مالدیو کجاست؟ صفر تا صد سفر به مالدیو

4.2
از 53 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
راهنمای سفر به رمانتیک‌ترین جزایر جهان!
02 آبان 1402 10:30
9

مالدیو کجاست؟ وقتی از مقصد‌های رمانتیک حرف می‌زنیم، اولین تصاویری که در ذهن شما می‌آید کدام است؟ نمایی از اقیانوس؟ یک شام روی سواحل سفید؟ بله درست است، مالدیو دقیقاً همان‌جایی است که شما می‌خواهید. جزایری که با وجود وسعت کمشان، شهرت زیادی دارند. کشور هتل‌ها و ریزورت‌ها با آب‌های شفاف و تفریحات به‌یادماندنی. اگر دوست دارید این کشور را بهتر بشناسید و بفهمید که جزیره مالدیو کجاست، بهتر است پیش از هر چیز، این مطلب از بلاگ لست‌سکند، یعنی راهنمای سفر مالدیو را مطالعه کنید.

راهنمای سفر به مالدیو.jpg

مالدیو کجاست؟

جمهوری مالدیو‎ ‎کشوری جزیره‌ای واقع در اقیانوس هند است که جمعیتی بالغ بر 520 هزار ‏نفر دارد. در واقع می‌توان گفت که همین جزیره‌ای بودن کشور مالدیو، باعث شده ظرفیت‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

این مجمع‌الجزایر 750 کیلومتر از سرزمین اصلی قاره آسیا فاصله دارد و از نظر جمعیتی و مساحتی هم کوچک‌ترین کشور قاره آسیا و کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود؛ اما مکانی فوق‌العاده زیبا برای گردشگری است. مالدیو با پتانسیل گردشگری خود توانسته سالانه چند میلیون توریست جذب کند و درآمد میلیون دلاری از صنعت گردشگری داشته باشد. در لیست زیر اطلاعات مهم کشور مالدیو که می‌تواند به گردشگران کمک کند، نوشته شده است. ضمناً ادامه جدول نیز به سوال مالدیو کجاست روی نقشه پاسخ داده‌ایم، بنابراین می‌توانید موقعیت دقیق این کشور را روی نقشه جهان مشاهده کنید.

پایتخت ماله
واحد پول روفیه
واحد پول در مناطق توریستی دلار
زبان رسمی دیوهی
زبان به رسمیت شناخته انگلیسی
دین اسلام
مذهب سنی
جهت رانندگی چپ
پیش‌شماره تلفن 960+

موقعیت دقیق مالدیو روی نقشه

1.jpg
جایگاه مالدیو روی نقشه جهان

پایتخت مالدیو کجاست؟

پایتخت مالدیو شهری به نام ماله است که با نزدیک به 6 هزار کیلومتر وسعت، بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. کشوری که از نظر تراکم جمیعتی در رتبه ششم دنیا قرار گرفته، مشخصاً باید انتظار پایتختی فشرده را از نظر جمعیتی و بافت مسکونی داشته باشیم. معمولاً گردشگران از ماله به سایر نقاط مالدیو می‌روند، زیرا فرودگاه این کشور در پایتخت مالدیو قرار گرفته است. در ضمن این شهر جزیره‌ای نیز با کشور سریلانکا مرز مشترک آبی دارد. ماله نیز مانند بیشتر مناطق کشور مالدیو، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست؛ به همین علت هم پایتخت مالدیو به یکی از شهرهای توریستی این کشور تبدیل شده است.

تاریخچه مالدیو

مردم مالدیو از تبار هندوایرانی هستند و به‌خاطر اسم زبانشان یعنی دیوهی در قدیم به آنجا دیباجات و دیبجات می‌گفتند. گفتنی است که طبق روایات تاریخی اولین کسی که آنان را به اسلام دعوت کرد، روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی بوده است و از سوی دیگر هم آمده است که فردی مراکشی به نام ابوالبرکات بربری آنان را مسلمان کرده است. خلاصه که مردم مسلمان مالدیو در سال 1965 تصمیم گرفتند از بریتانیا مستقل شوند و در نهایت جمهوری مالدیو را تشکیل دادند که مجموعه‌ای از چند جزیره و استان مختلف است.

Yousuftabrizi.jpg
نام یوسف تبریزی روی کاشی‌کاری مسجد آدینه شهر ماله

جزایر مالدیو کجاست؟

اگر برایتان سؤال پیش آمده که جزایر مالدیو کجاست، بهتر است بدانید که به‌جز ماله، به‌عنوان پایتخت این کشور، هفت استان دیگر به شرح زیر دارد:

  1. استان ماتی اوتورو
  2. استان اوتورو
  3. استان مدو اوتورو
  4. استان مدو
  5. استان مدو دکونو
  6. استان ماتی دکونو
  7. استان دکونو
3.jpg
نمایی از ماله، پایتخت مالدیو

چرا مالدیو ارزش دیدن دارد؟

مالدیو به‌دلیل مجمع‌الجزایری بودنش، مناظر خارق‌العاده‌ای دارد که شاید آن را فقط در عکس‌ها و فیلم‌ها دیده باشید. به همین علت هم می‌توان آن را بهشتی در اقیانوس هند نامید. طبیعتاً هر مجمع‌الجزایری سواحل زیادی هم دارد و کشوری که ساحل زیاد داشته باشد، با اقبال گردشگران روبه‌رو می‌شود و بازدید سالانه 1 تا 2 میلیون نفر از این کشور هم گواه بر این مدعاست. به‌دلیل همین توریستی بودن هم هتل‌ها و ریزورت‌های لوکسی دارد که اقامت در آن‌ها، حتی برای یک شب هم جذاب است؛ هتل‌هایی با مناظر دریا و جنگل که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. به این موارد، تفریحات آبی هم اضافه کنید تا دیگر کسی نتواند به پیشنهاد سفر به مالدیو، نه بگوید.

islands-in-maldives.jpg
عکس هوایی از برخی جزایر مالدیو

بهترین فصل سفر به مالدیو و آب‌وهوای آن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای سفر به مالدیو باید به آن اشاره کنیم، آب‌وهوای مالدیو است. ازآنجایی‌که این کشور کوچک در اقیانوس هند قرار گرفته و از طرف دیگر هم فاصله کمی با خط استوا دارد، وجود رطوبت زیاد در این کشور بسیار طبیعی است که باید آن را در نظر گرفت.

مالدیو که آب‌وهوایی موسمی دارد، اغلب گرم و مرطوب است و عموماً، طی سال میانگین دمای هوایش به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما در کنار دما، از تأثیر رطوبت روی گرما نباید غافل شوید. پس اگر هوای مرطوب برایتان آزاردهنده است، باید این نکته را هم در نظر بگیرید. بهترین فصل سفر به مالدیو، در بازه زمانی نوامبر تا آوریل، یعنی از آبان‌ماه تا اردیبهشت است که از شدت شرجی بودن هوا کاسته می‌شود و خارج از فصل باران‌های موسمی است. بازه زمانی مارس تا آوریل، یعنی از اسفند تا اردیبهشت، جزو ماه‌های پشنهادشده برای سفر به مالدیو است. به‌طور خلاصه، می‌توان آب‌وهوای مالدیو را به‌صورت زیر شرح داد:

  • گرم‌ترین ماه سفر به مالدیو: آوریل (فروردین و اردیبهشت)
  • سردترین ماه سفر به مالدیو: دسامبر (آذر و دی)
  • مرطوب‌ترین ماه سفر به مالدیو: اکتبر (مهر و آبان)
  • بادخیزترین ماه سفر به مالدیو: مه (اردیبهشت و خرداد)
maldives-storm-ibrahim-rifath.jpg
یک روز طوفانی در جزایر مالدیو

هزینه‌های سفر به مالدیو

عموماً سفر به مالدیو جزو مسافرت‌های گران محسوب می‌شود. برای درک بهتر این موضوع، می‌توان گفت که سفر به دبی و استانبول بسیار ارزان‌تر از سفر به مالدیو است؛ اما این گرانی هم درصدهای مختلفی دارد و شما می‌توانید با انتخاب خدمات ارزان‌تر یا تور اقساطی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. در مدل اقساطی، شما می‌توانید با پرداخت بخشی از هزینه تور قبل و بعد از سفر، مدیریت مالی بهتری برای مسافرتتان انجام دهید.

آنچه این سفر را خاص می‌کند، اغلب امکانات خاص هتل‌ها و ریزورت‌هایش است. از طرف دیگر، باید بدانید که مالدیو از جزایر مختلفی تشکیل شده است و اگر بخواهید به سراغ جا‌های دیدنی آن بروید، مجبورید از انواع وسایل حمل‌ونقل نسبتاً لوکس استفاده کنید. اجازه بدهید یک بار قیمت‌ها را به دلار بررسی کنیم: میانگین هزینه یک نفر در روز حداقل 300 دلار است. با در نظر گرفتن بودجه متوسط، دو نفر برای یک هفته سفر به مالدیو، حداقل 4200 دلار باید هزینه کنند.

یک سؤال دیگر که باید در راهنمای سفر مالدیو به آن پاسخ داد، تعداد روز‌های مناسب برای این سفر است. در حقیقت، نمی‌توان تعداد روز‌های مناسب این سفر را مانند بسیاری از مقصد‌های دیگر براساس تعداد جاذبه‌ها و تفریحات حساب کرد. بیش از هرچیز، طول سفر به علایق و فعالیت‌های مد نظرتان بستگی دارد. برای سفر ارزان‌تر به مالدیو می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید تا هزینه‌های کمتری را برای سفر پرداخت کنید:

  • سفر در فصول خاص: مالدیو به‌واسطه مجمع‌الجزایری بودنش، کشور خاصی است و باید حواسمان به شرایط فصول مختلف از نظر آب‌وهوایی باشد. به همین دلیل هم سفر به مالدیو در هر فصل، قیمت متفاوتی دارد؛ به‌عنوان مثال در ماه‌های پرطرف‌داری مثل فروردین و اردیبهشت، طبیعتاً هزینه‌های سفر شما بالا می‌رود. اما در ماه‌هایی مثل مهر، آبان و آذر که شرایط جوی بارندگی و سرما در این کشور حاکم است، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند و این‌طور می‌توانید سفری اقتصادی را تجربه کنید.
  • انتخاب هتل مناسب: انتخاب هتل مناسب، یکی از دلایل مهم کاهش هزینه‌های سفر است. به‌دلیل توریستی بودن کشور مالدیو، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که طبیعتاً طیف قیمت‌هایشان گسترده است؛ بنابراین قبل از سفر خود حتماً با انتخاب هتل و ریزورت مناسب و پیش از آن با انتخاب جزیره مناسب محل اقامت، می‌توانید هزینه‌های سفر خود به این کشور را کاهش دهید.
  • هزینه خوردوخوراک: اغلب اقامتگاه‌های گران، غذهای گرانی هم دارند و با انتخاب هتل‌های خاص، هزینه‌های خوردوخوراکتان هم بالا می‌رود. اما اگر در یک جزیره کوچک با ریزورتی اقتصادی اقامت کنید، نه‌تنها خوردوخوراک، بلکه سایر هزینه‌های جانبی هم کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
Private-Reserve-Dinner.jpg
یک ریزورت خصوصی در مالدیو 

 دسترسی به مالدیو ‏‏

یکی از سؤالات مهم مسافران مالدیو این است که چطور می‌توانند به این منطقه سفر کنند. چه از ایران بخواهید به مالدیو سفر کنید و چه از کشوری دیگر، برای رسیدن به مالدیو دو مسیر هوایی و دریایی وجود دارد که هرکدام را توضیح داده‌ایم.

سفر هوایی به مالدیو: تقریباً می‌توان گفت که از اغلب کشورها، به‌ویژه ایران، می‌توان به مقصد مالدیو پرواز کرد. البته پروازها از ایران به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شوند و معمولاً در شهرهایی مانند دوحه و مسقط توقف دارند. مدت‌زمان پرواز از ایران به مالدیو بدون احتساب توقف در کشور دوم، حداقل 6 ساعت است. ماله، پایتخت کشور مالدیو، یک فرودگاه بین‌المللی دارد که تقریباً همه پروازهای این کشور ازطریق همین فرودگاه انجام می‌شود. این فرودگاه در یک جزیره، با فاصله کمی از ماله قرار گرفته و شما پس از فرود باید با وسایل حمل‌ونقل دیگری، به ماله یا هرکدام از جزایر مالدیو که مد نظرتان است، بروید.

سفر دریایی به مالدیو: نزدیک‌ترین کشور به مالدیو، هند است. ازآنجایی‌که مالدیو در جنوب غربی این کشور قرار گرفته، پس بعد از دریافت ویزای تفریحی هند و سفر به این کشور، می‌توانید از طریق بنادر جنوبی هند و با استفاده از کشتی‌های تفریحی و قایق‌های مختلف، با هزینه‌هایی بین 35 تا 45 هزار روپیه هند، خود را به جزایر مالدیو برسانید.

4.jpg
تصویر تنها فرودگاه کشور مالدیو 

مدارک و شرایط سفر به مالدیو

ویزا، اجازه ورود به یک کشور است که در انواع مختلف تفریحی، کاری و تحصیلی وجود دارد. کشور مالدیو هم از این قاعده مستثنا نیست و برای مسافران خود ویزای فرودگاهی صادر می‌کند. ویزای صادرشده از کشور مالدیو برای توریست‌ها از نوع گردشگری است که آن هم در خود فرودگاه مالدیو صادر می‌شود. مدارک لازم برای دریافت ویزای گردشگری مالدیو به صورت زیر است:

  • پاسپورت با 7 ماه اعتبار
  • همراه داشتن حداقل 150 دلار
  • مدارک رزرو هتل
  • بلیط رفت‌وبرگشت
  • چند قطعه عکس پرسنلی جدید (با پس‌زمینه سفید)
Maldives Visa.jpg
کارت ورود

حمل‌ونقل در مالدیو

همیشه رفت‌وآمد در سفر یکی از مسائل مهمی است که اطلاعات درباره آن به شما کمک می‌کند روی پای خودتان بایستید و از جاذبه‌های بیشتری بازدید کنید. مالدیو هم به‌علت جزیره‌ای بودنش، سبک حمل‌ونقل متفاوتی دارد؛ اما همین روش متفاوت، تبدیل به فرصتی شده که رفت‌وآمد بین جزایر را به یکی از تفریحات مالدیو تبدیل کرده است. به همین علت هم می‌توانید در این کشور با وسایل نقلیه زیر در رفت‌وآمد باشید:

تاکسی و اتوبوس: برای رفت‌وآمد در داخل یک جزیره، مانند تمامی نقاط دنیا می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی‌های موجود در سطح شهر استفاده کنید. در مالدیو اتوبوس گزینه اقتصادی‌تری است، اما فقط به مسیرهای خاصی محدود می‌شود و نمی‌توان با آن همه جا رفت. تاکسی از نظر سرعت و میزان دسترسی گزینه بهتری محسوب می‌شود. شما حتی می‌توانید از هتل خود هم تاکسی بگیرید یا از تاکسی‌های تلفنی موجود در این کشور استفاده کنید.

کشتی‎‌های تفریحی: اما برای سفرهای بین‌جزیره‌ای، می‌توانید از کشتی‌های تفریحی مثل فری (Ferry) استفاده کنید. این کشتی‌ها برای گشت‌وگذار و لذت بردن از دریا حین رفتن به جزیره، بسیار مناسب هستند. البته این کشتی‌ها عموماً برنامه حمل‌ونقل مناسبی ندارند و همین مسئله، موجب عدم اطمینان می‌شود که طبق توصیه سایت‌های گردشگری بهتر است تا جای ممکن از آن‌ها استفاده نشود.

هواپیمای دریایی: شاید بتوان سریع‌ترین و لذت‌بخش‌ترین وسیله حمل‌ونقل دریایی در مالدیو را هواپیماهای دریایی دانست. علاوه‌بر سرعت، مناظر چشمگیری از دریا و صخره‌ها را هم می‌توانید از هواپیما تماشا کنید. بعضی از هتل‌ها سرویس رفت‌وبرگشت هوایی دارند که می‌توانید از فرودگاه به هتل محل اقامتتان و برعکس در رفت‌وآمد باشید.

قایق تندرو: متداول‌ترین روش حمل‌ونقل میان‌جزیره‌ای، استفاده از قایق‌های تندرو است. این قایق‌‎ها با سرعت و امنیت مناسبی بین جزایر تردد می‌کنند و شما می‌توانید طی مسیر از مناظر زیبای اطراف هم لذت ببرید. شما می‌توانید این قایق‌ها را خودتان هم رزرو کنید یا اگر تمایلی به این کار ندارید، می‌توانید از هتلتان بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

seaplan in maldvies.jpg
هواپیماهای دریایی در مالدیو

در مالدیو چه بخوریم؟

مالدیو به سبب جزیره‌ای بودنش، طبیعتاً باید غذاهای دریایی زیادی داشته باشد. به همین علت هم اغلب غذاهایشان بر پایه ماهی، مخصوصاً ماهیِ تن درست می‌شود و در کنارش هم برنج، پایه دیگری در غذاهای این کشور است. ماهی به‌قدری در فرهنگ غذایی این کشور جا افتاده که ممکن است شاهد ماهی خوردن محلی‌ها در وعده صبحانه هم باشید. شما در مالدیو می‌توانید در رستوران‌های مختلف، غذاهای متنوع بین‌المللی سفارش دهید؛ اما با سفارش غذاهای محلی این امتیاز را دارید که بتوانید با فرهنگ غذایی مردم این کشور آشنا شوید؛ غذاهایی با طعم شرقی و ته‌مایه‌های برگرفته‌شده از فرهنگ غذایی هند و مزه‌های تند.

maldives food.jpg
سرو غذاهای مالدیوی کنار دریا

در مالدیو کجا اقامت کنیم؟

کشور مالدیو هم مانند سایر نقاط توریستی دنیا، مملو از هتل و ریزورت‌های مختلف است که با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها، کار را برای انتخاب گردشگران راحت‌تر می‌کنند. از لوکس‌ترین هتل‌های مالدیو گرفته که قیمتشان از شبی 350 دلار شروع می‌شود و امکاناتی نظیر ماساژ، جت اسکی و استخر دارند تا اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی که شروع قیمتشان از 55 تا 100 دلار است. در این جغرافیای ویژه می‌توانید شبی رؤیایی در یک هتل با ساحل اختصاصی بگذرانید و از هیاهوی شهر کاملاً دور باشید؛ تجربه‌ای که در کمتر جای دنیا به دست می‌آید.

هرچه در این کشور طبیعت جذاب و جاهای دیدنی وجود داشته باشد، باز هم باید اعتراف کرد که افراد نه برای دیدن این جاذبه‌ها، بلکه بیشتر به‌دلیل سرزدن به لوکس‌ترین هتل‌ها و ریزورت‌های مالدیو به سراغ این کشور می‌روند. حتی شاید دلیل خواندن راهنمای سفر به مالدیو هم همین باشد. متأسفانه تعداد این مجموعه‌ها و امکاناتشان زیاد است و نمی‌توان به‌صورت دقیق به هرکدام از آن‌ها پرداخت؛ بنابراین ما در این قسمت، سعی می‌کنیم تا به سراغ برخی اطلاعات مهم‌تر برویم.

شاید خاص‌ترین هتل‌ها و ریزورت‌ها را در مالدیو بیابید؛ جایی که وقتی از هواپیما پیاده می‌شوید، برای رفتن به این ریزورت‌ها که هرکدام در جزیره مخصوصی قرار دارند، باید از طریق قایق‌های تندرو ‏یا هواپیماهای آبی اقدام کنید. معمولاً این ریزورت‌ها به صورت اختصاصی در بهترین جزایر مالدیو به‌صورت جداگانه و با فاصله از یکدیگر قرار گرفته‌اند و اکثراً 4 یا 5 ستاره هستند که بسته به نوع خدمات و فاصله و نوع حمل‌ونقل، هزینه‌ای ‏جداگانه از شما دریافت می‌کنند. ‏ ‏

باید بدانید که همه اقامتگاه‌های مالدیو شرایط بالا را ندارد و بسته به میزان هزینه‌ای که می‌کنید، این امکانات متفاوت است. شما می‌توانید در سفر به مالدیو، به سراغ هتل‌های شهر ماله هم بروید. گرچه این هتل‌ها به شما ویلاهایی با منظره اقیانوس ارائه نمی‌دهند، اما امکانات رفاهی کاملی را در اختیار شما می‌گذارند. 

هتل‌های مالدیو؛ از ارزان تا گران

maldives hotels.jpg
هتل و ریزورت‌های مالدیو

جاذبه‌های توریستی و فعالیت‌های تفریحی مالدیو ‏‏‏

یکی دیگر از قسمت‌های مهم راهنمای سفر به مالدیو برای علاقه‌مندان به این کشور، معرفی جا‌های دیدنی مالدیو است. شاید تصورتان این باشد که مالدیو فقط هتل‌های لوکس و سواحل زیبا دارد؛ اما این کشور هم مانند همه مقاصد گردشگری جهان، به واسطه طبیعت و فرهنگ مردمش، صاحب تعدادی جاذبه توریستی منحصربه‌فرد است. از طرف دیگر برای تفریح مسافران و گردشگران در این کشور، امکانات فراوانی در نظر گرفته شده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مسجد سلطان محمد (Masjid Al-Sultan Muhammad Thakurufaanu Al-Auzam)

‏‏این مسجد زیبا که به نام مسجد جامع ماله شناخته می‌شود، یکی دیگر از جا‌هایی است که توریست‌ها به آن ‏علاقه فراوانی دارند. این مسجد در مرکز شهر ماله واقع شده است و بزرگ‌ترین مسجد مالدیو و ‏همچنین یکی از بزرگ‌ترین مساجد جنوب آسیا محسوب می‌شود. ‏یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مسجد سلطان محمد، گنبد طلاکاری‌شده آن است که در شرق آسیا شهرت بسیاری پیدا کرده است.

موقعیت دقیق مسجد سلطان محمد 

15.jpg
ورودی مسجد سلطان محمد 

بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument)

همیشه مکان‌های دیدنی یک کشور، یادآور رویدادهای خوشایند در یک کشور نیست و برخی از آن‌ها در دسته گردشگری سیاه قرار می‌گیرند. ما در این بخش از راهنمای سفر به مالدیو به سراغ یکی از آن‌ها رفته‌ایم؛ بنای یادبودی که برای افراد کشته‌شده در سونامی سال ۲۰۰۴ بنا شده است و امروز تبدیل به ‏یکی از جاذبه‌های ماله شده است. جایی که توریست‌ها می‌توانند از آن دیدن کنند و عکس بگیرند.

موقعیت دقیق بنای یادبود سونامی

18.jpg
بنای یادبود سونامی مالدیو

کاخ ریاست‌جمهوری مالدیو ‏(Muliaage)

مولی‌آگه (Muliaage) به‌عنوان محل اقامت رئیس‌جمهور مالدیو شناخته می‌شود و در قسمت تاریخی شهر ماله در ‏نزدیکی‏Medhu Ziyaarai ‎‏ واقع شده است. تاریخ ساخت این بنا به سال 1914 بازمی‌گردد و ساختش در ‏سال 1919 تکمیل شده است. همچنین‏Medhu Ziyaarai ‎‏ نیز جزئی از ساختمان مولی‌آگه است. گرچه ‏امروزه از آن جدا شده است، محل دفن ابوالبرکات یوسف تبریزی است که به گفته بسیاری، در سال 1153 اسلام را به این سرزمین آورد. ‏

موقعیت دقیق کاخ ریاست‌جمهوری مالدیو

21.jpg
کاخ ریاست‌جمهوری مالدیو

موزه ملی مالدیو (National Museum)

‏دوستداران تاریخ و علاقه‌مندان موزه، می‌توانند از این مکان که در یازدهم نوامبر سال 1952 افتتاح شده است، ‏دیدن کنند. این موزه در روز ملی مالدیو افتتاح و به همان نام هم معروف شده است. مهم‌ترین هدف این موزه، حفظ ‏تاریخ مالدیو و گسترش میهن‌پرستی است. ‏‏ساختمان این موزه، زمانی کاخ سلطنتی مالدیو بوده است و اگر دوست دارید با تاریخ این کشور کوچک آشنا شوید، این موزه برای شما بهترین مکان است.

موقعیت دقیق موزه ملی مالدیو

23.jpg
ورودی موزه ملی مالدیو

غواصی و اسنورکلینگ‏‏‏‏‏‎‏ (Snorkelling)

‏اهمیت غواصی در مالدیو به‌قدری زیاد است که حتی نخست‌وزیر این کشور از هیئت‌دولت خواسته تا غواصی یاد بگیرند. به‌‏دلیل قرار گرفتن این کشور در یکی از بکر‌ترین مکان‌های اقیانوس هند، از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آبی و زیر آبی، ‏جزایر زیبای این کشور است. صخره‌های مرجانی، آب‌های شفافی که در آن می‌توانید سایه خود را کف اقیانوس ببینید، مالدیو را به یکی از بهترین نقاط زمین برای غواصی تبدیل کرده است.

11.jpg
غواصی در آب‌های مالدیو 

سفر به مالدیو با تور

اگر قصد دارید صفر تا صد سفرتان به مالدیو فراهم شود و بدون دغدغه این سفر رؤیایی را تجربه کنید، خرید تور مالدیو راه هوشمندانه‌ای است؛ به ویژه اگر بخواهید از لست‌سکند با مقایسه قیمت‌ها، آن را انتخاب کنید. بنابراین می‌توانید در قسمت تورهای وبگاه لست‌سکند، انواع‌واقسام تورهای مالدیو را ببینید و با مقایسه‌شان، بهترین تور را انتخاب کنید. 

سخن آخر

در راهنمای سفر به مالدیو، تلاش کرده‌ایم اطلاعات کلی از این کشور را برای کسانی که دوست دارند در آینده به مالدیو سفر کنند، گردآوری کنیم. نکته مهم و قابل‌ توجه در خصوص سفر به مالدیو این است که به‌دلیل تنوع خدمات در اقامتگاه‌ها، نمی‌توان به یک تجربه مشترک در سفر رسید. هر شخص با توجه به انتخابش، می‌تواند به یک خاطره یا تجربه کاملاً متفاوت در مالدیو برسد. در هر صورت، سفر به کشور‌های جنوب شرق آسیا برای همه می‌تواند یک خاطره خاص و دوست‌داشتنی باشد و کمتر کسی پس از گشت‌و‌گذار در این کشور‌ها، از مسافرت خود پشیمان می‌شود. حالا نوبت شماست که از نظرتان بگویید. آیا شما هم دوست دارید به این جزایر رمانتیک و دیدنی سر بزنید؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.