چگونه از بی حوصلگی و خستگی در مسافرت های خانوادگی جلوگیری کنیم؟

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 بهمن 1394 09:30
0

فرض کنید در یک سفر جاده ای با خانواده تان هستید و بعد از مدتی تنها چیزی که میشنوید صدای بچه ها از صندلی عقب است که میگویند: "کی میرسیم؟ من خسته شدم!"

برای اینکه این اتفاق نیفتد قبل از رفتن چند کار را انجام دهید:

۱ . به بچه ها اجازه دهید در بررسی و جستجوی قبل از سفر کمکتان کنند: به بچه ها اجازه دهید مقصدهایی که دوست دارند را روی نقشه پیدا کنند و نشانتان دهند. اینکار علاقه شان رادر طول سفر حفظ میکند.

۲ . با آنها بازی راه بیندازید: به بچه ها بگویید که اطلاعاتی راجع به جاهایی که قرار است بازدید کنید و چیزهایی که انجام بدهید جمع کنند. لیستی درست کنند و در طول سفر کارهای انجام شده را در لیست تیک بزنند.</ br />.

۳ . یک کیف"سرگرمی" درست کنید: چه با قطار چه با هواپیما و اتومبیل مسافرت میکنید بچه ها باید سرگرم شوند. یک کیف بردارید و وسایل سرگرمی غیردیجیتال داخل آن بریزید. مثل کتاب، مجله، دفتر نقاشی و اسباب بازی های کوچک.

۴ . جایزه ی ویژه تعیین کنید: اجازه دهید هرکدام از بچه ها یک خوراکی ویژه که در روزهای عادی اجازه ی خوردنش را ندارند از سوپرمارکت انتخاب کنند. به آنها بگویید که اگر در طول سفر خوب رفتار کنند این خوراکی نصیبشان میشود.

۵ . با عکس گرفتن سرگرمشان کنید: به بچه ها یک دوربین دیجیتال کوچک یا اگر ممکن نیست یک دوربین دست دوم بدهید. آنها میتوانند از جاهایی که بازدید میکنید عکس بگیرند.

۶ . دفتر خاطرات سفر: به بچه ها بگویید که راجع به سفر بنویسند و نقاشی کنند. میتوانند این کار را هرروز بعد از بازدیدها بنویسند.

۷ . کارت پستال: چند تا کارت پستال بخرید و با کمک بچه ها آنهارا پرکنید و برای دوستان و خانواده بفرستید. چند تا هم اضافه بخرید تا بعدا در یک دفتر جمع آوریشان کنید.

۸ . سوغاتی: از هرجایی که میبینید و دوست دارید یک سوغاتی کوچک بخرید. ممکن است گران دربیاید ولی میتوانید از چیزهایی مانند نقشه، جاکلیدی، کارت پستال و دیگر چیزهای کوچک تشکیل شوند.

۹ . خاطرات به یادماندنی: بعد از سفر یک آلبوم درست کنید و کارت پستال ها و عکس ها وچیزهای دیگری که در طول سفر جمع آوری کردید را در آن قرار دهید.

با این کارها هم خودتان در طول سفر خسته و بی حوصله نمیشوید و هم کودکانتان از سفر لذت میبرند.


منبع:gerdali.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.