بهترین هتل های مالزی از نظر مردم + عکس و امتیاز

3.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین هتل های مالزی کجاست؟
27 شهریور 1402 08:00
0

مالزی یکی از توریستی‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود که سالانه میلیون‌ها گردشگر به آن سفر می‌کنند. به همین علت هم تلاش کرده‌ایم تا با جمع‌آوری لیستی از بهترین هتل های مالزی در مجله گردشگری لست‌سکند به شما در انتخاب اقامتگاهی مناسب و با استانداردهای جهانی کمک کنیم. ازآنجایی‌که در مالزی تعداد هتل‌های خوب زیاد است، شاید نتوان گفت که بهترین هتل مالزی دقیقا کدام است، اما در این مقاله سعی شده با مد نظر قرار دادن نظرات کاربران، امتیاز سایت‌‎های مطرح معرفی و رزرو هتل، لیستی معتبر از هتل های خوب در مالزی را بنویسیم.

بهترین هتل های مالزی کجاست؟

هتل فور سیزنز کوالالامپور، هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور، هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون، هتل مجستیک، هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور، هتل بانیان تری، هتل کاسا دل مال لنکاوی، هتل رویال چولان کوالالامپور، هتل گرند میلینیوم کوالالامپور، هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور و هتل ای کیو کوالالامپور جزو بهترین هتل های مالزی هستند. این هتل‌ها بسته به معیارها و سلیقه شما هرکدام رنگ و بوی خاصی دارد و می‌توانید با خواندن ادامه مطلب، اطلاعات بیشتری از جزئیات آن‌ها به دست آورید تا بهترین هتل مالزی را طبق سلیقه و نظر خودتان انتخاب کنید.

هتل فور سیزنز کوالالامپور (Four Seasons Hotel Kuala Lumpur)

گروه هتل‌های فور سیزنز (چهارفصل) با بیش از 90 هتل زنجیره‌ای در 37 کشور دنیا به هتل‌های لوکس 5 ستاره خود مشهور هستند. شعبه کوالالامپور هتل فور سیزنز با 65 طبقه و 209 اتاق، یکی از بهترین هتل های مالزی محسوب می‌شود. اگر از پنجره اتاق‌های این هتل به بیرون نگاه کنید، قطعا چشم‌انداز زیبایی را از شهر کوالالامپور مشاهده خواهید کرد. از مزایای مهم این هتل می‌توان به فاصله اندک آن با مراکز مهم تفریحی کوالالامپور مثل برج‌های دوقلو پتروناس، پارک کی ال سی سی، مراکز خرید پاویلیون و سونگایی وانگ پلازا، آکواریوم کوالالامپور و موزه هنرهای اسلامی اشاره داشت.

هتل فور سیزنز کوالالامپور به استخر روباز روی پشت‌بام خود معروف است و امکاناتی مثل سونا، آبگرم درون اتاق شخصی، اسپا و مرکز تناسب‌اندام دارد. در سراسر محوطه هتل هم اینترنت رایگان در دسترس مسافران قرار گرفته است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، پرشیاران کی ال سی سی (Persiaran KLCC) است که با فاصله 10 دقیقه از این هتل قرار دارد.

  • امتیاز هتل فور سیزنز کوالالامپور در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل فور سیزنز کوالالامپور در بوکینگ: 8.8 از 10
  • امتیاز هتل فور سیزنز کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل فور سیزنز کوالالامپور: منطقه پرسکوتوان، خیابان آمپانگ

موقعیت دقیق هتل فور سیزنز کوالالامپور

Four Seasons Hotel Kuala Lumpur.jpg
هتل فور سیزنز کوالالامپور کنار برج‌های پتروناس
Four-Seasons-Hotel-Kuala-Lumpur-Exterior.jpg
داخل اتاق هتل فور سیزنز کوالالامپور

هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور (Mandarin Oriental Hotel Kuala Lumpur)

معمولا هتل‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند، دسترسی بهتری را از هر نظر برای مسافران فراهم می‌کنند. هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور هم از این قاعده مستثنا نیست و از هتل های خوب در مالزی محسوب می‌شود. چشم‌انداز پنجره‌های اتاق این هتل، برج‌های دوقلوی پتروناس است و دسترسی خوبی هم به مراکز خرید مهمی مثل پاویلیون، فارنهایت 88، لات 10 و همچنین خیابان پتالینگ دارد که می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی از هتل به آن‌ها برسید.

در نزدیکی هتل ماندارین اورینتال، باغ‌وحش نگارا، پارک پروانه و موزه ملی مالزی قرار گرفته است. این هتل 5 ستاره که اغلب، مسافران اروپایی ساکن آن هستند که در دسته بهترین هتل های مالزی قرار می‌گیرد و امکانات رفاهی خاصی ازجمله زمین تنیس فضای باز، زمین گلف سرپوشیده، استخر بی‌نهایت (اینفینیتی) و استخر مخصوص کودکان دارد. همچنین در این هتل مکانی را مخصوص نگهداری کودکان فراهم کرده‌اند تا فرزندانتان را با خیال راحت آنجا بگذارید و به کلاس‌های یوگا و گلف و آشپزی که در هتل برگزار می‌شود، بروید.

  • امتیاز هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور در بوکینگ: 8.9 از 10
  • امتیاز هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور: محوطه مجموعه برج‌های پتروناس

موقعیت دقیق هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور

Mandarin Oriental.jpg
سردَر هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور
Mandarin Oriental room.jpg
اتاق هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور

هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون (Lexis Hibiscus Port Dickson)

این هتل 5 ستاره در امتداد ساحل زیبای پاسیر پانجانگ در 50 کیلومتری جنوب کوالالامپور واقع شده است. هتل لکسیس هیبیسكوس روی آب ساخته شده و با طراحی منحصربه‌فرد خود توانسته رضایت بالای مسافران را فراهم کند و از هتل های خوب در مالزی محسوب شود. به‌نحوی که حتی این هتل توانسته دو رکورد جهانی با عناوین «بیشترین استخر در یک استراحتگاه» و «بیشترین ویلاهای روی آب در یک استراحتگاه» را در گینس ثبت کند.

علاوه‌بر استخرهای عمومی، اتاق‌های هتل لکسیس هیبیسكوس استخر خصوصی هم دارند. این هتل با کلبه‌های ساحلی و اتاقک‌های روی آبش توانسته یکی از زیباترین و بهترین هتل های مالزی باشد. هتل لکسیس هیبیسكوس با تفریحات آبی مثال‌زدنی، می‌تواند اقامت خاطره‌انگیز و سرشار از آرامشی را برای شما فراهم آورد. از مکان‌های تفریحی و مراکز خرید نزدیک به این هتل می‌توان به سواحل تالاب آبی و آینه و پارک شترمرغ پی‌دی اشاره کرد.

  • امتیاز هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون در بوکینگ: 8.5 از 10
  • امتیاز هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون: منطقه نگری سمبیلان، پورت دیکسون

موقعیت دقیق هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون

Lexis Hibiscus Port Dickson.jpg
نمایی از هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون
lexis-hibiscus-port-dickson-executive-pool-villa-room.jpg
اتاق هتل لکسیس هیبیسكوس پورت دیکسون

هتل مجستیک (The Majestic Hotel)

هتلی با معماری خاص که از دوران استعمار بریتانیا آمده و بنایش ثبت ملی شده است. این هتل لوکس به سبک معماری اروپایی ساخته شده و بسیار طراحی زیبایی دارد. هتل مجستیک پس از بازسازی‌های مختلف به دو بخش کلاسیک و مدرن تقسیم شده و مسافران می‌توانند در هر قسمتی که تمایل دارند، اقامت داشته باشند. این هتل 5 ستاره با امکاناتی از قبیل استخر، سونا و اسپا، جزو بهترین هتل های مالزی محسوب می‌شود که به جاهای دیدنی مختلف شهر هم دسترسی دارد.

جاذبه‌های دیدنی مختلفی مثل پارک‌های پرندگان و پروانه‌ها، افلاک‌نمای ملی کوالالامپور، معبد تین هو، مسجد ملی مالزی، موزه ملی و موزه هنرهای اسلامی در نزدیکی این هتل واقع شده‌اند و می‌توانید با پای پیاده هم به دیدن آن‌ها بروید. همچنین منطقه تفریحی و تجاری بوکیت بینتانگ فقط با فاصله 10 دقیقه رانندگی از این هتل قرار گرفته و نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این هتل، ایستگاه پاسار سنی (Pasar Seni) است.

  • امتیاز هتل مجستیک در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل مجستیک در بوکینگ: 8.5 از 10
  • امتیاز هتل مجستیک در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل مجستیک: کوالالامپور، منطقه پرسکوتوان، خیابان سلطان هشام‌الدین

موقعیت دقیق هتل مجستیک روی نقشه

The Majestic Hotel.jpg
نمایی از هتل مجستیک
The Majestic Hotel room.jpg
اتاق هتل مجستیک

هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور (InterContinental Kuala Lumpur, an IHG Hotel)

باز هم هتلی در مرکز شهر و نزدیک به مراکز خرید مهم کوالالامپور مثل اینترمارک، کی ال سی سی و سفورا! هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور یکی از بهترین هتل های مالزی است که امکانات رفاهی بی‌نظیری را برای مسافران ارائه می‌دهد. طبق نظر مسافران، این هتل با سرویس صبحانه کامل و متنوع، امکانات داخل اتاق رایگان مثل آب، چای، قهوه و نسکافه، وجود موبایل رایگان و نقشه برای گشت‌وگذار در سطح شهر، توانسته امتیاز بالایی را در سایت‌های معتبر رزرو هتل کسب کند.

این هتل با انواع اتاق‌های مختلف، تنوع قیمت خوبی را برای شما فراهم کرده و علاوه‌بر آن، پارکینگ خصوصی برای مسافران و سرویس حمل‌ونقل رایگان هم می‌تواند نام اینترکنتیننتال کوالالامپور را در لیست بهترین هتل های مالزی از نظر مسافران قرار دهد. درضمن، ایستگاه متروی آمپانگ پارک (Ampang Park) نزدیک‌ترین ایستگاه موجود به این هتل است.

  • امتیاز هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور در بوکینگ: 8.7 از 10
  • امتیاز هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور: اتوبان امپانگ

موقعیت دقیق هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور

InterContinental Kuala Lumpur, an IHG Hotel.jpg
نمایی از هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور
InterContinental Kuala Lumpur, an IHG Hotel room.jpg
اتاق هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور

هتل بانیان تری کوالالامپور (Banyan Tree Hotel Kuala Lumpur)

هتلی که از بدو ورود با مهمان‌نوازی کارکنانش نظر شما را جلب می‌کند و این را مسافرانی که در بانیان تری کوالالامپور اقامت داشتند، تأیید می‌کنند. تجربه خوب اقامت مسافران در این هتل 5 ستاره باعث شده تا نام بانیان تری در لیست هتل های خوب مالزی قرار بگیرد. این هتل، با اتاق‌های لوکس و دسترسی اینترنت رایگان، رضایت مشتریان را فراهم کرده است.

با توجه به اینکه هتل بانیان تری در مرکز شهر کوالالامپور قرار گرفته، دسترسی فوق‌العاده‌ای به نقاط مهم گردشگری این شهر دارد. موزه هنرهای اسلامی، مراکز خرید پاویلیون، استار هیل و برجایا تایمز اسکوئر، معابد تین هو و سری ماهاماریامان فقط تعدادی از جاهای دیدنی مالزی نزدیک به این هتل هستند که با پای پیاده هم می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. این هتل با 4 رستوران، یک مکان اقامتی عالی برای کسانی است که به امتحان‌کردن غذاهای مختلف علاقه دارند. یکی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این هتل هم ایستگاه کانلی (Conlay) است.

  • امتیاز هتل بانیان تری کوالالامپور در گوگل: 4.8 از 5
  • امتیاز هتل بانیان تری کوالالامپور در بوکینگ: 9.2 از 10
  • امتیاز هتل بانیان تری کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل بانیان تری کوالالامپور: منطقه بوکیت بینتانگ، خیابان کانلی

موقعیت دقیق هتل بانیان تری کوالالامپور

Banyan Tree.jpg
نمایی از هتل بانیان تری کوالالامپور
Banyan Tree room.jpg
اتاق هتل بانیان تری کوالالامپور

هتل کاسا دل مار لنکاوی (Casa del Mar Langkawi Hotel)

هتلی کنار ساحل که با اقامت در آن، شاهد منظره دریا حتی از پنجره اتاق‌های خود خواهید بود. هتل کاسا دل مال لنکاوی جزو بهترین هتل های مالزی محسوب می‌شود که ساحل خصوصی و فوق‌العاده تمیزی هم دارد. مسافران می‌توانند در این ساحل اختصاصی آفتاب بگیرند و از امکانات موجود در آن استفاده کنند. اتاق‌های هتل کاسا دل مار لنکاوی مجهز به تلفن بین‌المللی و اینترنت بی‌سیم هستند و صبحانه هم رایگان سرو می‌شود. این هتل 4 ستاره با ارائه سرویس‌های خوب از طرف پرسنل، زبانزد مسافران است و جزو بهترین هتل های مالزی از نظر مسافران محسوب می‌شود که مناسب برای زوج‌ها و مسافرت ماه‌عسل است.

  • امتیاز هتل کاسا دل مار لنکاوی در گوگل: 4.8 از 5
  • امتیاز هتل کاسا دل مار لنکاوی در بوکینگ: 9.3 از 10
  • امتیاز هتل کاسا دل مار لنکاوی در تریپ ادوایزر: 5 از 5
  • آدرس هتل کاسا دل مار لنکاوی: جزیره لنکاوی در شمال شرقی مالزی، ساحل پانتای سینانگ

موقعیت دقیق هتل کاسا دل مار لنکاوی روی نقشه

Casa del Mar Langkawi.jpg
نمایی از معماری و استخر هتل کاسا دل مار لنکاوی
Casa del Mar Langkawi room.jpg
اتاق هتل کاسا دل مار لنکاوی

هتل رویال چولان کوالالامپور (The Royale Chulan Hotel Kuala Lumpur)

این هتل بزرگ با معماری زیبای کلاسیکش توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند و توانسته جزو هتل های خوب در مالزی محسوب شود. در هتل رویال چولان کوالالامپور با تنوع بی‌نظیری از صبحانه مواجه خواهید شد که البته شاید خیلی به مذاق ما ایرانی‌ها خوش نیاید، اما قطعا از بین این تنوع زیاد، صبحانه‌های لذیذی هم می‌تواند عایدتان شود. این هتل با لابی بزرگ خود در بعضی از روزها میزبان برگزاری جشن‌های سنتی و موسیقی زنده است که شما را سرگرم می‌کند. هتل رویال چولان با نزدیکی‌اش به مراکز مهم تفریحی و تجاری مانند خیابان بوکیت بینتانگ توانسته امتیاز خوبی هم از نظر دسترسی به این اماکن مهم بگیرد. درضمن ایستگاه متروی کانلی (Conlay) با فاصله 3 دقیقه پیاده‌روی از این هتل قرار گرفته است.

  • امتیاز هتل رویال چولان کوالالامپور در گوگل: 4.4 از 5
  • امتیاز هتل رویال چولان کوالالامپور در بوکینگ: 8 از 10
  • امتیاز هتل رویال چولان کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 3.5 از 5
  • آدرس هتل رویال چولان کوالالامپور: خیابان کانلی

موقعیت دقیق هتل رویال چولان کوالالامپور

The Royale Chulan Hotel.jpg
نمایی از هتل رویال چولان کوالالامپور
The Royale Chulan Hotel room.jpg
اتاق هتل رویال چولان کوالالامپور

هتل گرند میلنیوم کوالالامپور (Grand Millennium Hotel Kuala Lumpur)

به گفته مسافران کوالالامپور، این هتل 5 ستاره را می‌توان یکی از هتل های خوب در مالزی دانست که با بالاترین کیفیت در خدمات و پذیرایی، باعث رضایت مشتریان شده است. هتل گرند میلنیوم کوالالامپور با 19 طبقه در منطقه‌ای واقع شده که اگر علاقه به خرید دارید، قطعا برای شما جذاب و کاربردی خواهد بود. شاید بتوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این هتل را منطقه آن دانست. هتل گرند میلنیوم در خیابان بوکیت بینتانگ که توریستی‌ترین منطقه کوالالامپور است، قرار گرفته و در کنار آن هم مراکز خرید مهم کوالالامپور مانند پاویلیون، لات 10 و فارنهایت 88 واقع شده‌اند که کار شما را برای خرید راحت‌تر می‌کنند. در نزدیکی‌های این هتل هم ایستگاه متروی بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) قرار دارد که دسترسی به نقاط مختلف شهر را برای شما بسیار آسان خواهد کرد.

  • امتیاز هتل گرند میلنیوم کوالالامپور در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز هتل گرند میلنیوم کوالالامپور در بوکینگ: 8.1 از 10
  • امتیاز هتل گرند میلنیوم کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل گرند میلنیوم کوالالامپور: خیابان بوکیت بینتانگ

موقعیت دقیق هتل گرند میلنیوم کوالالامپور

Grand Millennium.jpg
نمایی از هتل گرند میلنیوم کوالالامپور
Grand Millennium room.jpg
اتاق هتل گرند میلنیوم کوالالامپور

هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور (JW Marriott Hotel Kuala Lumpur)

هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور یکی از بهترین هتل های مالزی است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. این هتل حتی برای افرادی که به‌قصد بیزینس سفر کرده‌اند هم بسیار مناسب است، زیرا اتاق‌های هتل به اتاق کار مجهز است و در هتل دستگاه‌های فکس و فتوکپی وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت به کارهایتان برسید. از خود هتل هم به‌طور مستقیم به مرکز خرید استارهیل راه دارد و می‌توانید علاوه‌بر اقامت، خریدهای خود را هم انجام دهید.

هتل جی دبلیو ماریوت به اماکن مطرحی از شهر کوالالامپور مثل فواره کریستال پاویلیون، کنکو فیش اسپا و همچنین رستوران کی اف سی نزدیک است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این هتل، بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) با فاصله 5 دقیقه پیاده‌روی قرار گرفته است.

  • امتیاز هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور در بوکینگ: 8.6 از 10
  • امتیاز هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور: خیابان بوکیت بینتانگ

موقعیت دقیق هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور

JW Marriott.jpg
استخر هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور
JW Marriott room.jpg
اتاق هتل جی دبلیو ماریوت کوالالامپور

هتل ای کیو کوالالامپور (EQ Hotel Kuala Lumpur)

باز هم هتلی 5 ستاره در مرکز شهر کوالالامپور و نزدیک به مراکز خرید مهم، دیدنی‌ها و اماکن جذاب برای گردشگری! هتل ای کیو کوالالامپور با رستوران‌های خود می‌تواند تقریبا هر سلیقه غذایی را راضی نگه دارد. از غذاهای ژاپنی گرفته تا خوراکی‌های اروپایی و بهترین غذاهای مالزی تقریبا همه در رستوران‌های این هتل پیدا می‌شود که توانسته جزو بهترین هتل های مالزی از نظر مسافران محسوب شود.

هتل ای کیو با نورپردازی زیبای خود چهره زیبایی به این بخش از شهر کوالالامپور داده و این زیبایی فقط به ظاهر آن ختم نمی‌شود و طراحی داخلی آن هم دست کمی از ظاهر زیبایش ندارد. استخر فضای باز، کافه واقع شده در تراس و طراحی داخلی زیبا، چشم هر گردشگری را که زیبایی محل اقامت برایش مهم است، به این نکات جلب می‌کند. هتل ای کیو کوالالامپور مقابل یک ایستگاه مونوریل قرار گرفته و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن هم بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang) است.

  • امتیاز هتل ای کیو کوالالامپور در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل ای کیو کوالالامپور در بوکینگ: 9.2 از 10
  • امتیاز هتل ای کیو کوالالامپور در تریپ ادوایزر: 5 از 5
  • آدرس هتل ای کیو کوالالامپور: خیابان سلطان اسماعیل

موقعیت دقیق هتل ای کیو کوالالامپور روی نقشه

EQ Hotel.jpg
نمایی از نورپردازی هتل ای کیو کوالالامپور
EQ Hotel internal.jpg
طراحی داخلی بخشی از هتل ای کیو کوالالامپور
EQ Hotel room.jpg
اتاق هتل ای کیو کوالالامپور

سفر به مالزی با تور

سفر با تور همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. مخصوصا اگر از سایت لست‌سکند تور مالزی را انتخاب کنید، می‌توانید از آژانس‌های معتبر، امکانات متنوعی را هم دریافت کنید. علاوه‌بر آن، گزینه‌های انتخابی شما فقط محدود به مالزی نمی‌شود و می‌توانید با انتخاب تورهای ترکیبی مثل تور مالزی سنگاپور با یک تیر، چند نشان را بزنید و از سفر خود به این دو کشور زیبا و توریستی لذت ببرید.

راهنمای سفر به مالزی

سخن آخر

بهترین هتل های مالزی اغلب امکانات مشترکی دارند که برای جلوگیری از تکرار در متن ترجیح دادیم آن‌ها را جداگانه ذکر کنیم. امکاناتی از قبیل پارکینگ، استخر، سونا، جکوزی، اسپا، وای‌فای رایگان، خشک‌شویی، باشگاه ورزشی، گاوصندوق، سرویس‌های حمل‌ونقل رایگان و کلی امکانات دیگر که برای رفاه ساکنان هتل فراهم شده است. درضمن این هتل‌ها قوانین مشترکی هم دارند که با پیروی از آن‌ها می‌توان آرامش بیشتری را نخست برای خود و سپس برای سایر ساکنین به ارمغان آورد و درصورت تخطی از آن‌ها باید هزینه‌ای را به‌عنوان جریمه پرداخت کرد؛ قوانینی مثل ممنوعیت سیگارکشیدن در اتاق‌ها، ممنوعیت ورود حیوانات خانگی در بعضی هتل‌ها، ممنوعیت نگهداری وسایل خطرناک و قابل اشتعال، تحویل اتاق در ساعت مقرر و رعایت همه اصولی که آرامش مسافران دیگر را خدشه‌دار نکند.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.