارک‌ها و مراکز تفریحی تهران است که اهالی شهر به یک مهمان غیرتهرانی معرفی می‌کنند. اگر از قدم‌ زدن در میان درخت‌های کهن‌سال و سربه‌فلک‌کشیده پارک ملت، به‌عنوان یک تفریح دل‌چسب در تهران بگذریم، شما در این پارک به امکاناتی مثل نیمکت، آلاچیق، سرویس بهداشتی، پیست اسکیت، زمین فوتبال، میز شطرنج، زمین‌بازی کودکان، کافه و رستوران دسترسی دارید. اگر هم که از پیک‌نیک در پارک خسته شدید، می‌توانید سری به پردیس سینمایی ملت بزنید که درست مجاور پارک قرار گرفته است. باغ‌وحش پارک ملت هم یکی دیگر از مزایای این جای تفریحی تهران است.

  • آدرس پارک ملت: خیابان ولی عصر، جنب بزرگ‌راه نیایش (هاشمی رفسنجانی)

  • ساعت بازدید از پارک ملت: 24 ساعته

  • قیمت بلیط پارک ملت: رایگان

موقعیت دقیق پارک ملت روی نقشه

lastsecondparmelat.jpg
پارک ملت، از بهترین مکان های تفریحی تهران

پارک جوانمردان

پارک جوانمردان، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران است که در بین خانواده‌های تهرانی، برای پیک‌نیک بسیار محبوب است. مساحت این پارک 150 هکتار است و در مجاورت منطقه خوش‌آب‌وهوای کن، در غرب تهران قرار گرفته است. با قدم گذاشتن به پارک جوانمردان، تندیس‌هایی از مشاهیر و جوانمردان تاریخ ایران را می‌بینید و علت نام‌گذاری این پارک هم وجود همین تندیس‌‌هاست. زمین اسکیت، زمین‌بازی، آلاچیق، میز تنیس، پینگ‌پنگ و شطرنج، از امکانات پارک جوانمردان است و اگر دوچرخه‌سوار هم در جمع خود دارید، اینجا مسیر مناسب‌سازی‌شده برای دوچرخه‌سواری هم وجود دارد. هر‌آنچه برای تفریحات آخر هفته تهران در کنار دوستان و خانواده نیاز دارید، در اینجا فراهم شده است.

  • آدرس پارک جوانمردان: اتوبان همت، بلوار دهکده المپیک، جنب خیابان طبیعت

  • ساعت بازدید از پارک جوانمردان: 24 ساعته

  • قیمت بلیط پارک جوانمردان: رایگان

موقعیت دقیق پارک جوانمردان روی نقشه

lastsecondjavanmardan.jpg

بوستان جوانمردان، از بهترین مکان های تفریحی تهران

پارک پلیس 

یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران برای پیک نیک، پارک پلیس در منطقه تهرانپارس است. پارک پلیس، با مساحت 51 هکتار در سال 1382 هم‌زمان با هفته پلیس افتتاح شد. در طراحی این پارک، از باغ‌های ایرانی الهام گرفته شده است. پارک پلیس، یکی از مراکز تفریحی تهران است که تقریباً ایدئال محسوب می‌شود و امکانات مناسب و لازم مثل نمازخانه، زمین‌بازی، آلاچیق، برکه، آب‌نما و وسایل بدن‌سازی را دارد. انتخاب پارک پلیس برای تجربه یک روز تفریحی، هوشمندانه است؛ چراکه این پارک علاوه‌بر امکانات ذکرشده، موزه گرافیک ایران و یک عمارت تاریخی مربوط به دوره قاجار به‌اسم عمارت ارباب هرمز را هم در خود جای داده است.

  • آدرس پارک پلیس: تهرانپارس، بلوار استقلال، خیابان توحید

  • ساعت بازدید از پارک پلیس: 24 ساعته

  • قیمت بلیط پارک پلیس: رایگان

موقعیت دقیق پارک پلیس روی نقشه

lastsecondpolicepark.jpg
پارک پلیس، یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران

پارک آزادگان

پارک آزادگان، با مساحت 112 هکتار، بزرگ‌ترین بوستان شهری کل کشور است که در جنوب‌شرقی شهر تهران قرار دارد. زمینی که پارک آزادگان در آن بنا شده، در گذشته بخشی از زمین‌های فردی به‌اسم امیر سلیمانی، یکی از اشراف قاجار، بوده و هنوز هم در این پارک، عمارتی منسوب به کوشک سلیمانیه وجود دارد. امکانات این مکان تفریحی تهران، شامل زمین فوتبال، زمین‌بازی کودکان، آب‌نما، دریاچه و نمازخانه است و برای پیک‌نیک و تعطیلات آخر هفته تهران، در کنار خانواده و دوستان انتخابی بسیار مناسب است.

  • آدرس پارک آزادگان: اتوبان آزادگان، کنارگذر آزادگان

  • ساعت بازدید از پارک آزادگان: 24 ساعته

  • قیمت بلیط پارک آزادگان: رایگان

موقعیت دقیق پارک آزادگان روی نقشه

lastsecondazadegan.jpg
پارک آزادگان، یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران

جاهای تفریحی تهران برای گردش فرهنگی

تهران به‌عنوان پایتخت، امکانات زیادی برای تفریح و وقت‌گذرانی دارد که این امکانات، برای هر سلیقه و نیازی متنوع است. شهر تهران برای علاقه‌مندان به حضور در محیط‌های فرهنگی و هنری، تفریحاتی از جنس تجربه فرهنگی دارد. در ادامه، جاهایی از شهر تهران را معرفی می‌کنیم که برای اهالی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند جذاب باشد.

سینما‌های تهران

خریدن تنقلاتی مثل پاپ کورن، راهی سینما شدن با خانواده یا دوستان، دقایقی فارغ از غوغای جهان خیره شدن به صفحه نقره‌ای و جادویی سینما، همیشه تفریحی لذت‌بخش است و یکی از اصلی‌ترین مکان های تفریحی تهران، سینما‌هاست. درحال‌حاضر، شهر تهران 51 سینمای فعال دارد. در ادامه، چند تا از بهترین سینماهای تهران را معرفی می‌کنیم که علاوه‌بر سالن اکران فیلم، امکانات دیگری مثل کافه، رستوران و فودکورت دارند.

پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی مگامال در سال 1396 در غرب تهران با اکران فیلم نهنگ عنبر کارش را شروع کرد. از ویژگی‌های مرکز خرید مگامال، می‌توان به ظرفیت 1400 نفری سالن سینما، پارکینگ و دسترسی مناسب به مترو اشاره کرد؛ به‌طوری که بدون نیاز به وسیله نقلیه شخصی می‌توانید به‌راحتی به مگامال بروید. علاوه‌بر این، سینمای مگامال در دل مرکز خرید مگامال قرار گرفته و در کنار سینما، امکان تجربه تفریحات دیگری مثل پاساژگردی، فودکورت و رستوران و شهربازی را هم دارید. مگامال را می‌توان یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان به شمار آورد.

  • آدرس پردیس سینمایی مگامال: فاز دو شهرک اکباتان

  • ساعت کاری پردیس سینمایی مگامال: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پردیس سینمایی مگامال: 02144634233

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی مگامال: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق پردیس سینمایی مگامال روی نقشه

lastsecondmegamal.jpg
پردیس سینمایی مگامال، از جاهای تفریحی تهران برای خانواده

پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو، در سال 1393 در مرکز تهران کار خود را شروع کرد. امکانات سینما چارسو به‌عنوان یکی از مراکز تفریحی تهران، شامل پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو، 6 سالن سینما، 1100 نفر گنجایش و مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌های صوتی و تصویری است. با انتخاب سینما چارسو، می‌توانید تجربه تفریحات دیگری مثل گردش در مرکز خرید، رفتن به رستوران و فودکورت را به‌شکل هم‌زمان به دست آورید.

  • آدرس پردیس سینمایی چارسو: تقاطع خیابان جمهوری و حافظ

  • ساعت کاری پردیس سینمایی چارسو: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پردیس سینمایی چارسو: 02161724444

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی چارسو: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق پردیس سینمایی چارسو روی نقشه

lastsecondcharsoo.jpg
سینما چارسو، یکی از مراکز تفریحی تهران

پردیس سینمایی ارگ

مرکز خرید ارگ، یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید در شمال تهران است که نامی آشنا برای عاشقان پاساژگردی است؛ اما در واقع، مرکز خرید ارگ یکی از جاهای تفریحی تهران است که برای هر سلیقه‌ای می‌تواند مکانی جذاب باشد. پردیس سینمایی ارگ در سال 1395 با پنج سالن، کار خود را آغاز کرد و جزو بهترین سینما‌های تهران دسته‌‌بندی می‌شود. اگر برای رفتن به سینما، پردیس ارگ را انتخاب کردید، می‌توانید از شهربازی، مرکز خرید، فودکورت، کافه و رستوران این مجموعه هم استفاده کنید تا یک روز تفریحی تمام‌عیار داشته باشید.

  • آدرس پردیس سینمایی ارگ: ابتدای میدان تجریش، خیابان سعدآباد، مجتمع تجاری ارگ

  • ساعت کاری پردیس سینمایی ارگ: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پردیس سینمایی ارگ: 02122396121

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی ارگ: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق پردیس سینمایی ارگ روی نقشه

lastsecondsinamaarg.jpg
سینما ارگ، از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

پردیس سینمایی هروی سنتر

پردیس سینمایی هروی سنتر هم یکی از جاهای تفریحی در تهران است که در دل یک مرکز خرید قرار گرفته و می‌توانید با سر زدن به آن، یک تیر و دو نشان بزنید. هروی سنتر در شمال‌شرق تهران واقع شده است و اگر انتخاب شما از بین سینماهای پایتخت، پردیس سینمایی هروی باشد، می‌توانید از مرکز خرید، شهربازی، رستوران و فودکورت این مجموعه هم استفاده کنید تا تفریح خود را حسابی کامل کنید.

  • آدرس پردیس سینمایی هروی سنتر: میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان 5)، نبش خیابان نازک

  • ساعت کاری پردیس سینمایی هروی سنتر: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پردیس سینمایی هروی سنتر: 02124821

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی هروی سنتر: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق سینما هروی سنتر روی نقشه

lastsecondherav.jpg
سینما هروی سنتر، از مراکز تفریحی تهران

پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کورش، در طبقه ششم مرکز خرید کورش قرار گرفته است. این مرکز خرید از نسل مراکز خرید جدید تهران است که در زمان نسبتاً کوتاهی، توانسته حسابی در دل تهرانی‌ها جا باز کند و محبوب شود. شما با انتخاب این سینما، می‌توانید به شهربازی ژوپیتر سر بزنید و تفریحی همراه با کودکان داشته باشید یا اینکه به اتاق فرار مجموعه کورش بروید و یکی از تفریحات هیجان‌انگیز تهران را تجربه کنید. فودکورت، رستوران و کافه‌های این مجموعه، به شما امکان تجربه تفریحی از جنس شکم‌گردی را می‌دهند. فروشگاه‌های این مرکز تجاری هم تنوع خوبی دارند و هر آن چیزی را که نیاز داشته باشید، از وسایل الکترونیکی تا لباس و وسایل خانه، می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

  • آدرس پردیس سینمایی کورش: بزرگ‌راه ستاری، خیابان پیامبر مرکزی

  • ساعت کاری پردیس سینمایی کورش: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پردیس سینمایی کورش: 02144000010

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی کورش: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق پردیس سینمایی کورش روی نقشه

lastsecondkour.jpg
سینما کورش، از بهترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده

پردیس سینمایی آزادی

پردیس سینمایی آزادی، سال 1348 با اسم سینما شهر فرنگ، کار خودش را شروع کرد و بعد از انقلاب، نامش را از شهر فرنگ به آزادی تغییر داد. البته این سینما ماجراهای زیادی را پشت‌سر گذاشته و فرازوفرود‌های زیادی داشته، مثل آتش‌سوزی و بازسازی دوباره؛ اما هنوز هم با قدرت ادامه می‌دهد و یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران و از محبوب‌ترین سینما‌های شهر است. از امکانات دیگر این سینما، باید به وجود رستوران و کافه اشاره کرد.

  • آدرس پردیس سینمایی آزادی: تقاطع خیابان شهید بهشتی و خیابان وزرا

  • ساعت کاری پردیس سینمایی آزادی: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پردیس سینمایی آزادی: 02184480

  • قیمت بلیط پردیس سینمایی آزادی: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق پردیس سینمایی آزادی روی نقشه

lastsecondsinamaazadi.jpg
سینما آزادی تهران

سینما آستارا

سینما آستارا در سال 1342 در شمال تهران آغاز‌ به کار کرد. این سینما، محیطی نوستالژیک شبیه به لاله‌زار قدیم را تداعی می‌کند و بعد‌از بازسازی در سال‌های اخیر از‌نظر ظرفیت و امکانات هم بهسازی شد و امروز یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران است. این سینما، بخش فروش محصولات فرهنگی هم دارد. اگر از بین سینماها، انتخاب شما سینما آستاراست، می‌توانید کمی زودتر از خانه راه بیفتید و در حوالی میدان تجریش گشتی بزنید و از دیدن بازارچه قدیمی تجریش لذت ببرید و پرسه و گردش در شهر را چاشنی تماشای فیلم کنید.

  • آدرس سینما آستارا: میدان تجریش، خیابان شهرداری

  • ساعت کاری سینما آستارا: 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن سینما آستارا: 02122714022

  • قیمت بلیط سینما آستارا: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق سینما آستارا روی نقشه

lastsecondastara.jpg
سینما آستارا

موزه سینما

برای عاشقان پرده نقره‌ای، بعد‌از رفتن به سینما، بازدید از موزه سینما یکی از اصلی‌ترین تفریحات تهران است. موزه سینما در محوطه باغ فردوس قرار گرفته است. باغ فردوس یکی از باغ‌ها و کاخ‌های سلطنتی تهران محسوب می‌شود که یادگاری از دوره سلطنت محمد‌شاه قاجار است. باغ فردوس و عمارت زیبای آن، فرازونشیب‌های زیادی را به خود دیده‌اند؛ در ابتدا، تفرجگاه خاندان سلطنتی در شمیران، بعد‌ها مدرسه و امروز به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی تهران. موزه سینما به‌منظور جمع‌آوری و حفظ میراث ارزشمند سینمای ایران در سال 1373 کار خود را در خیابان لاله‌زار شروع کرد و بعد در سال 1381 به محوطه باغ فردوس منتقل شد. باغ فردوس در کنار موزه، امکانات دیگری ازجمله سینما، کافه و کتاب‌فروشی هم دارد و یک نقطه طلایی برای تجربه تفریحی از جنس فرهنگ، در قلب شهر تهران است.

  • آدرس موزه سینما: خیابان ولی عصر، زعفرانیه، باغ فردوس

  • ساعت بازدید از موزه سینما: 9 صبح تا 6.5 عصر

  • شماره‌تلفن موزه سینما: 02122705005

  • قیمت بلیط سینما: 45 هزار تومان

  • قیمت بلیط موزه سینما: 5 هزار تومان

موقعیت دقیق موزه سینما روی نقشه

lastsecondmuze.jpg
موزه سینما، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران

گالری‌های تهران

یکی از تفریحات تهران برای علاقه‌مندان به فرهنگ، پرسه در گالری‌های هنری و بازدید از آثار هنرمندان است. پس اگر هم نیت تفریح در تهران را دارید و هم به هنر علاقه‌مندید، در ادامه با بعضی از گالری‌های شهر تهران که به‌صورت دائمی فعال‌اند، آشنا می‌شوید و می‌توانید به‌عنوان تفریحات آخر هفته تهران، روی آن‌ها حساب کنید.

گالری سیحون

گالری سیحون، سال 1345 به همت هوشنگ سیحون و همسرش معصومه سیحون راه‌اندازی شد. هوشنگ سیحون معمار برجسته معاصر ایران است که معمار بنا‌های شاخصی مثل آرامگاه ابن‌سینا و آرامگاه خیام بوده است. گالری سیحون، یکی از اولین و قدیمی‌ترین گالری‌های تهران است که بسیاری از هنرمندان معاصر ایران مثل سهراب سپهری، پیش‌از به شهرت رسیدن، آثار خود را در این گالری به نمایش گذاشته بودند.

  • آدرس گالری سیحون: خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک 11

  • ساعت بازدید از گالری سیحون: 11 صبح تا 7 عصر

  • شماره‌تلفن گالری سیحون: 02188711305

موقعیت دقیق گالری سیحون روی نقشه

lastsecondseyhoon.jpg
گالری سیحون، یکی از جاهای تفریحی تهران برای جوانان

گالری شیرین

گالری شیرین در سال 1384 توسط شیرین پرتوی افتتاح شد. گالری شیرین به‌سرعت به محلی برای نمایش آثار هنری هنرمندان جوانی تبدیل شد که هنوز به شهرت نرسیده‌اند. این گالری می‌تواند یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران برای شیفتگان هنر باشد و تماشای آثار هنرمندان جوان، می‌تواند یک تفریح فرهنگی لذت‌بخش محسوب شود. قرار گرفتن این گالری در خیابان سنایی، که از میعادگاه‌های عاشقان کافه و کافه‌گردی در تهران است، این فرصت را به شما می‌دهد تا سری هم به کافه‌های صبحانه‌دار تهران بزنید و لذت تفریحتان را دوچندان کنید.

  • آدرس گالری شیرین: خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5

  • ساعت بازدید از گالری شیرین: 11 صبح تا 7 عصر

  • شماره‌تلفن گالری شیرین: 02188343969

موقعیت دقیق گالری شیرین روی نقشه

lastsecondshirin.jpg
گالری شیرین، یکی از مراکز تفریحی تهران

گالری هما

گالری هما در بهار سال 1384 کار خود را آغاز کرد. گالری هما، رسالت خود را معرفی هنرمندان جوان و نوظهوری که هنوز چندان شناخته‌شده نیستند و همین‌طور بازبینی و مرور جریان‌های معاصر هنری ایران تعریف کرده است. اگر به هنر علاقه‌مندید، سر زدن به این گالری را در برنامه تفریحات تهران بگنجانید.

  • آدرس گالری هما: خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک

  • ساعت بازدید از گالری هما: 12 ظهر تا 8 شب

  • شماره‌تلفن گالری هما: 02188863596

موقعیت دقیق گالری هما روی نقشه

lastsecondhoma.jpg
تصویری از گالری هما، یکی از جاهای تفریحی تهران

گالری اثر

گالری اثر در سال 1378 کار خود را شروع کرد و در این مدت‌زمان، فعالیت‌هایی مثل مرمت آثار هنری، برگزاری نمایشگاه و بایگانی و نگهداری آثار هنری را در کارنامه‌اش دارد. بازدید از این گالری و تماشای آثار هنرمندان جوان، می‌تواند یکی از بهترین تفریحات تهران برای شیفتگان هنر باشد. قرار گرفتن این گالری در مرکز شهر تهران، این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که بعداز بازدید از اینجا سری به بهترین کافه‌های تهران هم بزنید.

  • آدرس گالری اثر: خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک 16

  •  ساعت بازدید از گالری اثر: 11 صبح تا 7 شب

  • شماره‌تلفن گالری اثر: 02188343947

موقعیت دقیق گالری اثر روی نقشه

lastseconndasar.jpg
گالری اثر تهران

موزه هنرهای معاصر

برای اهالی هنر و فرهنگ، موزه هنرهای معاصر تهران، نامی آشناست. این موزه در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و بنای آن اثری است از معمار برجسته ایرانی، کامران دیبا. از زیبایی معماری و بنای چشمگیر این موزه که بگذریم، گنجینه عظیمی از آثار هنری در این موزه گردآوری شده است که در ایران کم‌نظیر است. آثار هنرمندان بزرگی مثل پیکاسو و گوگن را در این موزه می‌توانید ببینید. قیمت آثاری که در موزه هنرهای معاصر جمع‌آوری شده، بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار تخمین می‌زنند. با سر زدن به این موزه، می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید و هم‌زمان از پارک لاله که از بهترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود هم دیدن کنید.

  • آدرس موزه هنرهای معاصر: خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله
  • ساعت کاری موزه هنرهای معاصر: همه‌روزه ۱۰ صبح تا ۵ عصر، دوشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط موزه هنرهای معاصر: ۱۰ هزار تومان

موقعیت دقیق موزه هنرهای معاصر روی نقشه

هنر معاصر.jpg
موزه هنرهای معاصر تهران

خانه هنرمندان

خانه هنرمندان، یکی دیگر از نقاط شهر تهران است که سر زدن به آن برای هنرمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ می‌تواند تفریح جذابی باشد. داستان این ساختمان هم در نوع خود بسیار شنیدنی است؛ زمین و عمارت فعلی خانه هنرمندان، جزو املاک کامران میرزا از فرزندان ناصرالدین شاه بود و بعدها در زمان جنگ جهانی دوم و حمله متفقین، ساختمان اینجا به‌عنوان انبار مهمات استفاده می‌شد. بعد‌از مدت‌ها متروکه باقی ماندن، در نهایت در سال 1377 تصمیم گرفته شد این ملک و عمارت بازسازی شود و با کاربری فرهنگی به‌عنوان مرکز هنری و فرهنگی به حیات خود ادامه دهد. خانه هنرمندان، یک مجموعه کامل برای تفریح در پارک هنرمندان است که شامل بخش‌هایی مثل گالری، کافه، سالن تئاتر و نمایش، فروشگاه صنایع‌دستی و هنری و حتی پارک و فضای سبز است. خانه هنرمندان برای هر سلیقه و نیازی جذابیتی ویژه و منحصربه‌فرد دارد.

  • آدرس خانه هنرمندان: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر

  • ساعت بازدید از خانه هنرمندان: 2 ظهر تا 9 شب

  • شماره‌تلفن خانه هنرمندان: 02188310457

موقعیت دقیق خانه هنرمندان روی نقشه

lastsecondkhh.jpg
نمایی از خانه هنرمندان، یکی از جاهای تفریحی تهران

کتاب‌فروشی‌های تهران

برای هرکسی که اهل کتاب و فرهنگ باشد، هیچ تفریح و لذتی دل‌چسب‌تر از قدم‌ زدن در بین قفسه‌های کتاب و استشمام عطر کاغذ نیست. در فهرست جاهای تفریحی تهران، چند مورد از بهترین و معروف‌ترین کتاب‌فروشی‌های تهران را برای این دسته از افراد معرفی می‌کنیم که در کنار فروش کتاب، امکانات دیگری مثل کافه، گالری و نمایشگاه هم دارند.

شهر کتاب مرکزی

شهر کتاب مرکزی، اسفند سال 1389 در مرکز شهر، کار خود را شروع کرد. این کتاب‌فروشی، سه طبقه با مساحت 2500 متر است. می‌توان ادعا کرد که شما به‌دنبال هر کتابی برای هر رده سنی باشید، دست خالی از اینجا برنمی‌گردید؛ از کتاب‌های نفیس تا کتاب‌های رده سنی کودک و نوجوان. اینجا یکی از جذاب‌ترین کتاب‌فروشی‌های شهر است که برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی یک پاتوق محبوب و نام‌آشناست. فروش نوشت‌افزار و اسباب‌بازی‌های فرهنگی، کافه و فروشگاه صنایع‌دستی، از دیگر ویژگی‌های این کتاب‌فروشی است.

  • آدرس شهر کتاب مرکزی: خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه کلاته

  • ساعت بازدید از شهر کتاب مرکزی: 9 صبح تا 10 شب

  • شماره‌تلفن شهر کتاب مرکزی: 02188456900

موقعیت دقیق شهر کتاب مرکزی روی نقشه

lastsecondmarkazi.jpg
شهر کتاب مرکزی

نشر چشمه کورش

نشر چشمه کار خود را در سال 1364 با چاپ کتاب‌های حوزه ادبیات آغاز کرد و در ادامه با دایر کردن کتاب‌فروشی‌هایی،‌ به کار خود رونق بیشتری داد. کتاب‌فروشی نشر چشمه، واقع در طبقه پنجم مرکز خرید کورش، یکی از آن کتاب‌فروشی‌های جذاب شهر تهران است که برای هر علاقه‌مند به کتابی، می‌تواند یک مکان دل‌فریب باشد. سر زدن به نشر چشمه مرکز خرید کورش، هم فال است و هم تماشا؛ چراکه هم می‌توانید بین قفسه‌های کتاب‌فروشی چشمه پرسه بزنید و از کتاب‌های تازه ادبیات باخبر شوید و خرید کنید و هم می‌توانید بقیه اوقاتتان را برای تفریح در تهران، صرف خرید و پاساژگردی، سر زدن به رستوران و کافه، سینما و شهربازی مرکز خرید کورش کنید.

  • آدرس نشر چشمه کورش: بزرگ‌راه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مجتمع تجاری کورش، طبقه پنجم، واحد 4

  • ساعت کاری نشر چشمه کورش: 11 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن نشر چشمه کورش: 02144971988

موقعیت دقیق نشر چشمه کورش روی نقشه

lastsecondcheshme.jpg
نشر چشمه کورش

شهر کتاب فرشته

شهر کتاب فرشته، در شمال تهران یکی دیگر از جذاب‌ترین شهر کتاب‌های تهران است. این مجموعه فرهنگی، بخش‌های مختلفی مثل فروش کتاب برای رده‌های سنی مختلف، فروش صنایع‌دستی و نوشت‌افزار  دارد. فروش اسباب‌بازی‌‌های فرهنگی و بازی فکری، شهر کتاب فرشته را به یک انتخاب خوب برای تفریحات آخر هفته تهران تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این، در این مجموعه فرهنگی یکی از کافه‌های روباز تهران هم قرار گرفته که می‌توانید به آن سر بزنید و لذت ببرید.

  • آدرس شهر کتاب فرشته: خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر

  • ساعت کاری شهر کتاب فرشته: 9 صبح تا 10 شب

  • شماره‌تلفن شهر کتاب فرشته: 02122608300

موقعیت دقیق شهر کتاب فرشته روی نقشه

lastsecondfereshte.jpg
شهر کتاب فرشته

کتاب‌فروشی بوک لند

بوک لند، یک کتاب‌فروشی جذاب و البته متفاوت در شمال تهران است و با هر رده سنی و هر نیازی که به این مجموعه سر بزنید، دست خالی برنمی‌گردید. در عین حال، به‌دلیل قرار‌گیری این کتاب‌فروشی در مرکز خرید پالادیوم، می‌توانید با سر زدن به اینجا یک تیر و دو نشان بزنید و گردش در مرکز خرید و سر زدن به فودکورت و رستوران را هم به برنامه تفریحی‌تان اضافه کنید.

  • آدرس کتاب‌فروشی بوک لند: تهران، زعفرانیه، میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

  • ساعت کاری کتاب‌فروشی بوک لند: 9 صبح تا 6 عصر

  • شماره‌تلفن کتاب‌فروشی بوک لند: 02122667716

موقعیت دقیق بوک لند روی نقشه

lastsecondbook.jpg
کتاب‌فروشی بوک لند

کتاب‌فروشی نشر ثالث

نشر ثالث یکی از انتشارات‌های قدیمی ایران است که تابه‌حال چندصد جلد کتاب در حوزه علوم انسانی و ادبیات چاپ کرده است. نشر ثالث با دایر کردن فروشگاه کتاب در مرکز تهران و سپس افزودن یک کافه و گالری، یکی از مجموعه‌های جذاب و دیدنی فرهنگی را به کالبد شهری تهران اضافه کرد. اگر اهل تفریح در تهران، خصوصاً تفریحات فرهنگی هستید، مجموعه نشر ثالث با داشتن کتاب‌فروشی، کافه، نمایشگاه و گالری می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

  • آدرس نشر ثالث: تهران، پل کریم‌خان، پلاک 148

  • ساعت کاری نشر ثالث: 9 صبح تا 9 شب

  • شماره‌تلفن نشر ثالث: 02188325376

موقعیت دقیق کتاب‌فروشی نشر ثالث روی نقشه

lastsecondsales.jpg
کتاب‌فروشی نشر ثالث، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران

جاهای تفریحی تهران برای خرید و پاساژگردی

پرسه در مراکز خرید و پاساژگردی در کلان‌شهری مثل تهران که در هر نقطه از آن مرکز خریدی پیدا می‌شود، یکی از اصلی‌ترین تفریحات تهران است. اگر در تعطیلات آخر هفته یا هر زمان خالی که پیدا می‌کنید، سری به پاساژ‌های تهران می‌زنید و تفریح دل‌چسب شما گردش در مراکز خرید است، در ادامه همراه ما باشید تا تعدادی از از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید بام‌لند

مرکز خرید بام‌لند در غرب تهران، یکی دیگر از چندین فضای تفریحی شهر برای سپری کردن اوقات‌فراغت است. بام‌لند از نسل پاساژ‌های تازه‌تأسیس تهران است و اولین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز محسوب می‌شود. مجموعه بام‌لند شامل 12 ساختمان دوطبقه است که در آن به معنای حقیقی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود؛ از موتورسیکلت و لوازم خانه تا پوشاک و خوراکی.

البته خرید، تنها یکی از تفریحاتی است که در بام‌لند می‌توانید داشته باشید. از دیگر امکانات مرکز خرید بام‌لند باید به مواردی مثل واقعیت مجازی، پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، رستوران و کافی‌شاپ‌های متنوع، سالن سینما، ماهیگیری، شهربازی و تفریحات آبی اشاره کنیم. دسترسی خوب این مجموعه از طریق وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس، از دیگر مزایایش محسوب می‌شود.

نقشه مترو تهران

  • آدرس مرکز خرید بام‌لند: انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

  • ساعت کاری مرکز خرید بام‌لند: 10 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن مرکز خرید بام‌لند: 02140443080

موقعیت دقیق بام‌لند روی نقشه

lastsecondbam.jpg
مرکز خرید بام‌لند، از بهترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده 

مرکز خرید ایران مال

ایران مال یا بازار بزرگ ایران، واقع در منطقه 22 شهرداری تهران، یکی از پنج مرکز خرید بزرگ خاورمیانه است که با امکانات ویژه خود به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی تهران تبدیل شده است. خرید کردن و پرسه‌ زدن بین فروشگاه‌ها، شاید ساده‌ترین تفریح ممکن در ایران مال باشد؛ چراکه این مجموعه، امکاناتی مثل رستوران و کافی‌شاپ‌های متنوع، پردیس سینمایی، شهربازی و هتل هم دارد. بخش ورزشی مجموعه ایران مال امکانات خیلی خوبی برای علاقه‌مندان به تفریحات ورزشی دارد، ازجمله پیست یخ، مجموعه اسکواش، استخر و اسپا، بولینگ، استادیوم و جاده تندرستی برای پیاده‌روی در مسیری استاندارد. در طراحی و ساخت ایران مال، قسمت‌هایی در نظر گرفته شده که برای تفریح بسیار مناسب‌اند؛ مثل مسجد‌جامع ایران مال، باغ ایرانی، باغ دیدار، بازار سنتی، تالار آیینه، شربت‌خانه، ایوان اشراق، باغ رستوران ملل و کتابخانه جندی شاپور.

  • آدرس مرکز خرید ایران مال: اتوبان شهید خرازی 

  • ساعت کاری مرکز خرید ایران مال: 9 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن مرکز خرید ایران مال: 02147670001

موقعیت دقیق ایران مال روی نقشه

lastsecondiranmal.jpg
مرکز خرید ایران مال، یکی از جاهای تفریحی تهران

مرکز خرید اپال

مرکز خرید اُپال در شمال‌غرب و منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته و با‌اینکه در سال 98 کار خود را آغاز کرده است، به‌سرعت به یکی از مراکز خرید محبوب تهران تبدیل شده است. اپال، انتخاب خوبی برای تفریح در تهران است؛ زیرا هرآنچه برای خرید نیاز داشته باشید مثل پوشاک، وسایل منزل، مواد غذایی، وسایل ورزشی و وسایل الکترونیکی، در اینجا موجود است. علاوه‌بر این‌ها، امکانات تفریحی دیگری مثل فودکورت، رستوران، کافه، نانوایی و قنادی، بولینگ و شهربازی، شهر مشاغل برای بچه‌ها، پارکینگ و کارواش هم در این مرکز خرید وجود دارد. دسترسی به مرکز خرید اپال بدون وسیله نقلیه شخصی از طریق مترو و اتوبوس آسان است و این هم از دیگر مزایای اینجا محسوب می‌شود.

  • آدرس مرکز خرید اپال: بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان

  • ساعت کاری مرکز خرید اپال: 10 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن مرکز خرید اپال: 02122110960

موقعیت دقیق مرکز خرید اپال روی نقشه 

lastsecondop.jpg
مرکز خرید اپال، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران برای جوانان

مرکز خرید سانا

پاساژ سانا، یکی از پاساژ‌های شمال شهر تهران است و از افتتاح آن هم زمان زیادی نمی‌گذرد؛ اما در همین مدت کوتاه موفق شده خود را حسابی در دل عاشقان پاساژگردی جا کند و برای تفریح در تهران جزو گزینه‌های اصلی باشد. تنوع فروشگاه‌ها و نام‌های تجاری سانا زیاد است و اگر قصد خرید داشته باشید، از سانا دست خالی برنمی‌گردید. پاساژ سانا، یک مجموعه کامل برای تفریح در تهران محسوب می‌شود؛ چراکه امکاناتی مثل شهربازی، فودکورت، کافه و رستوران هم در این مجموعه وجود دارد.

  • آدرس مرکز خرید سانا: فرمانیه، بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی
  • ساعت کاری مرکز خرید سانا: 10 صبح تا 10 شب
  • شماره‌تلفن مرکز خرید سانا: 02174438111

بهترین مراکز خرید تهران کجاست؟

موقعیت دقیق مرکز خرید سانا روی نقشه

lastsecondsana.jpg
مرکز خرید سانا، یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

تفریحات لوکس تهران

تهران برای هر سلیقه و بودجه‌ای، تفریحی مناسب در چنته دارد. اگر از طرف‌داران تفریحات لوکس تهران هستید و بودجه‌ای که برای تفریح خود و خانواده در نظر دارید، از سطح متوسط بیشتر است، تهران شما را دست خالی نمی‌گذارد. در ادامه مطلب، تفریحات لوکس تهران را معرفی و سعی کرده‌ایم سلایق مختلف را در این معرفی لحاظ کنیم.

غواصی اسکوبا

بعد‌از یک هفته کاری و زندگی در شهر شلوغی مثل تهران، کدام‌یک از تفریحات تهران می‌تواند به‌اندازه تجربه غواصی، جالب، مهیج، به‌یادماندنی و در عین حال لوکس باشد؟ تجربه غوطه‌ور شدن و رفتن به عمق آب، با غواصی اسکوبا ممکن شده است. اسکوبا به‌معنای دستگاه خودکفای تنفس زیر آب است. این غواصی با غواصی به‌شکل حرفه‌ای آن متفاوت است؛ چراکه فرد، آزادی عمل و احساس راحتی بیشتری زیر آب دارد. غواصی اسکوبا، یکی از تفریحات لوکس تهران است که می‌توانید آن را در برنامه خود برای یک آخر هفته جالب و خاطره‌انگیز بگنجانید.

مجموعه تفریحی شهید چمران در شمال تهران، به شما فرصت تجربه غواصی را می‌دهد. علاوه‌بر غواصی به‌عنوان یک تفریح لوکس، شما می‌توانید در این مجموعه تفریحات هیجان‌انگیز تهران مثل اسکواش، بولینگ، استخر، پینگ‌پنگ، بیلیارد و تفریحات فرهنگی مثل سینما و تئاتر را در کنار هم تجربه کنید.

  • آدرس مجموعه تفریحی شهید چمران: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر

  • ساعت کاری مجموعه تفریحی شهید چمران: 11 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن مجموعه تفریحی شهید چمران : 02122686378

  • قیمت غواصی اسکوبا در مجموعه تفریحی شهید چمران: 10 میلیون تومان برای دوره مقدماتی (یک ستاره)

موقعیت دقیق مجموعه تفریحی شهید چمران روی نقشه

lastsecondqavas.jpg
غواصی اسکوبا

پاراگلایدر

پرواز کردن، رؤیای همیشگی بشر بوده و پاراگلایدینگ یا چتربازی، یکی از شیوه‌های تحقق این رؤیاست؛ سُر خوردن و کنده شدن از زمین و بعد به پرواز درآمدن. برای تجربه پاراگلایدرسواری به‌عنوان یکی از تفریحات لوکس تهران، سایت‌‌هایی طراحی و تعبیه شده است. سایت شهران در غرب تهران یکی از آن‌هاست. مسافت نزدیک و مجاورت با منطقه تفریحی کوهسار، باعث شده این جای تفریحی تهران با استقبال زیادی مواجه شود. اگر تصمیم خود را برای انتخاب از بین تفریحات لوکس تهران گرفته‌اید و انتخاب قطعی شما پاراگلایدر است، باید به چند نکته توجه داشته باشید: نداشتن بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی، صرع و اضطراب. انتخاب زمان و آب‌وهوای مناسب برای تجربه این تفریح در تهران هم اهمیت است.

  • آدرس پاراگلایدر شهران: بزرگ‌راه شهید باکری، بلوار سیمون بولیوار، انتهای بلوار جنت‌آباد شمالی

  • ساعت کاری پاراگلایدر شهران: 6 صبح تا 6 عصر

  • شماره‌تلفن پاراگلایدر شهران:  09128170515

  • قیمت پاراگلایدر شهران: 1 میلیون و 800 هزار تومان

موقعیت دقیق پاراگلایدر شهران روی نقشه

lastsecondpara.jpg
پاراگلایدر

اسکی

اسکی یکی از ورزش‌های محبوب و نسبتاً گران و لوکس است که در تهران هم امکانات لازم برای انجام آن فراهم است. پیست‌های اسکی تهران، حدود چهار ماه از سال، شرایط مناسب برای ورزش اسکی را دارند و از بین تمام این پیست‌ها، پیست اسکی توچال در شمال شهر تهران به‌دلیل دسترسی مناسب و چشم‌انداز زیبایی که از تمام شهر دارد، از بقیه محبوب‌تر است. با رفتن به پیست اسکی توچال، شما علاوه‌بر ورزش اسکی، به تفریحات توچال تهران ازجمله تله‌کابین، سورتمه‌سواری، بانجی جامپینگ و زیپ لاین هم دسترسی دارید. حتی امکانات لازم برای اقامت هم در اینجا فراهم است و هتل توچال، با منوی متنوع غذاهای فرنگی و ایرانی و چشم‌اندازش به کوه‌های برفی، می‌تواند میزبان خوبی برای شما باشد.

  • آدرس پیست اسکی توچال: خیابان ولنجک، مجموعه تفریحی توچال

  • ساعت کاری پیست اسکی توچال: 8 صبح تا 1 ظهر

  • شماره‌تلفن پیست اسکی توچال: 02124875000

  • قیمت اسکی توچال: از 300 هزار تومان

موقعیت دقیق پیست اسکی توچال روی نقشه

lastsecondeski.jpg
اسکی در تهران

گلف

اولین باشگاه گلف جهان در اسکاتلند شروع به کار کرد و رفته‌رفته این ورزش از مرز‌های اسکاتلند گذشت و در همه جهان محبوب شد. اگر علاقه‌مندید که بازی گلف را به‌عنوان یکی از تفریحات لوکس تهران امتحان کنید، باید حتماً سری به مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب در شمال شهر تهران بزنید. زمین گلف باشگاه انقلاب، تنها زمین گلف استاندارد ایران با مساحت 62 هکتار است.

مجموعه باشگاه انقلاب یک مجموعه تمام‌عیار برای تفریح در تهران است که هرآنچه برای یک آخر هفته به‌یادماندنی نیاز دارید، در آن فراهم شده است، ازجمله رستوران، کافه، جاده تندرستی، استخر سرپوشیده و روباز، زمین تنیس، بولینگ، بیلیارد، پینت بال، زمین اسکیت و فوتبال. برای هر سلیقه‌ای، تفریح مناسبی در باشگاه انقلاب پیدا می‌شود و حتی اگر از بازی گلف لذت نبردید، می‌توانید بلافاصله انتخاب دیگری داشته باشید.

  • آدرس مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب: خیابان ولی عصر، ابتدای بزرگ‌راه هاشمی رفسنجانی (نیایش)

  • ساعت کاری مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب: 6 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب: 02126216153

موقعیت دقیق مجموعه تفریحی ورزشی انقلاب روی نقشه

lastsecondgolf.jpg
گلف در تهران

مکان های تفریحی تهران برای خانواده ها

وقت‌گذرانی با خانواده، همیشه یکی از بهترین و جذاب‌‌ترین تفریح‌‌هاست؛ اما اینکه چه جایی را انتخاب کنیم که در پایان روز، همه اعضای خانواده راضی و خوش‌حال باشند و جای حرف‌وحدیثی باقی نماند، موضوع مهمی است. در ادامه، جاهای تفریحی تهران را که برای تفریح خانواده‌ها مناسب‌اند، معرفی می‌کنیم. این مکان‌ها به‌ویژه برای خانواده‌هایی که با فرزندان خود به قصد تفریح در تهران به دل شهر می‌زنند، بسیار مناسب هستند.

برج آزادی

برج آزادی برای تهران، مثل برج ایفل است برای شهر پاریس. این برج زیبا با معماری منحصر‌به‌فرد و شگفت‌انگیزش یکی از جاهای تفریحی تهران است که می‌توانید با خانواده به آن سر بزنید. برج آزادی در سال ۱۳۴۹ ساخته شد و طراح و معمار آن، حسین امانت، معمار برجسته ایرانی است. در دل برج آزادی بخش‌های مختلفی مثل تالار، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. علاوه‌بر دیدنی‌هایی که در این برج قرار دارد، چشم‌انداز زیبایی که از قسمت پشت‌بام برج آزادی به تهران دارید، در نوع خود کم‌نظیر است.

  • آدرس برج آزادی: میدان آزادی
  • ساعت کاری برج آزادی: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط برج آزادی: ۲۵ هزار تومان

موقعیت دقیق برج آزادی روی نقشه

برج ازادی.jpg
برج آزادی، یکی از مراکز تفریحی تهران

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران، در سال 1396 با هدف ایجاد پلی بین کودکان و نوجوانان با کتاب و فناوری آغاز به کار کرد و با شتابی باور‌نکردنی به یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده تبدیل شد. مجموعه باغ کتاب، بهشت کوچکی برای تفریح در تهران همراه با خانواده‌ است و بچه‌‌ها، با هر گروه سنی از کودک تا نوجوان در این مجموعه لحظات خوبی را خواهند داشت. بخش بهارستان، محیطی ویژه کودکان است که می‌توانید کتاب و هر محصول فرهنگی برای کودکان را در اینجا برای خرید، پیدا کنید و سپس در بین مجسمه‌هایی از شخصیت‌های کارتونی قدم بزنید و لذت ببرید. بعد با عبور از راهروی خیالستان و تماشای تصاویر جالب خیالی به قسمت نگارستان برسید.

بخش نگارستان مجموعه باغ کتاب، شامل سالن سینما، تئاتر، سالن نمایش علمی سه‌بعدی و کافه است. بخش سروستان، ویژه بزرگ‌سالان است و شامل کتاب‌فروشی، کافه و فروشگاه محصولات فرهنگی است. علاوه‌بر این‌ها، بخش رباتیک، اتاق فرار، باغ علم کودک و باغ علم نوجوانان، شهربازی تعاملی، باشگاه زیست‌شناسی و فودکورت را هم باید به جذابیت‌های این مجموعه اضافه کرد. پارکینگ با ظرفیت مناسب، دسترسی خوب با وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس، از دیگر ویژگی‌های باغ کتاب است.

  • آدرس باغ کتاب: بزرگ‌راه حقانی، بعد از تقاطع بزرگ‌راه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی

  • ساعت کاری باغ کتاب: 9 صبح تا 10 شب

  • شماره‌تلفن باغ کتاب: 02196045500

 موقعیت دقیق باغ کتاب روی نقشه

lastsecondbaqe.jpg
باغ کتاب، یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران برای جوانان

پارک طالقانی

در شهر شلوغ و پر از دودی مثل تهران، پناه بردن به فضاهای پر از درخت، همیشه تفریحی دل‌چسب است و پارک طالقانی در منطقه سه، یکی از گزینه‌های خوب در بین جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود. دسترسی مناسب بدون نیاز به وسیله نقلیه شخصی از طریق مترو، یکی از مزایای مهم پارک طالقانی است که این پارک را به یکی از جاهای دیدنی تهران با مترو تبدیل می‌کند. نزدیکی این پارک به پل طبیعت و پارک آب و آتش، آلاچیق‌های زیاد، فضای سبز و امکانات ورزشی، پارک طالقانی را برای یک گردش خانوادگی بسیار محبوب کرده است.

  • آدرس پارک طالقانی: بزرگ‌راه حقانی، بعد از پل بزرگ‌راه مدرس

  • ساعت بازدید از پارک طالقانی: 5 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن پارک طالقانی: 02188194574

موقعیت دقیق پارک طالقانی روی نقشه

lastsecondtaleq.jpg
پارک طالقانی، از محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش هم یکی از مکان های تفریحی تهران با محبوبیت بسیار است که به‌دلایل دسترسی مناسب به مترو، نزدیکی به پل طبیعت و پارک طالقانی، میزبان خانواده‌های زیادی برای تفریحات تهران است. از امکانات این پارک باید به مواردی مثل آمفی‌تئاتر، سینما، وسایل ورزشی، مسیر مناسب پیاده‌روی و پیست اسکیت اشاره کنیم. فودکورت مجموعه آب و آتش در بخش جنوبی پارک قرار گرفته و رستوران‌های متنوعی دارد.

  • آدرس پارک آب و آتش: خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

  • ساعت بازدید از پارک آب و آتش: 24 ساعته

  • شماره‌تلفن پارک آب و آتش: 02188194574

موقعیت دقیق پارک آب و آتش روی نقشه

lastsecondaboatash.jpg
پارک آب و آتش، یک مکان تفریحی تهران

پل طبیعت

از ساخت و بهره‌برداری پل طبیعت، کمتر از 10 سال می‌گذرد؛ اما در همین زمان نسبتاً کوتاه، پل طبیعت به یکی از نماد‌های اصلی شهر تهران تبدیل شده است. وقتی مسافر داخلی یا خارجی به تهران سر بزند، خیلی بعید به نظر می‌رسد که در بازدید از اماکن مهم و جاهای دیدنی تهران، سر زدن به پل طبیعت را از قلم بیندازد. پل طبیعت روی اتوبان مدرس احداث شده و پارک آب و آتش را به پارک طالقانی پیوند می‌زند.

از محاسن مهم پل طبیعت، به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران، دسترسی آسان از طریق مترو بدون نیاز به وسیله نقلیه شخصی است. پل طبیعت در سه طبقه طراحی و ساخته شده است. طبقه اول، جایی برای شکم‌گردی در تهران است و در این طبقه می‌توانید به انواع‌و‌اقسام غذا‌های ایرانی و فرنگی دسترسی داشته باشید. طبقه دوم، جایی دنج برای نشستن و خستگی در کردن است و طبقه سوم، با چشم‌اندازی خیره‌کننده، به‌ویژه در وقت غروب آفتاب، برای قدم‌زدن و تماشا، بسیار مطبوع است. اگر پل طبیعت را از بین جاهای تفریحی تهران انتخاب می‌کنید، در طبقه سوم این پل، گرفتن عکس را فراموش نکنید.

  • آدرس پل طبیعت: میدان ونک، بزرگ‌راه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک

  • ساعت بازدید از پل طبیعت: 6.5 صبح تا 11.5 شب

موقعیت دقیق پل طبیعت روی نقشه

lastsecondpoll.jpg
پل طبیعت، از شناخته‌شده‌ترین جاهای تفریحی تهران

باغ پرندگان

اگر از آن دست افراد و خانواده‌های علاقه‌مند به حیات وحش و پرنده‌نگری هستید، بازدید از باغ پرندگان در منطقه 4 تهران را حتماً در برنامه تفریحات تهران قرار دهید. وسعت باغ پرندگان 17 هکتار است و درمجموع، 168 گونه مختلف پرنده در آن نگهداری می‌شود. باغ پرندگان شامل دو بخش آبچر و دشتپر است که بخش دشتپر، برای پرندگانی است که می‌توانند پرواز کنند و بخش آبچر برای پرندگانی است که نمی‌توانند پرواز کنند و در قفس نگهداری می‌شوند. فضای سبز، آبشار و برکه‌های متعدد، به باغ پرندگان فضای دل‌چسبی داده که به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی تهران، آن را بسیار محبوب می‌کند. رستوران، کافه، آلاچیق و زمین‌بازی هم از دیگر امکانات مجموعه باغ پرندگان است.

  • آدرس باغ پرندگان: بزرگ‌راه شهید بابایی شرق، خیابان کوهستان

  • ساعت بازدید از باغ پرندگان: 10 صبح تا 5 عصر

  • شماره‌تلفن باغ پرندگان: 02177075214

  • قیمت بلیط باغ پرندگان: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق باغ پرندگان روی نقشه

lastsecondparande.jpg
باغ پرندگان تهران، از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی با وسعت 145 هکتار، از لحاظ وسعت، بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاورمیانه و جزو 10 باغ گیاه‌شناسی برتر جهان است. باغ گیاه‌شناسی، مجموعه‌ای غنی برای آشنایی با گونه‌های گیاهی مختلف و حتی رو‌به خطر انقراض است و نقش مهمی در باغبانی و علوم گیاهی دارد. بازدید از این باغ، برای هر خانواده‌ای که به طبیعت، گونه‌های گیاهی و آشنایی با آن‌ها علاقه‌مند باشد، واجب است. چشم‌انداز‌های زیبا، 6 رودخانه و 2 آبشار، فضای بسیار جذاب و دیدنی در باغ گیاه‌شناسی ایجاده کرده که برای تفریح در تهران، بسیار دل‌چسب و مطبوع است. کافه، رستوران، نمازخانه و آلاچیق هم در این باغ تعبیه شده است و از مزایای دیگر این جای تفریحی تهران است.

  • آدرس باغ گیاه‌شناسی: اتوبان تهران - کرج، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی

  • ساعت بازدید از باغ گیاه‌شناسی: 9 صبح تا 6 عصر

  • شماره‌تلفن باغ گیاه‌شناسی: 02144787282

  • قیمت بلیط باغ گیاه‌شناسی: 25 هزار تومان

موقعیت دقیق باغ گیاه‌شناسی

lastsecondbaqegiah.jpg
باغ گیاه‌شناسی، یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

آبشار تهران

آبشار تهران، یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران است که در بین شهروندان تهرانی بسیار محبوبیت دارد. مجموعه طبیعی آبشار تهران، برای پناه بردن از شلوغی شهر به دامن طبیعت، گزینه‌ای بسیار مطلوب است؛ چراکه امکاناتی از‌جمله آلاچیق، برکه، فضا‌ی سبز، زمین‌بازی کودکان و رستوران را در خود جا داده است. طراحی آبشار تهران به‌شکل طبقاتی است و هر طبقه هم آلاچیق و برکه مختص خود را دارد که با طبقه بعدی کاملاً متفاوت است. اگر برای تفریح در تهران، مجموعه آبشار تهران را انتخاب می‌کنید، از تماشای چشم‌انداز و مناظر زیبای اطراف اینجا مثل منظره دریاچه چیتگر، غافل نشوید.

  • آدرس آبشار تهران: انتهای اتوبان شهید همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران

  • ساعت بازدید از آبشار تهران: 24 ساعته

موقعیت دقیق آبشار تهران روی نقشه

lastsecondabsharetehrAN.jpg
آبشار تهران، یک مکان تفریحی تهران

پارک شهر

پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین مکان های تفریحی تهران است که ساخت آن به سال 1339 برمی‌گردد و هنوز هم بعد‌از گذشت این‌همه سال، یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران برای خانواده ها محسوب می‌شود. پارک شهر در منطقه 12 شهرداری تهران قرار گرفته و به‌لحاظ دسترسی با مترو و وسایل نقلیه عمومی، موقعیت بسیار مناسبی دارد. از قدم‌ زدن در سایه درختان کهن‌سال و سربه‌فلک‌کشیده پارک شهر که بگذریم، این پارک امکانات خیلی مناسبی برای تجربه تفریحات آخر هفته تهران دارد.

اگر از علاقه‌مندان به پرندگان و پرنده‌نگری باشید، باغ پرندگان و سایت پرنده‌‌نگری پارک شهر برای یک روز تفریحی در کنار خانواده و بچه‌ها می‌تواند تجربه جذابی باشد. امکانات دیگر این پارک، آکواریوم، کتابخانه، نمازخانه و میز پینگ‌پنگ است. وسایل ورزشی پارک شهر برای معلولان هم مناسب‌سازی شده است.

  • آدرس پارک شهر: خیابان فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی

  • ساعت بازدید از پارک شهر: 24 ساعته

  • شماره‌تلفن پارک شهر: 02166370018

موقعیت دقیق پارک شهر روی نقشه

lastsecondparksh.jpg
پارک شهر، از جاهای تفریحی تهران

پارک پردیسان

پارک پردیسان با مساحت 300 هکتار، یکی از بزرگ‌ترین جاهای تفریحی تهران است که در منطقه 2 شهرداری تهران قرار دارد و به‌واسطه نزدیکی به اتوبان‌های متعدد و دسترسی مناسب، با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. وجود باغ‌وحش، موزه تنوع زیستی، موزه ملی آب، مسیر دوچرخه‌سواری، مسیر مناسب پیاده‌روی، زمین والیبال، زمین بادبادک‌بازی، بوفه و سالن نمایش فیلم، پارک پردیسان را به یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده و به‌ویژه بچه‌ها تبدیل کرده است. مدرسه‌ای به‌عنوان مدرسه طبیعت هم در پارک پردیسان وجود دارد که بازی‌های خلاق مرتبط با طبیعت را به کودکان آموزش می‌دهد.

اولین پل معلق تهران که دو نقطه پارک پردیسان و پارک نهج‌البلاغه را به هم متصل می‌کند و چشم‌اندازی بسیار زیبا و دیدنی می‌سازد، در همین پارک قرار گرفته است. جشنواره جذابی هم با عنوان جشنواره بادبادک‌بازی همه‌ساله در پارک پردیسان برگزار می‌شود که به جذابیت این پارک تخصصی در زمینه محیط‌زیست افزوده است.

  • آدرس پارک پردیسان: ضلع شمالی بزرگ‌راه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام

  • ساعت بازدید از پارک پردیسان: 24 ساعته

  • شماره‌تلفن پارک پردیسان: 02142781894

موقعیت دقیق پارک پردیسان روی نقشه

lastsecondparkpardisan.jpg
پارک پردیسان، یکی از جاهای تفریحی تهران

جاهای تفریحی تهران براساس رده سنی

وقتی برای تفریحات آخر هفته تهران شروع به برنامه‌ریزی می‌کنید، ممکن است در بین اعضای خانواده و همراهان شما، رده‌های سنی متفاوتی باشند که نیاز‌های متفاوتی هم داشته باشند. در ادامه، برای تصمیم‌گیری و انتخاب بهتر و راحت‌تر از بین جاهای تفریحی تهران، براساس 3 رده سنی کودک، جوان و سالمند، تفریحات تهران را دسته‌بندی کرده‌ایم.

مکان های تفریحی تهران برای بچه‌ها

انتخاب مکان مناسب برای تفریح با کودکان در تهران، خیلی کار سختی نیست؛ چراکه گزینه‌های زیادی ازجمله شهربازی‌های روباز، مکان‌های تفریحی سرپوشیده در تهران، پارک‌های مختلف و جذاب، با امکانات متفاوت دارید و با دست باز می‌توانید انتخاب کنید. در ادامه، تعدادی از محبوب‌ترین، مشهورترین و بهترین جاهای تفریحی تهران برای بچه‌ها را معرفی می‌کنیم. اگر برای برنامه‌ریزی، به اطلاعات مفصل‌تری نیاز دارید، مطلب جاهای دیدنی تهران برای کودکان می‌تواند اطلاعات تکمیلی و جامع را در اختیارتان قرار دهد.

موزه عروسک‌های ملل

موزه عروسک‌های ملل یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای تفریحی تهران است که می‌توانید همراه با بچه‌ها به آن سر بزنید. این موزه در سال ۱۳۹۳ هم‌زمان با روز جهانی صلح در تهران تأسیس شد. در این موزه بیش از ۱۵۰۰ عروسک از 64 کشور جهان جمع‌آوری شده است و فرصت بی‌نظیری را برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ملیت‌های مختلف برای شما فراهم می‌کند. علاوه‌بر بخش موزه، در این مجموعه فروشگاهی وجود دارد تا در صورت تمایل، بتوانید عروسک‌های قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف را به‌عنوان یادگاری تهیه کنید.

  • آدرس موزه عروسک‌های ملل: دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک ۲
  • ساعت کاری موزه عروسک‌های ملل: ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • شماره‌تلفن موزه عروسک‌های ملل: ۰۹۳۶۰۳۴۴۶۷۲
  • قیمت بلیط موزه عروسک‌های ملل: ۱۲۰ هزار تومان

موقعیت دقیق موزه عروسک‌های ملل روی نقشه

عروسک.jpg
موزه عروسک‌های ملل، یکی از مکان های تفریحی تهران

پارک ژوراسیک

اگر در فکر برنامه‌ریزی برای تفریح بچه‌‌ها در تهران هستید، پارک ژوراسیک می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. پارک ژوراسیک مصداق یک تیر و دو نشان است؛ چراکه هم گردش علمی و آموزشی است و هم تفریح. با ورود به پارک ژوراسیک، قدم در دوره ماقبل تاریخ می‌گذارید. دایناسور‌های متحرکی که با در نظر گرفتن اندازه و ویژگی‌های واقعی ساخته شده‌اند، هر کودکی را حسابی سر ذوق می‌آورند.

علاوه‌بر دیدن و شنیدن صدای دایناسور‌ها و عکس گرفتن با آن‌ها، در کنار هرکدام، اطلاعات آموزشی جالبی مثل شیوه تغذیه آن گونه به‌خصوص دایناسور هم توضیح داده شده که این گردش را حسابی پر‌بار می‌کند. از دیگر امکانات متنوع این مکان تفریحی تهران، کارگاه سفال، فروشگاه اسباب‌بازی و سینمای چهاربعدی است. در پایان روز هم می‌توانید در آتلیه عکاسی پارک ژوراسیک، یک عکس دسته‌جمعی خانوادگی بگیرید و خاطره این روز زیبا را ثبت کنید.

  • آدرس پارک ژوراسیک: سعادت‌آباد، خیابان ایثارگران، خیابان قمصری

  • ساعت کاری پارک ژوراسیک: 10 صبح تا 8 شب

  • شماره‌تلفن پارک ژوراسیک: 02122367660

  • قیمت بلیط پارک ژوراسیک: 75 هزار تومان

موقعیت دقیق پارک ژوراسیک روی نقشه

lastsecondzhoorasik.jpg
پارک ژوراسیک، یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

شهربازی ارم

پارک ارم یکی از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی تهران است که در سال 1353 کار خود را شروع کرد. پارک ارم شامل سه شهربازی می‌شود که در هرکدام از آن‌ها، انواع وسایل مهیج بازی مثل سفینه، تونل وحشت، ترن، سورتمه، آکروجت، بوستر و... برای یک روز تفریح در تهران فراهم شده است. در پارک ارم علاوه‌بر شهربازی، باغ‌وحش، دریاچه با امکان قایق‌سواری و ماهیگیری، کافه و رستوران هم وجود دارد که می‌تواند تجربه تفریح را حسابی کامل کند. دسترسی مناسب این پارک با ماشین شخصی یا با وسیله حمل‌ونقل عمومی مثل مترو، از دیگر ویژگی‌های پارک ارم است.

  • آدرس شهربازی ارم: کیلومتر چهار اتوبان تهران - کرج، بعد از پل شهید باکری

  • ساعت کاری شهربازی ارم: 5 عصر تا 10 شب، جمعه و روزهای تعطیل از 2 بعدازظهر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن شهربازی ارم: 0212720

موقعیت دقیق شهربازی ارم روی نقشه

lastseconderam.jpg
شهربازی ارم، یک مکان تفریحی تهران

شهربازی پارک پرواز

انتخاب پارک پرواز به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران، یک انتخاب هوشمندانه است؛ چراکه این پارک در شمال‌غرب تهران، امکانات متنوعی دارد که هرکدام از اعضای خانواده با هر رده سنی، از کودک تا میان‌سال و سالمند، می‌توانند تفریحات ویژه خود را داشته باشند و لذت ببرند. بخش فلای‌لند این پارک، برای عاشقان شکم‌گردی و چشیدن غذاهای متنوع مناسب است. زمین‌بازی و لوازم ورزشی و آلاچیق‌های آن هم برای دوستداران پیک‌نیک و ورزش مناسب است. شهربازی پارک پرواز هم، هرآنچه برای سر ذوق آوردن بچه‌ها و تفریح کودکان نیاز باشد، فراهم کرده است. وسایل بازی این شهربازی، سرسره بادی، هلیکوپتر، استخر توپ و جامپینگ بادی است.

  • آدرس پارک پرواز: بلوار پاک‌نژاد، بلوار پیام، میدان بهرود

  • ساعت کاری پارک پرواز: 12 ظهر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پارک پرواز: 02122371700

موقعیت دقیق پارک پرواز روی نقشه

lastsecondparvaz.jpg
پارک پرواز، یکی از جاهای تفریحی تهران

سرزمین آفتاب کودک

شهربازی آفتاب کودک در غرب تهران و مجاورت دریاچه چیتگر قرار گرفته است و انتخابی عالی برای ساختن یک روز به‌یادماندنی است؛ چراکه در واقع همه اعضای خانواده را راضی می‌کند و نه‌فقط به کودکان که به والدین هم خوش خواهد گذشت. شهربازی آفتاب کودک، کارگاه موسیقی و نقاشی و سفال هم دارد و فودکورت، کافه و رستوران، بخش‌های دیگری از امکانات تفریحی این مجموعه هستند. علاوه‌بر این، امکان خرید البسه و اسباب‌بازی هم در این مرکز تفریحی وجود دارد. سرزمین آفتاب کودک، یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده در تهران محسوب می‌شود.

  • آدرس سرزمین آفتاب کودک: اتوبان همت غرب، شهرک گلستان، بلوار کاشان، میدان موج

  • ساعت کاری سرزمین آفتاب کودک: 11 صبح تا 10 شب

  • شماره‌تلفن سرزمین آفتاب کودک: 02146028879

موقعیت دقیق سرزمین آفتاب کودک روی نقشه

lastsecondsarzamin.jpg
سرزمین آفتاب کودک، یکی از مکان های تفریحی تهران برای خانواده

سرزمین عجایب

سرزمین عجایب، از مکان های تفریحی سرپوشیده در تهران است که در مرکز خرید تیراژه در غرب شهر قرار گرفته است. سرزمین عجایب حدود 140 بازی مختلف دارد که می‌تواند برای بچه‌ها با هر بازه سنی، اوقاتی مفرح بسازد. قرار‌گیری سرزمین عجایب در دل مرکز خرید تیراژه به شما امکان تجربه تفریحاتی مثل گشت‌وگذار در مرکز خرید و سر زدن به فودکورت و رستوران را می‌دهد که می‌تواند روز تفریحی شما در کنار خانواده را کامل کند. در مطلب بهترین شهربازی‌های تهران به‌شکل مفصل به شهربازی‌های سرپوشیده و روباز تهران پرداخته‌ایم. پس اگر انتخاب شما از بین جاهای تفریحی تهران، شهربازی است، حتماً سری به این مطلب بزنید تا با استفاده از گزینه‌های بیشتر، تصمیم دقیق‌تری بگیرید.

  • آدرس سرزمین عجایب: خیابان اشرفی اصفهانی به‌سمت جنوب، مرکز خرید تیراژه

  • ساعت کاری سرزمین عجایب: 5 عصر تا 12 شب؛ جمعه و روز‌های تعطیل 2 ظهر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن سرزمین عجایب: 02144417560

موقعیت دقیق سرزمین عجایب روی نقشه

sarzamin ajayeb.jpg
سرزمین عجایب، از جاهای تفریحی تهران

مکان های تفریحی تهران برای جوانان و نوجوانان

انتخاب مکان های تفریحی تهران برای جوانان، خیلی کار سختی نیست؛ چراکه تنوع جاهای تفریحی تهران برای جوانان نسبتاً زیاد است و با هر سلیقه‌ای، بالاخره نقطه‌ تفریحی مناسبی پیدا می‌کنید. در ادامه، به معرفی بعضی از مهم‌ترین پاتوق‌های جوانان برای تفریح در تهران می‌پردازیم.

بام تهران

بام تهران واقع در حدفاصل خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال، یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان است که بسیار شهرت و محبوبیت دارد. تماشای منظره جذاب شهر از ارتفاع و پیاده‌روی در محوطه بام تهران، به‌تنهایی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران باشد. اضافه شدن امکانات تفریحی دیگری مثل کافه و رستوران، فودکورت، صخره‌نوردی، ترامپولین، زمین تنیس، سینمای 5 بعدی، اتاق فرار و زیپ لاین به تفریحات توچال، بام تهران را به یک مکان طلایی تبدیل کرده است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

  • آدرس بام تهران: بزرگ‌راه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

  • ساعت بازدید از بام تهران: 24 ساعته

موقعیت دقیق بام تهران روی نقشه

lastsecondbametehran.jpg
بام تهران، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران

بام محک

بام محک، یکی از مکان های تفریحی تهران است که در بین جوانان بسیار محبوب شده و علت نام‌گذاری‌اش هم مجاورتش با بیمارستان محک است. با سر زدن به بام محک، شما منظره و چشم‌انداز زیبایی از تمام شهر تهران را مقابل خود می‌بینید که می‌توانید ساعت‌ها به آن خیره شوید و لذت ببرید. هوای تمیز، نمای زیبا، سکوت و آرامش، همه از دلایل محبوبیت بام محک به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران است. 

  • آدرس بام محک: شمال بلوار ارتش، انتهای بلوار اوشان، بلوار اردستانی

موقعیت دقیق بام محک روی نقشه

lastsecondmahak.jpg
بام محک، از مکان های تفریحی تهران برای جوانان

پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران در بین جوانان است. پارک قیطریه در شمال تهران واقع شده و علاوه‌بر آب‌و‌هوای مطبوع، امکانات خوب و کاملی را برای تفریح در اختیار شما قرار می‌دهد. فرهنگ‌سرا، نگارخانه، سینمای شش‌بعدی، زمین‌بازی، پیست اسکیت، کافی‌شاپ، بوفه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و آلاچیق از امکانات این پاتوق محبوب است. دسترسی به این پارک از طریق مترو، اتوبوس و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی بسیار آسان است و همین به محبوبیت این جای تفریحی تهران افزوده است.

  • آدرس پارک قیطریه: خیابان قیطریه، جنب خیابان روشنگر
  • ساعت بازدید از پارک قیطریه: ۲۴ ساعته

موقعیت دقیق پارک قیطریه روی نقشه

lastsecondقیطریه.jpg
پارک قیطریه، یکی از جاهای تفریحی تهران در بین جوانان

بولینگ عبدو

بولینگ عبدو یکی از قدیمی‌ترین مکان های تفریحی تهران است که در سال 1342 در شمال شهر آغاز به کار کرد و با‌ وجود گذشت زمان زیادی از تأسیس آن، هنوز هم مثل گذشته محبوبیتش را حفظ کرده است. بولینگ عبدو یا مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران، شامل بخش‌های مختلف با امکانات متنوع است. بخش ورزشی با امکاناتی مثل سالن بولینگ، سالن اسکواش، سالن بدن‌سازی، سالن پینگ‌پنگ، استخر، سونا و سالن بیلیارد، بخش فرهنگی با امکاناتی مثل سالن سینما و تئاتر، بخش تفریحی با امکاناتی مثل شهربازی و کافه بازی و یک فودکورت، باعث شده تا بولینگ عبدو برای هر سلیقه‌ای چیزی در چنته داشته باشد. دسترسی به مجموعه تفریحی بولینگ عبدو، بدون وسیله نقلیه شخصی هم آسان است و این هم از دیگر مزیت‌هایش محسوب می‌شود.

  • آدرس بولینگ عبدو: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، پلاک 1701

  • ساعت کاری بولینگ عبدو: 11 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن بولینگ عبدو: 02122689453

موقعیت دقیق بولینگ عبدو روی نقشه

lastsecondabdo.jpg
بولینگ عبدو، از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی تهران

کافه‌های بردگیم

این روز‌ها در بین جوانان، صحبت از کافه‌های بازی حسابی داغ شده و این کافه‌ها به یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان تبدیل شده‌اند. اگر از عاشقان بازی‌های دسته‌جمعی هستید یا در جمعی که با آن‌ها قصد تفریح دارید، کسانی هستند که شیفته بازی باشند و به‌دنبال جایی برای بازی کردن به‌شکل دسته‌جمعی می‌گردید، کافه‌های بردگیم انتخاب خوبی برای شماست. بردگیم‌ها معمولاً بازی‌هایی هستند که با چند مهره یا تاس انجام می‌شوند؛ اما پشت ظاهر ساده‌شان، کلی فکر و استراتژی وجود دارد. بردگیم‌های امروزی، در واقع نسل جدید بازی‌های کودکی ما مثل منچ، ماروپله و تخته هستند.در ادامه، به معرفی چند تا از بهترین کافه‌های بردگیم تهران می‌پردازیم.

کافه فکر‌کده

کافه بردگیم فکرکده را شاید بتوان بزرگ‌ترین کافه بردگیم ایران دانست. کافه فکرکرده 12 شعبه دارد که 7 شعبه آن در تهران و 5 شعبه‌اش در شهرهای دیگر فعال است. از خدمات کافه بردگیم فکرکده می‌توان به کافه، رستوران، بیکری، بردگیم، ویدئو گیم، اتاق فرار، بازی مافیا، رویداد‌های بازی و فروش محصولات مرتبط با بازی اشاره کرد که همه این‌ها باعث شده به انتخاب اول مکان های تفریحی تهران برای جوانان تبدیل شود.

  • آدرس کافه بردگیم فکرکده شعبه مرکزی (جردن): جردن، پایین‌تر از اسفندیار، خیابان یزدان‌پناه، پلاک 42

  • ساعت کاری کافه بردگیم فکرکده: 10 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم فکرکده: 02188196185

  • وبسایت کافه بردگیم فکرکده: www.fekrkade.com

 موقعیت دقیق کافه فکرکده روی نقشه

fekrkade.jpg
کافه بردگیم فکرکده، یکی از جاهای تفریحی تهران برای جوانان
کافه اطلسی

کافه اطلسی یکی از کافه‌های حیاط‌‌دار تهران است و در محیطی دل‌نشین، در یک عمارت قدیمی کار خود را شروع کرده است. کافه بردگیم اطلسی، بازی‌های فکری، بازی‌های کامپیوتری و پلی استیشن را به شیفتگان بازی ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب کافه اطلسی این است که با کودکان هم می‌توانید به آنجا بروید؛ چون بازی‌های رده سنی کودک هم در این کافه انجام می‌شود.

  • آدرس کافه بردگیم اطلسی: میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان سرپرست جنوبی، کوچه پارس

  • ساعت کاری کافه بردگیم اطلسی: 4 عصر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم اطلسی: 02166975237

  • اینستاگرام کافه بردگیم اطلسی: khaneatlasi@

موقعیت دقیق کافه اطلسی روی نقشه

lastsecondatlasi.jpg
کافه اطلسی، یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان
کافه گیک

یکی دیگر از تفریحات تهران برای جوانان، کافه گیک است. کافه بردگیم گیک، با بیشتر از 220 بازی بردگیم، پاتوق محبوبی برای کسانی است که عاشق بازی‌کردن هستند. اگر به‌دنبال جایی برای تجربه هیجان و بازی گروهی می‌گردید، کافه گیک انتخاب خوبی برای شماست. شما می‌توانید لذت بازی دسته‌جمعی با دوستانتان را در این کافه تجربه کنید و روزی به‌یادماندنی را بسازید.

  • آدرس کافه بردگیم گیک: خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سوم، پلاک 4

  • ساعت کاری کافه بردگیم گیک: 11 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم گیک: 02188300805

  • اینستاگرام کافه بردگیم گیک: geekroofgame@

موقعیت دقیق کافه گیک روی نقشه

lastsecondgeek.jpg
کافه گیک، یکی از جاهای تفریحی تهران
کافه سیلک

کافه بردگیم سیلک، هم فال است و هم تماشا؛ چراکه این کافه هم بازی‌های متنوعی برای عاشقان بازی ارائه می‌دهد و هم منوی پروپیمانی برای چشیدن خوراکی‌های متنوع دارد. بخشی از شهرت کافه سیلک، به‌دلیل غذا‌های لذیذی است که به مشتریانش ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با انتخاب کافه سیلک به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران، اوقات خوشی را همراه با دوستانتان داشته باشید.

  • آدرس کافه بردگیم سیلک: خیابان کاگر شمالی، نرسیده به چهارراه نصرت

  • ساعت کاری کافه بردگیم سیلک: 9 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم سیلک: 0216619125

  • اینستاگرام کافه بردگیم سیلک: sialk_cafe@

موقعیت دقیق کافه سیلک روی نقشه

lastsecondsilk.jpg
کافه سیلک، از کافه‌های بردگیم تهران
کافه الک‌دولک

حتی اسم کافه بردگیم الک‌دولک، تداعی کننده بازی‌های کودکی است. این کافه با ارائه بازی‌های فکری و جذاب و برگزاری رویدادی به‌اسم دوشنبه‌های الکی، حسابی در بین بازی‌دوستان محبوب است و یکی از جاهای تفریحی تهران محسوب می‌شود که بین جوانان محبوبیت دارد. پس اگر می‌خواهید دقایقی مفرح داشته باشید، به کافه الک‌دولک بروید و بازی‌هایش را امتحان کنید.

  • آدرس کافه بردگیم الک‌دولک: فرمانیه، بلوار اندرزگو، بن‌بست تابانی

  • ساعت کاری کافه بردگیم الک‌دولک: 4 عصر تا 11 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم الک‌دولک: 0212242813

  • اینستاگرام کافه بردگیم الک‌دولک: alakdolak_games@

موقعیت دقیق کافه الک‌دولک روی نقشه

lastsecondalak.jpg
کافه الک‌دولک، از محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران در بین جوانان
کافه کورلئونه

آوازه کافه بردگیم کورلئونه به‌خاطر برگزاری پرشور بازی مافیا، در شهر پیچیده است؛ اما کافه کورلئونه علاوه‌بر مافیا، 100 بازی رومیزی جذاب دیگر هم ارائه می‌کند که حسابی به محبوبیت این کافه اضافه کرده است و می‌تواند گزینه اصلی تفریحات تهران، به‌ویژه برای جوانان باشد. اگر به‌دنبال کافه‌ای بردگیم در غرب تهران می‌گردید، کافه کورلئونه انتخاب مناسبی برای شماست.

  • آدرس کافه بردگیم کورلئونه: شهرک غرب، بلوار دریا، رو‌به‌روی پارک دلاوران، خیابان 21 متری گل‌ها، پلاک 1/32

  • ساعت کاری کافه بردگیم کورلئونه: 10 صبح تا 10 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم کورلئونه: 02188563972

  • اینستاگرام کافه بردگیم کورلئونه: corleone@

موقعیت دقیق کافه کورلئونه روی نقشه

lastsecondcorleone.jpg
بازی در محیط کافه‌های بردگیم
کافه مایند اسپرت سنتر

کافه مایند اسپرت، یکی از کافه‌های بردگیم محبوب در تهران است. این جای تفریحی تهران، علاوه‌بر بازی‌های رومیزی، اتاق فرار هم دارد و برای یک روز تفریح در تهران گزینه بسیار مناسبی است؛ بنابراین، اگر قرار است به‌صورت دسته‌جمعی با دوستانتان تفریح کنید و هنوز برای انجام یک تفریح به توافق نرسیده‌اید، این کافه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • آدرس کافه بردگیم مایند اسپرت: گیشا، خیابان بلوچستان، کوچه یازدهم

  • ساعت کاری کافه بردگیم مایند اسپرت: 4 عصر تا 11 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم مایند اسپرت: 02186111863

  • اینستاگرام کافه بردگیم مایند اسپرت: mindsporcenter@

موقعیت دقیق کافه مایند اسپرت روی نقشه

lastsecondmind.jpg
کافه مایند اسپرت
کافه گلکسی کلاب

کافه گلکسی یکی از کافه‌های بردگیم محبوب در شمال تهران است که در آنجا، شما هم می‌توانید انواع بازی‌های بردگیم را به‌شکل گروهی انجام دهید و هم در بازی پرشور و حرارت مافیا شرکت کنید و لذت ببرید. پس اگر به‌دنبال جای تفریحی تهران برای بازی دسته‌جمعی می‌گردید، کافه گلکسی کلاب را به فهرستتان اضافه کنید.

  • آدرس کافه بردگیم گلکسی کلاب: نیاوران، پاسداران، نارنجستان نهم، پلاک 3

  • ساعت کاری کافه بردگیم گلکسی کلاب: 10 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن کافه بردگیم گلکسی کلاب: 09216126008

  • اینستاگرام کافه بردگیم گلکسی کلاب: galaxyclub.ir@

موقعیت دقیق کافه گلکسی کلاب روی نقشه

lastsecondgalaxy.jpg
کافه گلکسی کلاب، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران برای جوانان

برج میلاد

برج میلاد، با ارتفاع 435 متر، بلندترین سازه شهر تهران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است و در عین حال که یکی از نماد‌های شهر تهران محسوب می‌شود، یکی از مکان های تفریحی تهران هم به شمار می‌آید. امکانات رفاهی و تفریحی متنوع برج میلاد باعث شده تا به یکی از جاهای تفریحی تهران تبدیل شود. تفریحات برج میلاد تهران، شامل مواردی از قبیل سکوی دید بسته و سکوی دید باز می‌شود که منظره‌ای وسیع و زیبا از شهر را در اختیار بینندگان قرار می‌دهد. همچنین موزه‎‌‌‌‌‌‌‌هایی مثل موزه سکه، موزه مشاهیر و موزه هدایا، گنبد آسمان، پارک سرزمین افسانه‌های ایرانی، سالن کنسرت و رستوران‌های متنوع، از دیگر قسمت‌های برج میلاد هستند. سالن بولینگ و شهربازی را هم باید به جذابیت‌های این مکان تفریحی تهران اضافه کنیم.

  • آدرس برج میلاد: بزرگ‌راه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

  • ساعت بازدید از برج میلاد: 10 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن برج میلاد: 0218585

موقعیت دقیق برج میلاد روی نقشه

lastsecondborj.jpg
برج میلاد، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای تفریحی تهران

اُ پارک

پارک آبی اُ پارک، با مساحت 55 هزار متر، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی تهران است که در سال 96 افتتاح شد. تمام امکانات تفریحی و وسایل بازی این پارک زیر نظر مهندسان کانادایی طراحی و ساخته شده است. اُ پارک از هر نظر جزو به‌روزترین و امن‌ترین پارک‌های آبی ایران و یکی از جذاب‌ترین جاهای تفریحی تهران است. رالی شیب، ابر شیب، اُرنگ، ابیس، اپیچ، گووگولیا، بومرنگ، چاله فضایی، استخر موج و رودخانه خروشان فقط بعضی از امکانات تفریحی و مهیج اُ پارک هستند. اگر از طرف‌داران تجربه آرامش و رفع خستگی در استخر و پارک آبی هستید، ماساژ‌ تایلندی، ماساژ ریلکسی و ماساژ شمع داغ و شکلات، اینترنت رایگان و رستوران، در اُ پارک برای شما تدارک دیده شده است تا تفریح در تهران برای شما تکمیل شود.

  • آدرس اُ پارک: بزرگ‌راه تهران - کرج، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

  • ساعت کاری اُ پارک: 8 صبح تا 3 بعدازظهر مخصوص بانوان؛ 5 عصر تا 12 شب مخصوص آقایان

  • شماره‌تلفن اُ پارک: 02149264

  • قیمت بلیط اُ پارک: 475 هزار تومان برای بزرگ‌سالان، 275 هزار تومان برای کودکان

موقعیت دقیق اُ پارک روی نقشه

lastsecondopark.jpg
اُ پارک، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران

مکان های تفریحی تهران برای سالمندان

در تصمیم‌گیری برای انتخاب مکان مناسب برای تفریح همراه با سالمندان، باید به نکاتی مثل فضای مناسب‌سازی‌شده و استاندارد، وجود رمپ و نبود شیب و پله دقت کرد. در ادامه، به معرفی تعدادی از جاهای تفریحی تهران که برای سالمندان مناسب هستند، می‌پردازیم.

پارک الغدیر

پارک الغدیر، با هدف ایجاد شرایط مناسب حضور در محیط شهر برای معلولان، جانبازان و سالمندانی که مشکلات حرکتی دارند، ایجاد شد. تمام فضاهای این پارک، مناسب‌سازی شده و در طراحی آن، رمپ با شیب استاندارد در نظر گرفته شده است. کافه، رستوران، زمین‌بازی کودکان و زمین بدمینتون هم از دیگر امکانات این پارک است که آن را به یک مکان مناسب تفریح در تهران همراه با سالمندان تبدیل می‌کند.

  • آدرس پارک الغدیر: خیابان هنگام، میدان الغدیر

موقعیت دقیق پارک الغدیر روی نقشه

lastsecondalqadir.jpg
پارک الغدیر، از جاهای تفریحی تهران برای سالمندان

پارک لاله

پارک لاله یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین جاهای تفریحی تهران است که قدمت آن به دوره پهلوی دوم برمی‌گردد. وسعت پارک لاله 35 هکتار است و علاوه‌بر امکاناتی مثل زمین والیبال، مرکز فرهنگی و تئاتر عروسکی، فضای نسبتاً مسطحی هم دارد که سالمندان می‌توانند در آن آسان‌تر پیاده‌روی کنند. میز‌های شطرنج پارک لاله هم می‌تواند برای سالمندان علاقه‌مند به بازی‌های فکری، امکانی جذاب باشد. بازارچه کوچک پارک لاله و نزدیکی این پارک به دو موزه هنر معاصر و فرش، به جذابیت‌های این پارک قدیمی تهران اضافه کرده است.

  • آدرس پارک لاله: خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز

  • ساعت بازدید از پارک لاله: 24 ساعته

موقعیت دقیق پارک لاله روی نقشه

lastsecondlalepark.jpg
پارک لاله، از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاهای تفریحی تهران

پارک نیاوران

پارک نیاوران در شمال تهران، یکی از جاهای تفریحی تهران است که هم شهرت دارد و هم محبوبیت. پارک نیاوران برای تفریح در تهران همراه با سالمندان، انتخاب خیلی خوبی است. مساحت پارک نیاوران 62 هزار متر است و پلان معماری این پارک با الهام از باغ‌های ایرانی طراحی شده است. کتابخانه، آمفی‌تئاتر، مجموعه ورزشی، میز تنیس و میز شطرنج از امکانات این پارک هستند. فضای مسطح و پیاده‌راه‌های این پارک، اینجا را به نقطه‌ای مناسب برای تفریح سالمندان در تهران تبدیل کرده است.

  • آدرس پارک نیاوران: میدان نیاوران (باهنر)، انتهای خیابان پاسداران

  • ساعت بازدید از پارک نیاوران: 24 ساعته

  • شماره‌تلفن پارک نیاوران: 02122281058

موقعیت دقیق پارک نیاوران روی نقشه

lastsecondniavaran.jpg
پارک نیاوران، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران 

جاهای تفریحی تهران برای علاقه‌مندان به ورزش

اگر از ورزش‌کاران یا علاقه‌مندان به ورزش هستید و حتی زمان انتخاب از بین جاهای تفریحی تهران هم دلتان می‌خواهد تفریحی با چاشنی ورزش انتخاب کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید؛ چون به معرفی تفریحات ورزشی می‌پردازیم که می‌توانید در تهران تجربه کنید.

بوستان ولایت

بوستان ولایت یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شهر و یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران برای ورزش‌کاران است. ازآنجایی‌که شیب این بوستان تقریباً صفر است، برای ورزش‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، اسکیت و دو بسیار محیط مناسبی است. شهر ورزش یکی از بخش‌های اصلی بوستان ولایت است که با مساحت 370 هزار متر، امکان انجام انواع تفریحات ورزشی را به شما می‌دهد. امکانات این بخش شامل زمین اسکیت، صخره‌نوردی، موتورسواری، سوارکاری، کارتینگ اتومبیل‌رانی، زمین فوتبال، والیبال، فوتسال، بسکتبال، دو و تنیس است. علاوه‌بر تمام امکانات مورد نیاز برای تجربه انواع ورزش‌ها، آلاچیق و فضای سبز و شهربازی را هم باید به امکانات بوستان ولایت اضافه کرد.

  • آدرس بوستان ولایت: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان

  • ساعت بازدید از بوستان ولایت: 24 ساعته

  • شماره‌تلفن بوستان ولایت: 02155019826

موقعیت دقیق بوستان ولایت روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-tehran-velayat-park.jpg
نمایی از بوستان ولایت؛ عکس از همشهری آنلاین

پارک جمشیدیه

در بین ورزش‌کاران تهرانی، پارک جمشیدیه نامی آشناست. این پارک با مساحت 10 هکتار در شمال تهران تفرجگاهی دل‌نشین است که آب‌وهوای دل‌چسب و مناظر و چشم‌انداز‌های زیبای آن هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. اگر اهل کوه‌نوردی هستید، مسیر جمشیدیه تا صعود به پناهگاه کلکچال، یکی از زیباترین مسیر‌های کوه‌نوردی در تهران است. پیاده‌روی در هوای تازه پارک جمشیدیه هم می‌تواند تفریحی از جنس تحرک و ورزش در تهران باشد. اگر اهل پرنده‌نگری هستید، می‌توانید در مسیر پیاده‌روی با دوربین نگاهی به پرنده‌های پارک جمشیدیه کنید و از تنوع گونه‌ها در این پارک لذت دوچندان ببرید. از دیگر امکانات پارک جمشیدیه، آبشار، دریاچه و رستوران است. همه این امکانات در کنار هم، جمشیدیه را به یکی از مراکز تفریحی تهران که شهرت و محبوبیت زیادی دارد، تبدیل کرده است.

  • آدرس پارک جمشیدیه: انتهای خیابان نیاوران (باهنر)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

  • ساعت بازدید از پارک جمشیدیه: 6 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن پارک جمشیدیه: 02122277793

موقعیت دقیق پارک جمشیدیه روی نقشه

lastsecondjamshid.jpg
پارک جمشیدیه، یکی از جاهای تفریحی تهران

بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران، یکی از اولین پارک‌های اختصاصی بانوان به شمار می‌آید که در آن حجاب اختیاری است و ورود مردان هم به این پارک ممنوع است. در این پارک انواع‌و‌اقسام امکانات ورزشی برای تفریح در تهران مثل استخر روباز، سالن تیراندازی، زمین تنیس، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج، زمین والیبال، فوتبال، فوتسال و بسکتبال وجود دارد. اگر از بانوان محجبه هستید که دوست دارید در فضایی محصور ورزش کنید، بوستان بهشت مادران برای شما انتخاب بسیار مناسبی است.

  • آدرس بوستان بهشت مادران: بزرگ‌راه حقانی، ابتدای خیابان کاویان

  • شماره‌تلفن بوستان بهشت مادران: 02122881115

موقعیت دقیق بوستان بهشت مادران روی نقشه

lastsecondmadaran.jpg
بوستان بهشت مادران، یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران برای بانوان محجبه

پیست دوچرخه‌سواری جامین

اگر به فکر این هستید که برنامه تفریح در تهران را با چاشنی ورزش بچینید، پیست دوچرخه‌سواری جامین یکی از بهترین انتخاب‌هاست. اگر هم که دوچرخه مناسب ندارید، پیست دوچرخه‌سواری جامین، مسیر‌ها و پیست‌های مناسب و استاندارد و همین‌طور دوچرخه‌های کوهستانی و تجهیزات ایمنی لازم را در اختیار شما می‌گذارد و تنها چیزی که نیاز است، عزم جزم برای حرکت‌ کردن است. در پیست دوچرخه‌سواری جامین، مربیان کارآزموده هم حضور دارند تا اگر به آموزش و کمک نیاز داشتید، بتوانید از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

  • آدرس پیست دوچرخه‌سواری جامین: اتوبان شهید بابایی، روبه‌روی شهرک امید، باشگاه تیراندازی مهام

  • شماره‌تلفن پیست دوچرخه‌سواری جامین: 02126911366

موقعیت دقیق پیست دوچرخه‌سواری جامین روی نقشه

lastsecondjamin.jpg
پیست دوچرخه‌سواری جامین

دارآباد

دارآباد یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شمال تهران است که ارتفاع آن، مجاورتش با کوه‌ها و عبور رودخانه دارآباد از میانش، آب‌وهوایی به‌غایت مطبوع به آن داده و آن را به یک مکان تفریحی تهران تبدیل کرده است. کوه، طبیعت و رودخانه، دارآباد را در بین طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان محبوب کرده است. کوه دارآباد با ارتفاع 3 هزار متر، چهارمین کوه بلند تهران است. اگر برای تفریح در تهران تصمیم به کوه‌نوردی گرفتید، سر زدن به دارآباد را فراموش نکنید.

  • آدرس دارآباد: خیابان پور‌ابتهاج یا کنارگذر سیاری

موقعیت دقیق دارآباد روی نقشه

lastseconddar.jpg
نمایی زیبا از طبیعت دارآباد

پارک ساعی

پارک ساعی یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین جاهای تفریحی تهران است که تأسیس آن به سال 1329 برمی‌گردد. وقتی زمان تصمیم‌گیری برای انتخاب از بین جاهای تفریحی تهران می‌رسد، پارک ساعی به‌دلیل فضای زیبا و امکانات خوبش، انتخاب بسیاری از خانواده‌ها‌ست. اگر هم اهل ورزش و تفریحات ورزشی باشید، باز هم پارک ساعی یک انتخاب هوشمندانه است؛ چراکه امکاناتی مثل پیست اسکیت و کلاس‌های آموزشی اسکیت، مسیر‌های مناسب دوچرخه‌سواری، جاده سلامتی برای پیاده‌روی و دویدن، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ، زمین والیبال، فوتبال‌دستی و وسایل ورزش‌های هوازی دارد. آلاچیق، رستوران، کافه، بوفه، آمفی‌تئاتر، کتابخانه و آب‌نما‌ها هم از دیگر مزایای این پارک قدیمی و زیبا هستند.

  • آدرس پارک ساعی: خیابان ولی عصر، پایین‌تر از میدان ونک

  • ساعت بازدید از پارک ساعی: 24 ساعته

  • شماره‌تلفن پارک ساعی: 02188735074

موقعیت دقیق پارک ساعی روی نقشه

lastsecondsaeipark.jpg
پارک ساعی، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای تفریحی تهران

دربند

در شهر شلوغ و پردودی مثل تهران، فضاهایی که مجال پناه بردن به طبیعت و تنفس هوای تمیز را به شهروندان بدهند، غنیمت‌اند و دربند یکی از همین نقاط برای شهروندان تهرانی است. از همان بدو ورود و مواجهه با مجسمه ابتدای دربند و دیدن بساط خوراکی‌فروشی‌ها، دربند خودنمایی می‌کند.برای کوه‌نوردی، پیاده‌روی و چند ساعتی در دامن طبیعت بودن و تفریحی از جنس ورزش، دربند یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران است.

مسیر دربند به توچال، یکی از محبوب‌ترین و بهترین مسیر‌های کوهنوردی در تهران محسوب می‌شود. همچنین کوهستان‌های صخره‌ای این منطقه برای انجام ورزش‌هایی مثل سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مناسب است. وجود آبشار دوقلو در مسیر پناه‌گاه شیرپلا هم به جذابیت‌های مسیر کوه‌نوردی دربند اضافه کرده است. تفریحات دیگری که می‌توانید بعد از پایان یک روز ورزشی در دربند تجربه کنید، سر زدن به رستوران و کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و تله‌سی‌یژ دربند است. گفتنی است در نزدیکی دربند، یکی از کافه‌های شبانه‌روزی تهران به‌نام کافه آمانژ قرار دارد که می‌تواند در هر ساعتی از شبانه‌روز میزبان شما باشد.

  • آدرس دربند: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

موقعیت دقیق دربند روی نقشه

lastseconddarband.jpg
دربند، یکی از جاهای تفریحی تهران

درکه

اگر اهل پیاده‌روی و کوه‌نوردی هستید و برای تفریح در تهران دنبال منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا می‌گردید، درکه یکی از مناطق ییلاقی و زیبای تهران است که هم برای ورزش‌کاران انتخابی عالی است و هم برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی سبک و قدم‌ زدن. درکه برای آن دسته از افرادی که به‌قصد کوه‌نوردی راهی آنجا می‌شوند، غافل‌گیری‌های جالبی دارد. وجود جنگل کارا در مسیر کوه‌نوردی درکه به پلنگچال و همین‌طور، رودخانه درکه در قسمت شرقی، از زیبایی‌های بی‌بدیل مسیر درکه برای کوه‌نوردی است. در پایان هم باید گفت درکه، رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی دارد که برای کسانی که اهل کوه‌نوردی نیستند، می‌تواند یکی از بهترین تفریحات تهران باشد.

  • آدرس درکه: بزرگ‌راه چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، خیابان داوودیان

موقعیت دقیق درکه روی نقشه

lastseconddarake.jpg
مسیر درکه در تهران

جاهای تفریحی تهران برای تفریحات مهیج

تفریحاتی که چاشنی هیجان و شور دارند، همیشه جذاب هستند و می‌توانند هر آدمی را در هر رده سنی به شور بیاورند. در این بخش از مطلب جاهای تفریحی تهران، به سراغ مجموعه‌ای از تفریحات هیجان‌انگیز تهران می‌رویم. اگر در فکر برنامه‌ریزی برای یک روز تفریحی در تهران هستید و دلتان می‌خواهد چاشنی هیجان و تنوع را هم به تفریح خود اضافه کنید، با ما همراه باشید.

زیپ لاین

زیپ لاین (zip line) نوعی وسیله حمل‌ونقل است که در آن، فرد توسط یک سیم فلزی ضدزنگ و قرقره، به کمک نیروی جاذبه زمین، از نقطه‎‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا می‌شود. امروز زیپ لاین، یکی از تفریحات مهیج و پرطرف‌دار است و البته هر زیپ لاینی محدودیت وزن و قد مشخصی دارد و قبل‌از سوارشدن باید لباس ایمنی مخصوص بپوشید. توصیه می‌کنیم اگر مشکل قلبی یا فشار خون دارید یا خانمی هستید که دوران بارداری‌تان را می‌گذرانید، به‌ سراغ زیپ لاین نروید. اگر ترغیب شده‌اید که این تفریحات هیجان‌انگیز تهران را تجربه کنید و می‌خواهید بدانید زیپ لاین در تهران کجاست، در ادامه، به معرفی تعدادی از بهترین و معروف‌ترین زیپ لاین‌های تهران می‌پردازیم.

زیپ لاین برج میلاد

زیپ لاین برج میلاد یکی دیگر از امکانات این برج، برای تجربه تفریحات هیجان‌انگیز تهران است. طول زیپ لاین برج میلاد 150 متر است و روی دره‌ای با ارتفاع 30 متر و سرعت 60 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. زیپ لاین برج میلاد برای افراد بیشتر از 12 سال با وزن کمتر از 100 کیلوگرم مناسب است.

  • آدرس زیپ لاین برج میلاد: بزرگ‌راه شیخ فضل‌الله نوری، خروجی همت شرق، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

  • ساعت کاری زیپ لاین برج میلاد: شنبه تا چهارشنبه 4 عصر تا 12 شب، پنجشنبه و جمعه 11 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن زیپ لاین برج میلاد: 09393333775

  • قیمت بلیط زیپ لاین برج میلاد: 160 هزار تومان

موقعیت دقیق زیپ لاین برج میلاد روی نقشه

Lastsecond.ir-best-entertainments-in-tehran-milad-zipline.jpg
زیپ‌لاین برج میلاد؛ عکس از احمد آقاسیانی

زیپ لاین دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از مراکز تفریحی تهران است که هم بسیار محبوب است و هم امکانات خوب و متنوعی دارد. زیپ لاین دریاچه چیتگر، یکی از تفریحات هیجان‌انگیز تهران است که می‌توانید در دریاچه چیتگر تجربه کنید. زیپ لاین دریاچه چیتگر برای افراد با وزن بین 30 تا 120 کیلوگرم و با قد بین 120 تا 200 سانتی‌متر و سن بیشتر از هشت سال مناسب است.

  • آدرس زیپ لاین دریاچه چیتگر: بزرگ‌راه همت غرب، دریاچه خلیج فارس، برج هیجان

  • ساعت کاری زیپ لاین دریاچه چیتگر: 4 عصر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن زیپ لاین دریاچه چیتگر: 02124557

  • قیمت بلیط زیپ لاین دریاچه چیتگر: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق زیپ لاین دریاچه چیتگر روی نقشه

lastsecondzip.jpg
زیپ لاین دریاچه چیتگر

زیپ لاین توچال

زیپ لاین توچال در شمال تهران قرار دارد و به زیپ لاین بام تهران هم معروف است و یکی از تفریحات توچال تهران محسوب می‌شود. زیپ لاین توچال، مسیری حدود 200 متر را با سرعت 60 کیلومتر در ساعت و با ارتفاع 70 متری از سطح زمین، در دره توچال طی می‌کند و می‌تواند یکی از تفریحات هیجان‌انگیز تهران باشد.

  • آدرس زیپ لاین توچال: انتهای خیابان ولنجک، مجموعه فرهنگی ورزشی توچال، بوستان شماره دو

  • ساعت کاری زیپ لاین توچال: 4 عصر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن زیپ لاین توچال: 0212720

  • قیمت بلیط زیپ لاین توچال: 75 هزار تومان

موقعیت دقیق زیپ لاین توچال روی نقشه

lastsecondzipp.jpg
زیپ لاین توچال

بانجی جامپینگ‌‌های تهران

بانجی جامپینگ (bungee jumping) پرش از ارتفاع به کمک وسایل ایمنی و طناب است. در این پرش، خطری فرد را تهدید نمی‌کند و صرفاً تفریح و هیجان مطرح است. افرادی که دوست دارند آدرنالین بالا و هیجان را تجربه کنند، معمولاً سراغ بانجی جامپینگ می‌روند. در ادامه، تعدادی از بانجی جامپینگ‌های تهران را برای یک تفریح هیجان‌انگیز، معرفی می‌کنیم.

بانجی جامپینگ توچال

بانجی جامپینگ توچال، یکی از معروف‌ترین سکو‌های پرش تهران است که با ارتفاع 40 متر، کاملاً استاندارد طراحی و ساخته شده است و یکی از تفریحات توچال تهران محسوب می‌شود. اگر دلتان بعدازظهری هیجان‌انگیز و متنوع می‌خواهد، تفریحات توچال تهران می‌تواند سلایق مختلفی را پوشش دهد.

  • آدرس بانجی جامپینگ توچال: بزرگ‌راه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، بام تهران

  • ساعت کاری بانجی جامپینگ توچال: شنبه تا چهارشنبه 5 عصر تا 2 شب، روز‌های تعطیل 10 صبح تا 2 شب

  • شماره‌تلفن بانجی جامپینگ توچال: 09199090260

  • قیمت بلیط بانجی جامپینگ توچال: از 490 هزار تومان

موقعیت دقیق بانجی جامپینگ توچال روی نقشه

lastsecondbungi.jpg
بانجی جامپینگ توچال

بانجی جامپینگ برج میلاد

یکی از هیجان‌انگیزترین و محبوب‌ترین بانجی جامپینگ‌های تهران، سکوی پرش برج میلاد است که با ارتفاع 280 متر، مرتفع‌ترین بانجی جامپینگ جهان است. علاقه‌مندان در بازه وزنی 45 کیلوگرم تا 135 کیلوگرم و بازه سنی 18 تا 50 سال، می‌توانند به آن سر بزنند و از تجربه تفریحات هیجان‌انگیز تهران استفاده کنند. برای استفاده از این تفریح، باید زمان و نوبت مشخصی را رزرو کنید.

  • آدرس بانجی جامپینگ برج میلاد: بزرگ‌راه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

  • ساعت کاری بانجی جامپینگ برج میلاد: 11 صبح تا 10 شب

  • شماره‌تلفن بانجی جامپینگ برج میلاد: 09192064366

  • قیمت بلیط بانجی جامپینگ برج میلاد: از 2.5 میلیون تومان

موقعیت دقیق بانجی جامپینگ برج میلاد روی نقشه

lastsecondbanji.jpg
بانجی جامپینگ برج میلاد

بانجی جامپینگ آدرنالین پارک

مجموعه تفریحی ورزشی آدرنالین پارک در شمال‌غرب تهران، در سال 1400 افتتاح شد و مجموعه‌ای از تفریحات هیجان‌انگیز تهران را به شهروندان عرضه می‌کند. سکوی پرش و بانجی جامپینگ آدرنالین پارک، با ارتفاع 40 متر، یکی از سکو‌های پرش استاندارد است. برای استفاده از امکانات این پارک، باید نوبت و زمان مشخصی را رزرو کنید.

  • آدرس بانجی جامپینگ آدرنالین پارک: سعادت‌آباد، بلوار پیام، نرسیده به میدان بهرود

  • ساعت کاری بانجی جامپینگ آدرنالین پارک: شنبه تا چهارشنبه 4 بعدازظهر تا 12 شب، روزهای تعطیل از 2 ظهر تا 12 شب 

  • شماره‌تلفن بانجی جامپینگ آدرنالین پارک: 09192064366

  • قیمت بلیط بانجی جامپینگ آدرنالین پارک: از 680 هزار تومان

موقعیت دقیق بانجی جامپینگ آدرنالین پارک روی نقشه

lastsecondbanjij.jpg
بانجی جامپینگ آدرنالین پارک

کارتینگ‌های تهران

عاشقان سرعت و رانندگی، معمولاً شوق و ذوقشان به رانندگی و سرعت را در کارتینگ تخلیه می‌کنند و یک دل سیر در پیست مسابقه می‌دهند. اگر از علاقه‌مندان کارتینگ هستید، در تهران هم می‌توانید این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید. در ادامه، تعدادی از کارتینگ‌های تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

کارتینگ آزادی

اگر عاشق سرعت و هیجان هستید و به‌دنبال جایی برای تخلیه این هیجان می‌گردید، حتماً سر زدن به پیست کارتینگ آزادی را در برنامه تفریحی خود بگذارید. رانندگی با نهایت سرعت در مسیری پرپیچ‌وخم با ماشین‌های مخصوص مسابقه، قطعاً جزو آن دسته از تفریحات تهران است که می‌توانید در کارتینگ آزادی تجربه‌اش کنید. اگر برای اولین بار است که وسوسه شده‌اید این تفریح هیجان‌انگیز تهران را تجربه کنید و قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، جای نگرانی نیست؛ چراکه کارتینگ آزادی آموزش اتومبیل‌رانی را در سه سطح مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای ارائه می‌کند و امکانات تفریحی دیگری مثل کافه، رستوران، سالن ورزش، فوتبال‌دستی و بیلیارد هم برای شما فراهم است.

  • آدرس کارتینگ آزادی: ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ شماره 13

  • ساعت کاری کارتینگ آزادی: 10 صبح تا 12 شب 

  • شماره‌تلفن کارتینگ آزادی: 02144174242

  • قیمت بلیط کارتینگ آزادی: شنبه تا چهارشنبه 175 هزار تومان، پنجشنبه و جمعه 195 هزار تومان

موقعیت دقیق کارتینگ آزادی روی نقشه

lastsecondazadii.jpg
کارتینگ آزادی، یکی از جاهای تفریحی تهران

کارتینگ دانیال

پیست کارتینگ دانیال در مجموعه تفریحی ورزشی دانیال، در منطقه اقدسیه قرار دارد و یکی از کارتینگ‌های استاندارد ایران است. از مزایای کارتینگ دانیال این است که امکانات تفریحی دیگری مثل بیلیارد، کافه و رستوران و سالن بدن‌سازی دارد و امکان آموزش اتومبیل‌رانی را برای افراد مبتدی فراهم کرده است.

  • آدرس کارتینگ دانیال: اقدسیه، خیابان شهید سباری، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق، مجموعه تفریحی ورزشی دانیال

  • ساعت کاری کارتینگ دانیال: 4 عصر تا 10 شب

  • شماره‌تلفن کارتینگ دانیال: 02122810147

  • قیمت بلیط کارتینگ دانیال: 170 هزار تومان

موقعیت دقیق کارتینگ دانیال روی نقشه

lastsecondkartin.jpg
کارتینگ دانیال

سورتمه‌های تهران

سورتمه‌سواری با سرعت، یک از تفریحات هیجان‌انگیز تهران است و طرف‌داران خودش را دارد. اگر دوست دارید یک تفریح پرسرعت و هیجان‌انگیز را تجربه کنید، تهران هنوز جا برای هیجان‌زده کردنتان دارد. در ادامه تعدادی از سورتمه‌های تهران را معرفی می‌کنیم.

سورتمه توچال

در مجموعه توچال که بیش از 45 سال سابقه فعالیت دارد، شما امکان تجربه این تفریح مهیج را دارید. سورتمه توچال با طول 1420 متر، یکی از طولانی‌ترین سورتمه‌های ایران است و در هر ساعت، ظرفیتی حدود 250 نفر دارد. در کنار سورتمه، امکانات دیگر این مجموعه شامل کافه، رستوران، پارکینگ هتل و کلبه چوبی است که می‌توانید از آن‌ها در کنار تفریحات توچال تهران استفاده کنید.

  • آدرس سورتمه توچال: بزرگ‌راه چمران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تفریحی ورزشی توچال

  • ساعت کاری سورتمه توچال: 3 بعدازظهر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن سورتمه توچال: 0212720

  • قیمت بلیط سورتمه توچال: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق سورتمه توچال روی نقشه

lastsecondsoor.jpg
سورتمه توچال، یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان

سورتمه دربند

سورتمه دربند واقع در بوستان گلابدره است و با طول 1200 متر و سرعت 40 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. از دیگر امکانات تفریحی که در سورتمه دربند در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد، غرفه عکاسی، کافه، رستوران و پارکینگ رایگان است. این امکانات، سورتمه دربند را به گزینه‌ای مطلوب برای تفریح در تهران تبدیل کرده است.

  • آدرس سورتمه دربند: خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیابان پندار، خیابان شکیبایی

  • ساعت کاری سورتمه دربند: شنبه تا پنجشنبه 4 بعدازظهر تا 8 شب، روزهای جمعه و تعطیل از 10 صبح تا 8 شب

  • شماره‌تلفن سورتمه دربند: 02124557021

  • قیمت بلیط سورتمه دربند: 60 هزار تومان

موقعیت دقیق سورتمه دربند روی نقشه

lastsecondsoort.jpg
سورتمه دربند

اتاق‌های فرار تهران

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید اوقات‌فراغتتان را با حل کردن معما‌های سخت و پیچیده و همین‌طور هیجان و آدرنالین زیاد سپری کنید، اتاق فرار به‌عنوان یکی از تفریحات هیجان‌انگیز تهران، پیشنهاد خوبی برای شماست. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین اتاق فرار‌های تهران می‌پردازیم؛ اما در مطلب بهترین و ترسناک‌ترین اتاق فرار‌های تهران، می‌توانید اطلاعات جامع‌تری دراین‌باره پیدا کنید.

اتاق فرار طاعون؛ مجموعه اسکیپ روم دات آی آر

اتاق فرار طاعون، یکی از محبوب‌ترین و مهیج‌ترین اتاق‌های فرار‌ تهران است که محوریت آن همه‌گیری بیماری طاعون و جان سالم به در بردن و نجات شهر از شر بیماری طاعون است. هیجان و ترس در این بازی توأمان شده‌اند و می‌تواند برای یک روز تفریح در تهران برای افراد عاشق هیجان، گزینه‌ای مطلوب باشد.

  • آدرس اتاق فرار طاعون اسکیپ روم دات آی آر: بزرگ‌راه حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک، بعد از دیدار شمالی، پلاک 31، باشگاه بازی‌های فکری و اتاق فرار کاوش و معما

  • ساعت کاری اتاق فرار طاعون اسکیپ روم دات آی آر: 10 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن اتاق فرار طاعون اسکیپ روم دات آی آر: 021261133789

موقعیت دقیق اسکیپ روم دات آی آر روی نقشه

lastsecondota.jpg
اتاق فرار طاعون، یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان

اتاق فرار توهم؛ مجموعه اسکیپ مستر

مجموعه اسکیپ مستر، اتاق‌های متعدد فرار‌ با محوریت موضوعات مختلف دارد که اتاق فرار توهم یکی از پرطرف‌دارترین اتاق‌های این مجموعه است. اتفاقی که در اتاق فرار توهم منتظر شماست، این است که با ورود به یک مهمانی، هم‌زمان دود و مه غلیظی در فضا می‌پیچد و باید در مدت‌زمان کوتاهی، جان خود را از این مخمصه نجات دهید.

  • آدرس اتاق فرار توهم اسکیپ مستر: نارمک، خیابان 46 متری ثانی، خیابان طاهری

  • ساعت کاری اتاق فرار توهم اسکیپ مستر: 2 بعدازظهر تا 12 شب

  • شماره‌تلفن اتاق فرار توهم اسکیپ مستر: 09378845694

موقعیت دقیق اسکیپ مستر روی نقشه

lastsecondotaghfarar.jpg
اتاق فرار اسکیپ مستر

اتاق فرار سرقت از بانک؛ مجموعه کورش

اگر فیلم‌هایی که می‌بینید و می‌پسندید، اغلب در ژانر سرقت هستند، این اتاق فرار را به‌عنوان یک تفریح هیجان‌انگیز تهران در برنامه خود قرار دهید. محوریت اتاق فرار سرقت، یکی از معتبرترین بانک‌های خاورمیانه است و اگر در این فرایند دچار خطا و اشتباه شوید، بلافاصله آژیر بانک به صدا در می‌آید و گرفتار می‌شوید.

  • آدرس اتاق فرار سرقت از بانک: بزرگ‌راه ستاری، مجتمع کورش، طبقه دوم، جنب شهربازی

  • ساعت کاری اتاق فرار سرقت از بانک: شنبه تا چهارشنبه 2 بعدازظهر تا 9 شب، پنجشنبه و جمعه 12 ظهر تا 10 شب

  • شماره‌تلفن اتاق فرار سرقت از بانک: 02144971450

موقعیت دقیق اتاق فرار مجموعه کورش روی نقشه

lastsecondotaqfarar.jpg
اتاق فرار سرقت از بانک

پینت بال‌های تهران

پینت بال از تفریحات هیجان‌انگیز و پرطرف‌دار تهران است که اگر قرار باشد یک روز مفرح را در کنار دوستان یا همکارانتان بگذرانید، گزینه مناسبی است. شما باید در بازی پینت بال، لباس مخصوص بپوشید و با تفنگ‌های مخصوص، به تیم حریف رنگ بپاشید. در ادامه، تعدادی از بهترین پینت بال‌های تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک پینت بال شهاب

پارک پینت بال شهاب، با 6 زمین مجزای پینت بال، یکی از مراکز تفریحی تهران است که می‌توانید برای بازی پینت بال به آن سر بزنید. مرکز پینت بال شهاب، یکی از مراکز اصلی تفریح تهران و بازی پینت بال است که گزینه مناسبی برای سپری کردن یک روز تعطیل در پایتخت محسوب می‌شود.

  • آدرس پارک پینت بال شهاب: بزرگ‌راه بسیج جنوب، بعد از پل کلاهدوز، بلوار هجرت، ورزشگاه تختی

  • ساعت کاری پارک پینت بال شهاب: 10 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن پارک پینت بال شهاب: 09371213228

  • قیمت بلیط پارک پینت بال شهاب: 200 هزار تومان

موقعیت دقیق پارک پینت بال شهاب روی نقشه

lastsecondpp.jpg
پینت بال شهاب

پینت بال مجموعه رازی (کانیمانگا)

باشگاه کانیمانگا یکی دیگر از مراکز بازی مهیج پینت بال در تهران است. شما در این این باشگاه می‌توانید به سانس آقایان و بانوان و همین‌طور سانس مجزا و خانوادگی به‌شکل تفکیک‌شده دسترسی داشته باشید. پس اگر به‌دنبال تفریح دسته‌جمعی و هیجان‌انگیز در تهران هستید، پینت بال را به‌عنوان گزینه‌ای مناسب از یاد نبرید.

  • آدرس باشگاه پینت بال کانیمانگا: خیابان کارگر جنوبی، بین میدان قزوین و رازی، پارک رازی

  • ساعت کاری باشگاه پینت بال کانیمانگا: 10 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن باشگاه پینت بال کانیمانگا: 09222006206

  • قیمت بلیط باشگاه پینت بال کانیمانگا: 130 هزار تومان

موقعیت دقیق پینت بال کانیمانگا روی نقشه

lastsecondpaintbal.jpg
پینت بال کانیمانگا

پینت بال فارست

باشگاه فارست یکی از مراکز مجهز و استاندارد برای تجربه تفریح مهیج پینت بال است. زمین چمن مصنوعی، روشنایی کامل در شب و تجهیزات صوتی از امکانات این مکان تفریحی تهران است. این امکانات موجب می‌شود پینت بال فارست، گزینه‌ای مطلوب برای گذراندن اوقات‌فراغت شما و دوستانتان در یک روز تعطیل باشد.

  • آدرس پینت بال فارست: خیابان ستارخان، نبش کوچه جهانی، مجموعه برق الستوم
  • ساعت کاری پینت بال فارست: 9 صبح تا 11 شب
  • شماره‌تلفن پینت بال فارست: 09191111245
  • قیمت بلیط پینت بال فارست: 190 هزار تومان

موقعیت دقیق پینت بال فارست روی نقشه

lastsecondppp.jpg

پینت بال فارست

پینت بال شایراد

مرکز پینت بال شایراد یکی قدیمی‌ترین مراکز پینت بال تهران است که از سال 1390 کار خود را آغاز کرده است. تجهیزات ایمنی مناسب، نورپردازی، پخش موسیقی و نزدیکی این مرکز به پیست کارتینگ آزادی، از مزایای این مکان تفریحی تهران است. پینت بال شایراد، به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی تهران، گزینه‌ای ایدئال برای یک تفریح گروهی لذت‌بخش محسوب می‌شود.

  • آدرس پینت بال شایراد: مجموعه ورزشی آزادی، بخش شرقی، پارکینگ چهاردهم

  • ساعت کاری پینت بال شایراد: 9 صبح تا 11 شب

  • شماره‌تلفن پینت بال شایراد: 02144133462

  • قیمت بلیط پینت بال شایراد: 195 هزار تومان 

موقعیت دقیق پینت بال شایراد روی نقشه

lastsecondpaintball.jpg
پینت بال، یکی از تفریحات مهیج در تهران

لیزرتگ‌های تهران

اگر جای گلوله‌های پینت بال برایتان دردناک است، لیزرتگ گزینه کم‌آسیب‌تری در مقایسه با پینت بال است؛ بنابراین، می‌توانید همراه دوستانتان لیزرتگ را به‌عنوان یک تفریح دسته‌جمعی در تهران انتخاب کنید. با توجه به استقبال جوانان از این بازی، روزبه‌روز مراکز لیزرتگ بیشتری در تهران افتتاح می‌شود.

لیزرتگ باشگاه پرواز

مرکز لیزرتگ پرواز، اولین مجموعه پینت بال و لیزرتگ سرپوشیده ایران است و جزو مکان‌های تفریحی سرپوشیده تهران دسته‌بندی می‌شود. باشگاه پرواز با نورپردازی و پخش موسیقی، هیجان را برای بازدیدکنندگان مضاعف می‌کند و تفریحی لذت‌بخش را برای افراد مهیا می‌کند. شما می‌توانید این تفریح را به‌عنوان گزینه‌ای مهیج برای سپری کردن اوقات‌فراغت در پایتخت در نظر بگیرید.

  • آدرس لیزرتگ باشگاه پرواز: سعادت‌آباد، میدان کتاب، سه‌راه فرحزاد، زیر پل گلدیسان

  • ساعت کاری لیزرتگ باشگاه پرواز: 10 صبح تا 12 شب

  • شماره‌تلفن لیزرتگ باشگاه پرواز: 09101994075

  • قیمت بلیط لیزرتگ باشگاه پرواز: 70 هزار تومان

موقعیت دقیق لیزرتگ باشگاه پرواز روی نقشه

lastsecondleyz.jpg
لیزرتگ مجموعه پرواز

لیزرتگ S313 مالک اشتر

باشگاه لیزرتگ مالک اشتر در منطقه 14 تهران، یکی از باشگاه‌های مجهز و استاندارد برای تجربه بازی هیجان‌انگیز لیزرتگ در تهران است که علاوه‌بر لیزرتگ، پینت بال و بیلیارد هم ارائه می‌دهد. این مجموعه را می‌توان یکی از جاهای تفریحی تهران به شمار آورد که در آنجا می‌توانید چند بازی را تجربه کنید و اوقاتی مفرح را در پایتخت بگذرانید.

  • آدرس لیزرتگ مالک اشتر: خیابان ابوذر پنجم، خیابان ده حقی، نبش میدان مالک اشتر

  • ساعت کاری لیزرتگ مالک اشتر: 12 تا 24

  • شماره‌تلفن لیزرتگ مالک اشتر: 09190651164

  • قیمت بلیط لیزرتگ مالک اشتر: 70 هزار تومان

موقعیت دقیق لیزرتگ مالک اشتر روی نقشه

lastsecondleyzer.jpg
لیزرتگ مالک اشتر

سفر با تور طبیعت‌ گردی

پناه بردن به طبیعت یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که هر کسی می‌تواند تجربه کند. اگر از بین تفریحات تهران که در این مطلب معرفی کردیم، گزینه دل‌خواهتان را پیدا نکردید و ترجیح می‌دهید در طبیعت تفریح کنید، می‌توانید وارد بخش تور طبیعت گردی در وبگاه لست‌سکند شوید و نگاهی به فهرست متنوع تورهای طبیعت‌گردی بیندازید تا بتوانید از بین مقاصد و تورها، تور متناسب با شرایطتان را انتخاب کنید. در میان این تورها، مقصدهایی در اطراف تهران می‌بینید که می‌توانند به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای تفریح محسوب شوند.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم با معرفی جاهای تفریحی تهران به شما، مسیرتان را برای انتخاب تفریحات تهران از بین گزینه‌های متنوع، هموار کنیم و وقتی با این پرسش که آخر هفته کجا بریم تهران، روبه‌رو شدید،‌ جوابی درخور داشته باشید. شما می‌توانید با هر نیاز و هر سلیقه‌ای که دارید، بهترین و محبوب‌ترین مکان های تفریحی تهران را از این فهرست انتخاب کنید. از آنجایی‌که تهران، کلان‌شهری با گزینه‌های بسیار متنوع برای تفریح است، ممکن است بعضی از تفریحات از قلم افتاده باشد. اگر تجربه‌ای از تفریح در تهران دارید که ممکن است خیلی شناخته‌شده نباشد یا ما آن را از قلم انداخته‌ باشیم، مشتاقانه منتظریم تا این تفریح را به ما و دیگر کاربران معرفی کنید.

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.