تور برزیل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
14 اردیبهشت 1393 01:00
0

با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری جام جهانی 2014 در برزیل و بالا گرفتن تب فوتبال، علاقمندان به حضور در این رخداد بزرگ و خاص خود را آماده حضور در این کشور زیبا، دیدنی و دور می نمایند.

در زیر اطلاعاتی در رابطه با کشور برزیل و شهرهایی که محل برگزاری دیدارهای تیم ملی کشور ایران است برای شما آماده کرده این تا شما را هر چه بیشتر با شهرها، دانستنیها و نکات مهم آنها آشنا نماییم.


آژانس شن سفید ارائه دهنده پکیج تور برزیل ویزه جام جهانی 2014 میباشد، جهت کسب اطلاع از قیمت پکیج اینجا کلیک کنید و یا با شماره تلفن 88757911 تماس حاصل فرمایید.



برنامه زمانی پروازهای بین شهری

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014


برنامه سفر

15 June حرکت از تهران،ساعت 4 بعد از ظهر ورود به سائو،بلافاصله پرواز به کوریتیبا و تحویل اتاق،در اختیار مسافر
16 June ترانسفر به استادیوم بازی ایران و نیجریه و ترانسفر برگشت به هتل
17 June در اختیار مسافر و استفاده از تورهای اختیاری
18 June گشت شهری در کوریتیبا
19 June حرکت از کورتیبا به بلوهوریزنته،ورود به بلوهوریزنته و ترانسفر به هتل و تحویل اتاق،در اختیار مسافر
20 June گشت شهری در بلوهوریزنته
21 June ترانسفر به استادیوم شهر بلوهوریزنته برای بازی ایران و آرژانتین و ترانسفر برگشت به هتل
22 June حرکت از بلوهوریزنته به سالوادر و ترانسفر به هتل و تحویل اتاق،در اختیار مسافر
23 June گشت شهری در سالوادر
24 June در اختیار مسافر و استفاده از تورهای اختیاری
25 June ترانسفر به استادیوم شهر سالوادر برای بازی ایران و بوسنی و ترانسفر برگشت به هتل
26 June حرکت از سالوادر به سائو،ورود به فرودگاه سائو
27 June پرواز بامداد به سمت تهران به وقت محلی
28 June ورود به تهران ساعت 2 بامداد به وقت تهران


*(پکیج شامل بلیط مسابقات ایران نمیباشد)

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014


درباره برزیل:

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل یک فدراسیون است که از ۲۶ ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده، که در مجموع ۲۷ واحد فدرال را تشکیل می‌دهند. برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

• برزیل: 5 امین کشور بزرگ جهان هم به لحاظ مساحت و هم به لحاظ جمعیت
• جمعیت کشور برزیل: 200 میلیون نفر، تقریباً 3 برابر ایران
• مساحت برزیل: حدود 5/8 میلیون کیلومتر مربع است. تقریباً 5 برابر مساحت ایران . (ایران به لحاظ مساحت و جمعیت در مقام 18 امین کشور بزرگ جهان قرار دارد.)
• پایتخت برزیل: برزیلیا Brasilia دارای جمعیت 8/2 میلیون نفر و 4 امین شهر بزرگ برزیل است.
• بزرگترین شهر برزیل: سائو پائولو ، دارای جمعیت 13 میلیون نفر است. به لحاظ مساحت شهری، 2 برابر شهر تهران ولی کلان شهر سائو 7 برابر کلان شهر تهران وسعت دارد.
• واحد پولی: رئال Real . ارزش هر رئال معادل 42/0 دلار است. یعنی با فرض دلار 3000 تومانی، هر رئال معادل 1250 تومان است.
• ۷۴ درصد از مردم برزیل کاتولیک هستند. برزیل دارای بیشترین شمار کاتولیک‌ها در بین کشورهای جهان است.
• فاصله ایران (تهران) تا برزیل (سائو) 12000 کیلومتر است.
• ساعت محلی: پنج ساعت و نیم تا هفت ساعت و نیم عقب‌تر از ایران
• کد برزیل: 0055


 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014


سائوپائولو

در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۸۲۲ اعلام استقلال برزیل از پرتغال در سائو پائولو انجام شد. سائوپائولو که در گفتار روزانه «سامپا» نیز نامیده می‌شود هفتمین شهر بزرگ جهان و بزرگ‌ترین شهر نیم‌کره جنوبی و قاره آمریکا است. جمعیت این شهر 13 میلیون نفر است و جمعیت شهر و حومه (منطقه کلان‌شهری) آن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر است.

سائوپائولو آب‌وهوایی مرطوب و نیمه‌گرمسیری دارد. این شهر به خاطر هوای متغیر خود، شهر باران نامیده شده و به خاطر غذاهای ویژه، معماری، ناوگان بزرگ بالگردها، و ازدحام ترافیکی‌اش مشهور است. سائوپائولو شهر رویاهاست؛ بزرگ‌ترین شهر کشور برزیل، ترکیبی است از سنت‌های برزیلی و فضاهای مدرن.

سائوپائولو یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان است و تنوع تفریحات و سبک زندگی در آن به قدری بالاست که تنها رقیب بارسلونای اسپانیا به شمار می‌آید. این شهر هیچ وقت خلوت نیست؛ گرچه تابستان‌ها به خاطر گرمای زیاد هوا، مسافران کم‌تری به سائوپائولو سفر می‌کنند اما باز هم غوغایی از گردشگران و تفریحات شبانه‌شان برپاست.

مهم‌ترین نقطه شهر سائوپائولو، خیابان Paulista است که بر اساس شکل و ظاهرش، راهی میان قدیم و جدید است. خیابان پائولیستا و دو منطقه‌ی چسبیده به آن، خیابان آگوستا و گردش‌گاه سانتوس، با سینماها، رستوران‌ها، کافه‌ها و گالری‌های فرهنگی و هنری و مغازه‌های متنوع، از دیدنی‌ترین جاهای سائوپائولو هستند و خبری از آرامش شبانه هم در آن‌ها نیست.

سائوپائولو از نظر داشتن موزه و گنجینه‌هایی که در آن‌ها به نمایش می‌گذارد، یکی از غنی‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. از بین تمام آن‌ها، تماشای موزه Ipiranga و موزه‌ی تاریخ آمریکای لاتین از کارهایی است که نباید در این شهر از دست داد.


 سائوپائولو-تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

موزه‌ی هنر سائوپائولو نیز که در همان خیابان پائولیستا واقع شده، علاوه بر کلکسیونی دیدنی از تاریخ هنر و آثار هنری و صنایع دستی برزیل، دارای مجموعه‌های کوچک‌تری از هنرهای باستانی آفریقایی و آسیایی نیز هست.

اما قبل از تمام این‌ها، اگر دو نقطه از سائوپائولو را در بخش قدیمی شهر ندیده‌اید، پای خود را از این شهر بیرون نگذارید: یکی کلیسای جامع سائوپائولو و یکی میدان مرکزی کوله‌گیو که در واقع نقطه‌ای است که شهر بر اساس آن بنا شده و روز به روز توسعه پیدا کرده است. با این‌که سائوپائولو با ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها احاطه شده و به نظر می‌رسد که هیچ فضای سبزی در این‌جا باقی نمانده، اما هنوز هم آثاری از جنگل‌های استوایی اقیانوس اطلس در این شهر به چشم می‌خورد که به شکل پارک‌های بزرگ عمومی در آمده است. یکی از این‌ها پارک Ibirapuera در نزدیکی موزه‌ی تاریخ آمریکای لاتین است که بین اهالی خود سائوپائولو هم طرفدارهای زیادی دارد.

سائوپائولو یکی از شهرهایی است که چشم‌انداز زیبایی نیز از ارتفاعات دارد. برای دیدن شهر از بالا، چه شب و چه روز، یکی از راه‌ها رفتن به طبقه‌ی سی و چهارم برج Banespa در مرکز شهر است. یک موزه‌ی کوچک فرهنگی نیز در ارتفاع ١٦٠ متری بالای این برج برپاست که بازدید از آن هزینه‌ای ندارد فقط باید پاسپورت‌های خود را همراه داشته باشید. با این‌که اجازه‌ی عکس‌برداری هم وجود دارد، دو سه تایی باجه‌ی عکاسی هم در آن‌جا عکس‌های شما را با چشم‌انداز سائوپائولو روی تی‌شرت و ماگ و غیره هم به عنوان یادگاری چاپ می‌کنند. اما بهتر است خیلی هول نشوید، برای داشتن یادگاری و خرید سوغاتی، سائوپائولو بهترین بازارها و مراکز خرید را دارد. مرکز خرید Morumbi را می‌توان معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازار سامپا دانست: مجموعه‌ای بزرگ از فروشگاه‌ها با فضایی خیلی خوب برای کافه و رستوران.

اما گران‌ترین و مجلل‌ترین مرکز خرید شهر، Cidade Jardim است که تمام بوتیک‌ها و برندهای لوکس دنیا در آن جمع هستند. در جاهای دیگری مانند خیابان پائولیستا، خیابان خوزه پولینو و Largo 13 de Maio می‌توان فروشگاه‌ها و بازارهای محلی را پیدا کرد که از لباس و صنایع‌دستی و قهوه گرفته تا مبلمان و ابزارآلات فنی در آن‌ها پیدا می‌شود. با این‌که سائوپائولو شهر گرانی است و سال ٢٠١١ عنوان دهمین شهر گران جهان را به دست آورده، ولی به هر حال خریدکردن خیلی سخت نخواهد بود فقط بهتر است از افراد محلی پرس و جو کنید یا توی بازارهای محلی از فروشنده‌ها تخفیف بگیرید.

این مساله شامل خرید غذا و رستوران‌ها هم می‌شود. از رستوارن‌های لوکس‌ و گران‌قیمت تا دکه‌های فروش سمبوسه در این شهر کار می‌کنند و بستگی دارد شما کدام یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به خاطر تنوع فرهنگی که در سائوپائولو وجود دارد، انواع غذاهای ملیت‌های مختلف را می‌توان در شهر پیدا کرد: رستواران‌های چینی و تایلندی، غذاهای برزیلی و آفریقایی، رستوارن‌های پرطرفدار ایتالیا و فرانسه در کنار رستوران‌های زنجیره‌ای بین‌المللی مثل مک‌دونالد و برگرکینگ با چندتایی رستوران عربی و ترکی که بعد از غذا امکان سفارش قلیان هم وجود دارد.

اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که حتی در سفر هم دست از غذاهای سنتی کشورشان برنمی‌دارند، هیچ نگران نباشید، چلو کباب و رستوران‌های ایرانی هم هستند. غذاهای متعلق به سائوپائولو نیز مثل بقیه‌ی شهرهای برزیل معمولاً شامل لوبیای سیاه یا قهوه‌ای به همراه گوشت و برنج است که با ادویه‌ی زیادی سرخ می‌شود. نوشیدنی‌های سامپایی هم شهرت بسیار زیادی دارند ولی معروف‌ترین آن‌ها نوشیدنی نارگیل است که در همان پوست نارگیل سرو می‌شود و مهم‌تر از همه ویتامینو که مخلوطی از انواع میوه‌های گرمسیری مانند موز و انبه و آناناس است و خوردن آن در تابستان بسیار دلچسب خواهد بود.


کوریتیبا

کوریتیبا مرکز ایالت پارانای برزیا در جنوب غرب این کشور و در مسیر آبشار ایگواسو میباشد .این شهر دارای جمعیتی حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر است که هشتمین شهر پر جمعیت برزیل است .

از مهمترین جاذبه های توریستی این شهر میتوان باغ بزرگ بوتانیک و سالن تئاتر Opera de Arame (تئاتر ساخته شده از شیشه و سیم های آهنی)، باغ موزه چوبی ، موزه و مجموعه اسکار و چندین پارک زیبا نام برد.

کوریتیبا، خانه 2 باشگاه معروف کوریتیبا و اتلتیکو پاراناانسه می باشد. بازی این دو تیم یکی از معروفترین دربی های کشور برزیل را شکل می دهد. استادیوم شهر کوریتیبا Arena da Baixada بوده که در سال 1914 ساخته شده ولی اخیراً بازسازی شده و از ظرفیت 41456 نفر تماشاگر برخوردار است. بازی ایران و نیجریه در تاریخ 16 ماه جون سال 2014 در این ورزشگاه برگزار می شود. 3 بازی دیگر مرحله مقدماتی که در این استادیوم شهر کوریتیبا برگزار خواهد شد عبارتند از: هندوراس – اکوادر (20 جون 2014)، استرالیا-اسپانیا (23 جون 2014) و الجزایر-روسیه (26 جون 2014).


 کوریتیبا

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014


بلوهوریزنته

ششمین شهر پرجمعیت برزیل با جمعیت 4/2 میلیون نفر بلوهوریزنته می باشد. بلوهوریزنته با داشتن مناطق سرسبز، برنامه ریزی شهری دقیق و تنوع فعالیت های فرهنگی و عجایب طبیعی از کیفیت بالای زندگی برخوردار است.

شهر بلو هوریزنته خانه دو باشگاه فوتبال اتلتیکو مینیرو و اتلتیکو کروزیرو می باشد عشق به فوتبال در سرتاسر این شهر موج می زند.

استادیوم شهر بلوهوریزنته مینیرائو Mineirao نام داشته که در سال 1965 ساخته شده و از ظرفیت 62547 نفر برخوردار است. بجز بازی ایران-آرژانتین که در تاریخ 21 ماه جون سال 2014 در استادیوم شهر بلوهوریزنته برگزار خواهد شد، بازی های کلمبیا-یونان (14 جون)، بازی بلژیک و الجزیره (17 جون) و بازی کاستاریکا و انگلیس (24 جون) نیز در این استادیوم خواهد بود.


بلوهوریزنته

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014


سالوادر

سومین شهر پرجمعیت برزیل شهرسالوادر با جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر است. مرکز ایالت باهیا و یکی از شادترین شهرهای برزیل، سالوادر است. بخاطر تعداد بالای جشن های خیابانی و کارناوال ها لقب شادترین شهر را به سالوادر در برزیل داده اند.

سالوادر بخاطر تنوع غذایی، موسیقی و معماری بسیار شناخته شده است.

استادیوم شهر سالوادر Arena Fonte Nova نام دارد که در سال 1951 ساخته شده و از ظرفیت 48747 نفر تماشاگر برخوردار بود. به دلیل برگزاری جام جهانی، در محل این استادیوم ، استادیوم جدیدی به همین نام و با ظرفیت 52048 ساخته شد که چندین بازی مراحل مختلف جام جهانی در آنجا برگزار خواهد شد. کشور ایران در تاریخ 25 جون 2014 در استادیوم شهر سالوادر با کشور بوسنی در مرحله مقدماتی دیدار خواهد داشت. اسپانیا با هلند در تاریخ 13 جون، آلمان با پرتغال در تاریخ 16 جون، و هلند – فرانسه در تاریخ 20 جون در این شهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.


سالوادر

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

 تور برزریل ویژه جام جهانی فوتبال 2014

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.