باهم در آشنایی با 5 جاذبه توریستی ترکیه + تصاویر

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
باهم در آشنایی با 5 جاذبه توریستی ترکیه + تصاویر
20 خرداد 1394 09:18
0

از آنجایی که ترکیه جایی مقرر شده که قاره اروپا و آسیا به یکدیگر متصل می شوند، جاذبه های دیدنی این کشور همیشه بخاطر هم شرقی هم غربی بودن فرهنگ ها و سازه های آن برای مردم جذاب بوده. بخاطر همین موقعیت منحصر به فرد آن که در قدیم ارزشی استراتژیک هم داشته ، تمامی تمدن های بزرگ اروپا و آسیا برای کنترل منطقه با هم رقابت می کردند که همین مساله امروزه در این کشور تاریخی غنی به جای گذاشته که به موجب آن بازدید کنندگان از شهرهای مختلف این کشور علاوه بر تفریحات دیگری که در نظر دارند فرصت این را نیز دارند تا از سازه های تاریخی و قدیمی که از تمدن های گوناگون در این کشور باقی مانده نیز دیدن کنند.

 

در این دسته بندی قطعا مکان های زیادی برای بازدید وجود دارد اما این 5 جا بعنوان برترین جاذبه های دیدنی در ترکیه انتخاب شده اند:

1.موزه ایاصوفیه

این موزه که در استانبول قرار دارد تقریبا مشهورترین جاذبه دیدنی در ترکیه است که در قرن ششم بعنوان یک کلیسا برای یوستین اول که امپراتور آن زمان روم شرقی بود ساخته شد که گنبد آن برای هزاران سال بزرگترین گنبد در جهان بود. این مکان در قرن 15 توسط امپراتوری عثمانی تبدیل به مسجد شد و در سال 1935 به موزه ای تبدیل شد که امروزه یکی از اصلی ترین بناهای تاریخی کشور ترکیه محسوب می شود.

5 جاذبه توریستی ترکیه

5 جاذبه توریستی ترکیه

2. مسجد آبی

این مسجد در سالهای 1609 تا 1616 بعنوان مسجدی سلطنتی برای امپراتوری عثمانی برای نمایش شکوه و جلال اسلام ساخته شد. امروزه این مسجد یکی از دیدنی ترین مکان ها در ترکیه محسوب می شود که توریست های زیادی را سالانه به سمت خود جذب می کند. نام و زیبایی این مسجد بخاطر استفاده از 20000 کاشی آبی رنگی است که در طرح های مختلف به روی سقف آن استفاده شده. این ساختمان همچنان بعنوان مسجد استفاده می شود که علاوه بر زیبایی داخلی که دارد ساختمان خارجی آن نیز زیبایی چشمگیری دارد که با 6 مناره بلند بعنوان نماد شهر استانبول بشمار می رود.

 

5 جاذبه توریستی ترکیه

5 جاذبه توریستی ترکیه

3. Oludeniz

Oludeniz نام روستایی ساحلی در منطقه فتحیه از استان Mogla است که به تالاب آبی ترجمه می شود که این نام بخاطر تالاب آبی رنگی که نزدیک آن قرار دارد برای آن انتخاب شده است. این شهر کوچک در جایی قرار گرفته که دریای مدیترانه و اژه به یکدیگر می رسند.بخاطر مناظر زیبایی که در این منطقه وجود دارد ، Oludeniz یکی از بهترین محل ها برای چتربازی است و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی فتحیه است.انواع تورهای زمینی و هوایی به این منطقه صورت می‌گیرد که می‌توانید اطلاعات کامل آن را در لینک زیر ببینید.

مشاهده لیست قیمت تورهای فتحیه

 

5 جاذبه توریستی ترکیه

5 جاذبه توریستی ترکیه

4. کوه نمرود

این کوه که 2134 متر ارتفاع دارد در جنوب شرقی ترکیه در استانی به نام Adiyaman قرار دارد.در بالای این کوه در سالهای 62bc ، پادشاهی یک مقبره ای ساخته است که اطراف آن از مجسمه هایی از خودش ، حیوانات و خدایان پارسی و یونانی گوناگون پر است.طی قرن ها این مجسمه ها صدمه هایی دیدند و برخی از آنها شکسته شدند. علاوه بر این سازه تاریخی که روی این کوه قرار دارد بلندای کوه باعث می شود به راحتی کوهها و مناظر دیگر این شهر مشخص باشد.

 

5 جاذبه توریستی ترکیه

5 جاذبه توریستی ترکیه

5. Ephesus

Ephesus شهری تاریخی در استان ازمیر ترکیه است که قرن ها تاریخ را از یونانیان باستان تا امپراتوری رومانی در خود جای داده است. این شهر خانه ی سازه های باستانی و تاریخی زیادی می باشد.

 

5 جاذبه توریستی ترکیه

5 جاذبه توریستی ترکیه

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.