از آنتالیا چه بخریم؟ راهنمای کامل خرید در آنتالیا

5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
همه چیز درباره خرید در آنتالیا
16 شهریور 1402 08:00
0

خرید در آنتالیا در کنار تفریحات و سرگرمی‌های زیاد این شهر، جزو گزینه‌های محبوب ایرانی‌ها نیست؛ اما شاید بد نباشد بدانید که آنتالیا در میان شهرهای ترکیه، جزو محبوب‌ترین مقاصد برای خرید است. پس اگر علاقه‌مند به خرید هستید و تابه‌حال به آنتالیا به‌عنوان یک جای خوب برای خرید کردن نگاه نکرده بودید، حالا زمانش رسیده که این مقصد را از زاویه دیگری ببینید! امروز در این مطلب قرار است زیروبم خرید از آنتالیا را در بیاوریم. از بهترین جاهای خرید گرفته تا قیمت و نکته‌های مهمی که در خرید به شما کمک خواهد کرد. 

چرا از آنتالیا خرید کنیم؟ 

هرکس برای خرید از مقصدی که به آن سفر کرده دلایل خاص خودش را دارد. بعضی از افراد حتماً در هر سفرشان سوغات می‌خرند و بعضی دیگر خرید را اصلاً بخشی از سفر می‌دانند و بدون گشت‌وگذار در مراکز خرید، انگار سفرشان تکمیل نمی‌شود. یک سؤال اصلی درباره خرید در آنتالیا چرایی این کار است و حالا باید بگوییم که چرا باید به سراغ خرید در آنتالیا رفت؟ در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند قرار است به پاسخ این سؤال برسیم.

آنتالیا جزو شهرهای بزرگ ترکیه است. برای همین هم می‌توانید تعداد زیادی مرکز خرید در بخش‌های مختلفش پیدا کنید. از طرف دیگر، تنوع محصولاتش هم زیاد است و احتمالاً با هر سلیقه و با هر توان مالی بتوانید کالایی برای خرید پیدا کنید. پس چه بخواهید یک تور در هتل‌های عادی در آنتالیا داشته باشید و چه با خدمات یوآل، می‌توانید خرید خوبی را در این شهر تجربه کنید.

قیمت به‌روز تور آنتالیا UALL

Shopping-Guide-in-Antalya-in-Turkey.jpg
خرید، یک فعالیت محبوب در آنتالیا

از آنتالیا چه بخریم؟ 

این سؤال یک پاسخ کوتاه و ساده دارد، همه‌چیز! از آنتالیا می‌توان همه‌چیز تهیه کرد. بیشتر برندهای محبوب و مطرح لباس در آنتالیا شعبه دارند و برخی از آن‌ها حتی شعبی در فروشگاه‌های بهترین هتل‌های آنتالیا دایر کرده‌اند. اگر هم به‌دنبال خرید ارزان در آنتالیا هستید، بهتر است بدانید که اختلاف قیمت شعب رسمی برندهای لباس با استانبول زیاد نیست؛ اما خرید لباس با برند متفرقه در آنتالیا هزینه بیشتری نسبت به سایر شهرها به‌خصوص جاهایی مانند وان خواهد داشت.

البته تنها کالایی که در ترکیه محبوبیت دارد، لباس نیست! این روزها بسیاری از مردم خرید لوازم منزل را هم در تور ترکیه انجام می‌دهند و حضور فروشگاه‌هایی مانند ایکیا و انگلیش هوم، می‌تواند باعث خوشحالی بیشتر کسانی باشد که دوست دارند سری به این فروشگاه‌ها بزنند و خریدهای مربوط به خانه را انجام دهند.

h_1555863079_ikea-kapak-1200.jpg
فروشگاه لوازم منزل ایکیا در آنتالیا

از کدام مراکز خرید در آنتالیا خرید کنیم؟

برای خرید از آنتالیا، باید حتماً این نکته را در نظر بگیرید که آنتالیا یک شهر کوچک نیست و یک منطقه بزرگ گردشگری با بخش‌های مختلف به‌ حساب می‌آید و در هر منطقه، مراکز و بازارهای متفاوتی وجود دارد که می‌توانید ضمن استفاده از امکانات مختلف هر منطقه، در همان جا خرید کنید.

به‌جز مبحث منطقه جغرافیایی، باید از تنوع جاهایی که می‌توان در آن خرید کرد هم بگوییم. برای خرید در آنتالیا، مراکز خرید متنوعی به‌عنوان گزینه روی میز شما قرار می‌گیرد؛ اما قرار نیست تنها به پاساژها اکتفا کنید. در این شهر، چند خیابان مشهور وجود دارد که سر زدن به آن‌ها می‌تواند در پیدا کردن یک محصول باکیفیت به شما کمک کند. این خیابان‌ها شامل خیابان جمهوریت، گوللوک، ایشکیلار و شارامپول می‌شود. در قدم بعدی برای یک خرید ارزان در آنتالیا، بد نیست سری هم به بازارهای محلی و بازارهای هفتگی بزنید.

بهترین مراکز خرید آنتالیا

TR.AL.Antalya_Cumhuriyet-Meydani-Kapali-Otapark_(near-Republic-Square)_16x9+R.jpg
خیابان جمهوریت، از مشهوترین مناطق برای خرید در آنتالیا

خرید از آنتالیا یا استانبول؟ 

پیش‌از این، در مطلب مفصلی به مقایسه بین آنتالیا و استانبول پرداختیم و حالا بهتر می‌دانیم که هرکدام از این مقاصد، ویژگی‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند براساس سلیقه شخصی، انتخاب هر‌کسی باشد. در بحث خرید باید به این نکته اشاره کنیم که استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است. طبیعتاً تعداد پاساژها و بازارهای خرید این شهر بیشتر از آنتالیاست. ازنظر قیمتی هم باید توجه داشت که تاحدی به‌خصوص اگر قصد خرید لباس را دارید، آنتالیا کمی گران‌تر از استانبول است.

آنتالیا بریم یا استانبول؟

Istanbul-vs-Antalya-in-terms-of-shopping.jpg
مقایسه خرید از آنتالیا و استانبول

بهترین زمان خرید در آنتالیا

در ترکیه اغلب اوقات بهترین زمان‌های خرید مشابه هم هستند. در بیشتر شهرها ازآنجایی‌که بهترین زمان سفر و اوج حضور گردشگران تابستان و بهار است، کسانی که دوست دارند تجربه خرید ارزان‌قیمت و پرتخفیف را داشته باشند، معمولاً زمستان‌ها و فصول کم‌گردشگرتر را برای سفر انتخاب می‌کنند. حالا با این سؤال روبه‌رو می‌شویم: آیا بهترین زمان خرید در آنتالیا هم زمستان است؟ اساساً این مقصد یک مقصد تابستانه است، جایی با فستیوال‌های بزرگ و برنامه‌های تفریحی رنگارنگ و همین‌طور سواحلی زیبا و به‌یادماندنی. پس شاید سفر به آنتالیا در زمستان آن هم به قصد خرید، چندان منطقی نباشد.

ازطرفی هم زمان‌های اعیاد و جشن‌هایی مانند عید فطر و کریسمس، همیشه جشنواره‌های تخفیفی به‌ دنبال دارد. بنابراین اگر قصد خرید در سفر را دارید، این زمان‌ها را در نظر بگیرید. البته پاییز هم انتخاب خوبی برای یک خرید ارزان در آنتالیاست، مثلاً اگر انتخاب شما تور آنتالیا مهر باشد، ممکن است شانس تخفیف گرفتن بیشتری داشته باشید و سرمای هوا هم آزارتان ندهد.

slaid_32.jpg
یکی از مراکز خرید در آنتالیا

خرید ارزان در آنتالیا

از زمان خرید گفتیم و حالا بهتر است به سراغ یک خرید به‌صرفه برویم! بالاتر توضیح دادیم که تا اندازه‌ای پوشاک و لباس در آنتالیا گران‌تر از جاهای دیگر مانند استانبول است؛ اما منظور این نیست که نباید در این شهر به سراغ خرید لباس رفت. همیشه راه دیگری هم هست. پس به شما اوت‌لت‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. آنتالیا اوت‌لت‌های متنوع و زیادی دارد که می‌تواند راه شما را برای انتخاب یک کالای باکیفیت و به‌صرفه هموار کند. اگر نمی‌دانید اوت‌لت چیست یا چه کالاهایی در آن پیدا می‌شود، می‌توانید مطلب اوت‌لت چیست را بخوانید.

photo0jpg.jpg
رفتن به اوت‌لت، از راه‌های خرید ارزان در آنتالیا 

از آنتالیا چه سوغاتی بیاوریم؟ 

بیشتر مردم دوست دارند از سفر سوغات به‌همراه بیاورند، اما برای خرید سوغات هم اغلب افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ کسانی که به‌دنبال برندهای مشهور یا حتی موارد کاربردی هستند و افرادی که ترجیح می‌دهند از مقصد، یک یادگار یا کالای محلی خریداری کنند. اگر شما از افراد دسته اول باشید، تا اینجای مطلب هرچه که گفتیم به کارتان می‌آید؛ ولی اگر در دسته دوم قرار می‌گیرید باید به سراغ سوغات ترکیه بروید. برای خرید دست‌سازه‌های سنتی و تولیدات محلی، بهتر است به بازارهای محلی و حتی چندشنبه‌بازارها بروید؛ گرچه امکان دارد جای این بازارها به‌صورت فصلی یا بنابر موقعیت تغییر کند؛ اما همیشه اجناس خاص و جذابی را می‌توان در آنها پیدا کرد. به‌طور کلی، برای خرید سوغات افراد به سراغ موارد زیر می‌روند:

  • چرم
  • ظروف سفالی
  • چشم‌نظرهای مشهور ترکی
  • ادویه 
  • شیرینی 
  • تخته‌نرد
  • روغن زیتون
Shopping-in-Side-Old-Town-in-Antalya-Turkey.jpg
دکه‌ای برای فروش سوغات آنتالیا

چند نکته برای خرید در آنتالیا

آنتالیا شهری محبوب برای گردشگران است و مثل هر شهر دیگری که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند، برای متضرر نشدن در زمان خرید، باید با زیرکی عمل کنید و برخی نکات را هنگام خرید به خاطر بسپارید؛ مثلاً اگر کمی ترکی بلد باشید، کارتان موقع خرید در آنتالیا ساده‌تر خواهد بود و احتمالاً با قیمتی نزدیک‌تر به قیمت واقعی می‌توانید خرید کنید. دومین چیزی که در آنتالیا و به‌طور کلی ترکیه باید حتماً به آن توجه کرد، چانه زدن است! در ترکیه فرهنگ چانه‌زنی کاملاً جاافتاده است و اگر مهارت آن را داشته باشید، ممکن است حتی تا 50 درصد از قیمت خریدتان کم شود. سعی کنید در زمان خرید در صورت امکان حتماً گواهی تکس‌فری (بدون مالیات) را دریافت کنید تا هنگام بازگشت، در فرودگاه بخشی از هزینه سفرتان به شما برگردانده شود.

در نهایت به‌عنوان آخرین نکته می‌توان به امکان خرید تور اقساطی آنتالیا اشاره کرد. خرید اقساطی تور به شما کمک می‌کند به‌جای پرداخت هزینه یکجا و سنگین برای خرید تور، بودجه بیشتری برای خرید در دست داشته باشید، در نتیجه بتوانید دست‌ودلبازانه خرید کنید.

239890104914e09528f4b_20220811222025.jpg
یکی از بازارهای خرید در آنتالیا

خرید تور آنتالیا

خرید تور آنتالیا بدون شک مهم‌ترین کاری است که برای رفتن به آنتالیا باید انجام دهید. تفاوتی ندارد هدف خرید از آنتالیا باشد یا صرفاً استراحت و تفریح. برای اینکه تجربه خوبی از اقامت و گشت‌وگذار در این مقصد داشته باشید، باید توری مناسب سلیقه و توان مالی‌تان انتخاب کنید. برای این کار کافی است به صفحه تور آنتالیا لست‌سکند بروید و تورهای متنوع را با انواع قیمت ببینید و از بین هتل‌ها و پکیج‌ها، هرکدام که برایتان مناسب‌تر بود را انتخاب کنید.

سخن آخر

خرید کردن بیشتر از اینکه یک تفریح باشد، یک مهارت است. بسیاری از مردم به ساده‌ترین شکل ممکن به سراغ اولین مرکز خرید نزدیک و در دسترس می‌روند؛ اما عده‌ای پیش‌از خرید تحقیق می‌کنند، آدرس مراکز خریدی را که برند اجناس مورد نظرشان در آنجا یافت می‌شود، یادداشت می‌کنند و برای هدر نرفتن پول و مدیریت هزینه‌هایشان، برنامه می‌ریزند. در این مطلب تلاش کردیم با نوشتن راهنمای خرید در آنتالیا، به بخشی از دغدغه‌های شما در سفر به این شهر دیدنی پاسخ دهیم؛ هرچند که جدا از اطلاعات و مقالات رسمی، بسیاری از نکاتی که به شما در سفر کمک می‌کند، تجربه شخصی افرادی است که پیش‌تر به این مقصد سفر کرده‌اند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به سفرنامه‌های آنتالیا بزنید و آن‌ها را هم با دقت بخوانید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.