چگونه در سفر با قطار روی اعصاب هم سفرهایمان نرویم

4.4
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
25 اسفند 1394 08:59
0

سفر کردن با قطار یکی از لذت بخش ترین شیوه های سفر است، اما به دلیل اینکه فضای داخل قطار کمتر از آن است که آدم بتواند کاملا راحت باشد، همه چیز به این بستگی دارد که همسفرهایتان چه کسانی هستند. فرقی نمی کند که با دوستهایتان یک کوپه دربست گرفته اید، یا اینکه با آدمهای غریبه یک کوپه را قسمت کرده اید، نکاتی هست که باید رعایت کنید تا روی اعصاب همدیگر نروید.

۱ . به اندازه سهم خودتان بار ببرید.

فضایی که برای قرار دادن بار در نظر گرفته شده بسیار کم است و اگر کسی بیشتر از دو ساک کوچک بار داشته باشد، وسایل بقیه افراد جا نخواهد شد. پس ملاحظه کنید و اگر بارهایتان بیشتر است، از فضای زیر پا و یا روی تختتان برای نگهداری از آن استفاده کنید.

۲ . مواظب پاهایتان باشید!

نشستن در طبقیه پایین قطار مستلزم این است که حواستان به فضایی که پاهایتان اشغال می کند باشد. همه دوست دارند پایشان را دراز کنند و یا راحت تر و بازتر بنشینند، اما فضای کافی برای این کار وجود ندارد. حتی اگر با دوستانتان سفر می کنید، این احتمال را بدهید که با شما رودربایستی دارند و ممکن است اذیت شوند.

۳ . جورابهای تمیز بپوشید!

بالا و پایین رفتن از نردبان قطار باعث می شود بیشتر اوقات کفش هایمان را در بیاوریم. حواستان باشد که جوراب تمیز و بدون بو به پا داشته باشید.

۴ . برای آواز خواندن و یا آهنگ گذاشتن نظرسنجی کنید.

اگر اهل زدن زیر آواز هستید و یا دوست دارید موزیک پخش کنید، باید آهنگی باشد که سلیقه دیگران هم آن را بپسندد. پس یا نظرسنجی کنید و یا با هدفون آهنگ گوش بدهید.

۵ . از راهروها استفاده کنید.

اگر زیاد با موبایل حرف می زنید، اگر سیگاری هستید، اگر حوصله جمع را ندارید، از راهروها استفاده کنید. بهترین گزینه!

۶ . سر زمان خوابیدن به توافق برسید.

به دلیل اینکه تخت های قطار باز و بسته می شوند، به خواب رفتن یا نرفتن تصمیم جمعی است. راجع به آن صحبت کنید و اگر تنها یکی دو نفر بودند که با بیدار ماندن موافق نبودند، آنها را به تخت های بالا بفرستید.

۷ . پریز برقی را نوبتی استفاده کنید.

در یک کوپه ۶ نفره تنها دو پریز برق وجود دارد و با وجود اینهمه گجت الکترونیکی که این روزها وجود دارد، احتمالا همه مشتاق به استفاده از آنها هستند.

شما هم اگر تجربه سفر با قطار را دارید، می توانید به این موارد اضافه کنید.


منبع:gerdali.com،

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.