شگفتی های هندوستان (بخش اول) + تصاویر

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
17 فروردین 1394 09:12
0
50 مکان زیبا در کشور هند

هند سرزمین بسیاری از تناقضات است. افرادی که از گرسنگی در حال مرگند و تنها تلاش می کنند تا نان و کره ای برای خوردن پیدا کنند و در عین حال افرادی که تمام تجملات زندگی را در اختیار دارند. فرهنگ هایی در هند وجود دارند که رو به جلو قدم می گذارند و در حال تغییراتی هستند و در عین حال فرهنگ هایی وجود دارند که به شدت به ریشه های خود متصل بوده و غیر قابل تغییر هستند. در اینجا مکان هایی ناهموار و بی ثمر وجود دارد، و مکان های که با گیاهان سبز و شاداب و جنگل های شگفت انگیز و پر برکت پوشیده شده اند. هر یک از این تضادها در هند در جایگاه خود زیبا هستند. در کشور هند شما لازم نیست به دنبال زیبایی بگردید چرا که در حین قدم زدن ، کاوش و گشت و گذار، در آن مدام با آن برخورد خواهید نمود. اما برای کسانی که می خواهند برخی از زیباترین مقاصد کشور را از نزدیک ببینند ، در اینجا یک لیست از 50 مکان زیبا در هند وجود دارد که نمی توانید آن را از دست بدهید.

هیماچال پرادش Himachal Pradesh

1.خاجیار Khajjiar

 50 مکان زیبا در کشور هند

این مکان زیبا که شباهت بسیار قابل توجهی به توپوگرافی سوئیس دارد به عنوان مکانی رومانتیک به خوبی شناخته شده است. خاجیار در پای دالادکار Dhauladkar و در دامان هیمالیا واقع گردیده است و 2000 متر بالاتر از سطح دریا می باشد.

مناظر سرتاسری زیبا از جنگل انبوه و مراتع و قله های پوشیده از برف از هیمالیا را می توان در اینجا به خوبی تماشا کرد. ماه های زمستان بهترین زمان برای بازدید از این محل است چرا که اینجا بیش از حد سرد نمی شود و تپه های آن مملو از گل های زیبا خواهد بود که باعث می شود به یکی از زیبا ترین مکان ها برای بازدید در هند بدل گردد.

2. دریاچه ی چاندرتال Chandertal

 50 مکان زیبا در کشور هند

این دریاچه بین لاهال Lahaul و اسپیتی Spiti واقع شده که دو رشته کوه از هیمالیا هستند ؛ بنابراین ارتفاع آن 4300 متر بالاتر از سطح دریاست. این دریاچه همچنین به عنوان "دریاچه ماه " نیز شهرت دارد چرا که به عنوان منبع رودخانه چاندرا Chandra برشمرده شده و آب روشن کریستالی چاندرتال در مناطق عمیقش مطمئنا برای شما فریبنده خواهد بود.

سفری به این دریاچه در طول تابستان دقیقا همان چیزی است یک نفر نیاز دارد تا با آن در شکوه طبیعت غرق شود و در معنای تحت اللفظی اش بسیار نفس گیر نیز هست. چرا که باید برای رسیدن به این دریاچه از برخی از کوه های مرتفع بالا رفته و یا از آنها عبور کرد.

3. مسیر سر Sar Pass

 50 مکان زیبا در کشور هند

مسیر سر ، یک مقصد توریستی محبوب و مکانی عالی برای دوستداران ماجراجویی می باشد که نام خود را از یک دریاچه کوچک یخ زده که بخشی از مسیر دشوار سر نیز هست گرفته است. در اینجا حد اعلای آرامش و زیبایی منظره های طبیعی همه ی آن چیزی است که دوست دارید همراه شما باشد ، این مکان که 12500 فوت بالاتر از سطح دریا ارتفاع دارد مکانی است که می بایست در آن باشید. اینجا یک نقطه ی کوه پیمایی مخاطره آمیز است و تضمین می کند که ماجراجویان انزواطلب را قطعا به سوی خود خواهد کشید.

4. مسیر روهتانگ Rohtang Pass

 50 مکان زیبا در کشور هند

"توده ای از اجساد" ترجمه ی تحت اللفظی برای مسیر روهتانگ می باشد ، اینجا متعلق به همه ی کسانی است که جان خود را در حال عبور از گذرگاه از دست داده اند و در عین حال در زمان های اخیر تبدیل به یکی از محبوب ترین نقاط توریستی هند گردیده است و همواره هزاران نفر از مردم را با زیبایی فریبنده اش به سوی خود می خواند.

مسیر روتانگ یکی از چند مقصد توریستی در هند که در آن می توان تقریبا در تمام ماه های سال اسکی کرد. با این حال، اینجا به مدت 6 ماه از سال بسته است تا آماده حضور خیل عظیم مردم در 6 ماه دیگر سال باشد که در انتظار گشت و گذار در این مقصد توریستی در ارتفاع 13000 فوتی هستند.

5. دریاچه سورج تال Suraj Tel Lake

 50 مکان زیبا در کشور هند

دریاچه سورج تال ، همچنین به عنوان دریاچه ی "خدای خورشید" شناخته شده است ، اینجا نزدیک به بارالاچا لا پاس BaralachaLa pass بوده و سومین دریاچه ی بلند هند و 21 امین دریاچه ی بلند جهان است. قله کوه های قشنگ ، مناظر یخچال های طبیعی ، شرایط شدید منطقه قطبی و سکوت در اینجا به شما خوش آمد می گوید چرا که اگر بخواهید به دریاچه برسید احتمالا به سختی می توانید فرد دیگری را در آن حوالی پیدا کنید.

6. دریاچه دال Dal

 50 مکان زیبا در کشور هند

دریاچه ی دال، مقصد نمادین دره ی کشمیر و همچنین به عنوان بهشت روی زمین شناخته شده و یکی از مناظر فیلم برداری مورد علاقه بالیوود است. باغ های مغولmughal در ساحل دریاچه به سلطنت جهانگیر Jehangir و شیکاراز shikarasبر می گردند و خانه های قایقی بر روی دریاچه بهترین راه برای سوار شدن بر طبیعت هستند.

7. دریاچه پانگونگ Pangong

 50 مکان زیبا در کشور هند

دریاچه ی پانگونگ یکی از مکان های زیبا در هند برای تماشا است که درفضایی به مساحت بیش از 600 کیلومتر مربع گسترده شده است. دریاچه بصورت مشترک متعلق به کشورهای هند و چین است و 60 درصد از آن در کشور همسایه واقع گردیده است. زیبایی فریبنده ی دریاچه و چشم اندازهای خوش منظره و طبیعی آن همانند یک تابلوی نقاشی به نظر می رسد و آب آن در هر فصل با توجه به درجه ی شوری آب تغییر رنگ می دهد.

8. دریاچه ی سوموریری Tsomoriri

 50 مکان زیبا در کشور هند

جواهری دیگر در تاج لاداخ Ladakh دریاچه ی سوموریری است. [این دریاچه همچنین به عنوان دریاچه ی کوهی نیز شناخته شده است]. این دریاچه در فلات چانگ تانگ Changthang واقع شده که یکی از مرتفع ترین و وسیع ترین فلات ها در جهان است و در میان عمده ترین مکان های گردشگری هند قرار گرفته است. این دریاچه نام خود را از شوری اش گرفته و این واقعیت در مورد آن وجود دارد که تا سال 1959 نمک از آن استخراج می گردید. شما می توانید برخی از گونه های واقعا نادر از پرندگان مانند گردن سیاه ، سر قهوه ای و کاکل دار بزرگ را در اینجا در طول فصل مهاجرت ببینید. آرامش این دریاچه برای تمدد اعصاب و مدیتیشن بسیار مناسب است.

9. دره کشمیر Kashmir

 50 مکان زیبا در کشور هند

دره کشمیر بدون شک یکی از زیبا ترین دیدنی های هند است. گویی بهشت در این قسمت از زمین به آن سنجاق شده است چرا که از مناظر همیشه سبز و کوه های پر از برف برخوردار است. سفر به کشمیر قطعا باید شامل دیدن باغهای شالیمار Shalimar، بازدید از دریاچه دال و شیکاراس shikaras و گلمرگ gulmarg باشد . کوهنوردی و قایق سواری در رودخانه فعالیت های ماجراجویانه ی خوبی در کشمیر به شمار می روند

10.دره زانسکار Zanskar

 50 مکان زیبا در کشور هند

دره ی زانسکار پر از دهکده های کوچک است ، جمعیت کمتر و مناظر زرق و برق داری ، بدین ترتیب شما انتخاب های زیادی برای ساختن لحظات عالی خواهید داشت که باعث می شود این مکان یکی از زیبا ترین مکان ها برای بازدید در هند لقب بگیرد. یکی از نکات برجسته ی این جا رودخانه ی زانسکار zanskar است که در آن شما می توانید به قایق سواری مشغول شده و حتی در ماه های ژانویه و فوریه به کوهنوردی بپردازید.

در طول ماه های زمستان ، مسیر چادار chadar بر روی رودخانه یخ زده تشکیل شده و سفر از طریق آبشار یخ زده را میسر می سازد، غارهای کوچک ( غارهای بسیار بزرگتر در مگالایا وجود دارند ) و چشم اندازی سرتاسری و سفید در اطراف شماست.

11.مسیر خاردونگ Khardung

 50 مکان زیبا در کشور هند

مسیر خاردونگ نیازی به معرفی ندارد. این جا به طور گسترده اما به اشتباه ، تصور می شود که بالاترین مسیر وسایل نقلیه موتوری در جهان است ، این مسیر در واقع در کمی بیش از 17،000 فوت بالاتر از سطح دریا است. مسیر حدود 40 کیلومتر از شهر له Leh فاصله دارد و یک مقصد مهم برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی هستند. ماجراجویان برای یک تجربه ی دوچرخه سواری هیجان انگیز در کوهستان و یک سفر جاده ای به اینجا می آیند.

تاکنون به این فکر کرده اید که چرا مسیر خاردونگ ساخته شد؟

مناظری که شما در این کوه های شگفت انگیز مشاهده می کنید نفس گیرند. این مسیر همچنین دارای اهمیت استراتژیک برای دفاع استراتژیکی از هند است چرا که به عنوان مسیر برای حمل و نقل تجهیزات نظامی و سایر ملزومات مورد استفاده قرار می گیرد.

12. دره ی نوبرا Nubra

 50 مکان زیبا در کشور هند

در فاصله ی حدود 150 کیلومتری از شهر له دره ی نوبرا واقع گردیده است. این دره به عنوان "دره ی گل" نیز شهرت دارد ، دلیل آن این است که دره با برخی از گل های واقعا زیبا در طول ماه های تابستان پوشیده شده است. گل های زیبا تا حد زیادی ناهمواری دره را تکمیل می کنند ، این منظره در سایر نواحی لاداخ نیز قابل مشاهده است.

مسیر حرکت دردره یکی از راهنوردیهای آسان در لاداخ است ، اما زیبایی آن دست کمی از بقیه ندارد . در طول ماه های تابستان ، شما می توانید چوپانان محلی با گله های گوسفند را که لبخندی بر روی صورت خود و روحی پر جنب و جوش دارند ببینید.

اوتارانچال Uttaranchal

13. دره ی گل ها

 50 مکان زیبا در کشور هند

دره گل ها یک پارک ملی واقع در قسمت های فوقانی هیمالیا ، در ایالت اوتاراکند Uttarakhand است و مکانی است که در سفر به هند حتما می بایست از آن دیدن کنید. پارک یک بهشت واقعی برای گیاه شناسان و هر شخصی است که شکوه طبیعت را دوست دارد. این مکان با نام خودش بسیار هماهنگ است چرا که با چندین گونه از گل های عجیب و غریب برای تماشا جلوه گری می کند.

در حالی که قسمت بزرگی از دره پوشیده از برف باقی می ماند ، در طول ماه های تابستان ، دره با شورشی از رنگ ها پدیدار می شود و همین امر آن را به یکی از مکان های زیبا در هند بدل ساخته است. همانگونه که انتظار می رود این مکان یکی از میراث جهانی یونسکو است. اما برای رسیدن به این پارک ملی باید از مسیر دشواری عبور کرد تا به آن رسید.

14. دریاچه ی روپکاند Roopkund

 50 مکان زیبا در کشور هند

منطقه ی هیمالیا دارای چندین دریاچه ی شگفت انگیز در ارتفاع بالا می باشد. اما یکی که حداکثر توجهات را به خود جلب می کند دریاچه ی روپکاند نام دارد ، این دریاچه پر زرق و برق و پر از رمز و راز است. دریاچه در ارتفاع حدود 5000 متر بالاتر از سطح دریا در منطقه ی اوتارانچال چامولی Chamoli Uttaranchal واقع گردیده است. در طول فصل تابستان ، هنگامی که یخ در دریاچه ذوب می شود ، شما می توانید اجساد شناور زیادی را بر روی دریاچه مشاهده کنید.

اسکلت این اجساد به خاطر شرایط آب و هوایی سرد به خوبی حفظ شده اند. شواهد علمی نشان می دهد که تاریخ این اجساد به حوالی قرن 12 برمی گردد، اما هیچ کس داستان واقعی پشت این مرگ و میر دسته جمعی را نمی داند. دریاچه ی روپکاند احتمالا تنها دریاچه ای در دنیاست که همچنان با وجود حضور حدود صد اسکلت شناور بر آب زیبایی خود را حفظ نموده است.

15. دریاچه ی دودیتال Dodital

 50 مکان زیبا در کشور هند

دریاچه ی دودیتال یک دریاچه ی آب شیرین واقع در ارتفاع کمی بیش از 3000 متر بالاتر از سطح دریا می باشد که همچنین به عنوان دریاچه ی دادیتال Dhudital نیز شهرت دارد که نام خود را از لرد گانشاGanesha گرفته و در میان مهمترین مکان های گردشگری در هند است که در سفر به هند حتما می بایست از آن دیدن کنید. اعتقاد بر این است که این دریاچه سرزمین پروردگار گانشا است ، و نشانه ی آن نیز معبد اختصاص داده شده به او است که در اینجا قرار دارد.

شما به منظور رسیدن به دریاچه نیاز به حرکت از اوتارکاشی Uttarkashi در یک مسیر دشوار دارید . نگران راه نباشید چون با تماشای دریاچه خستگی از تن شما بیرون خواهد رفت.

16. یخچال خاتلینگ Khatling

 50 مکان زیبا در کشور هند

این یخچال در منبع رودخانه ی بالینگانا Bhalingana واقع شده و یک چشم انداز سرتاسری داشته و بسیار نفس گیر است. از یخچال طبیعی ، شما می توانید قله های پوشیده از برف و چند یخچال طبیعی دیگر در همان حوالی را ببینید. اما این منظره آسان به دست نمی آید. شما می بایست در مسیری دشوار برای رسیدن به یخچال های طبیعی حرکت کرده و از جنگل های انبوه و کوه های مرتفع عبور کنید. طی نمودن مسیر دشوار یخچال خاتلینگ به راحتی می تواند حدود 2 هفته طول بکشد، اما ارزش تلاش کردن را دارد.

اوتار پرادش Uttar Pradesh

17. گردنه های واراناسی Varanasi

 50 مکان زیبا در کشور هند

اعتقاد بر این است که واراناسی قدیمی ترین تمدن در هند است . این شهر در سواحل رودخانه ی گنگ Ganga واقع شده و دارای یک مرتبه ی مقدس در آیین هندو می باشد. هر ساله چندین هزار روپیه در قسمت های مختلف شهر برای انجام آخرین مراسم برای بستگان و عزیزان رد و بدل می گردد. با وجود محیط به ظاهر ترسناکش ، قسمت های مختلف یا گردنه های واراناسی جذابیت خاصی دارند. شما می توانید معنویت و آرامشی که در اینجا غلبه دارد را احساس کنید. این مکان یک ایده بهتر در مورد زیبایی واراناسی به شما می دهد.

راجستان Rajasthan

18. جادهاپور Jodhpur

 50 مکان زیبا در کشور هند

جادهاپور با وجود نوعی از تناقضات بسیار زیباست. بسیاری از زمین های جادهاپور بی ثمر و ناهموار است و این امر باعث می شود که به یک زمین بیابانی ناب بدل گردد. این شهر یکی از بزرگترین شهرهای راجستان است و به ارائه ی فرصتی به یاد ماندنی برای گشت و گذار در کویر می پردازد. اینجا در جادهاپور و در بیشنوا Bishnoi می توانید یکی از بهترین سافاری ها را تجربه کنید.

سفر به این مکان شما را نزدیک به محل زندگی بیشنواها و قبیله های قدیمی این سرزمین می برد. اگر به قسمت قدیمی شهر مراجعه کردید ، دیدار از خانه های آبی را فراموش نکنید چرا که لغب " شهر آبی" را به خود اختصاص داده اند.

19. کویر جیسالمر Jaisalmer

 50 مکان زیبا در کشور هند

سافاری شتر یکی از به یاد ماندنی ترین و لذت بخش ترین تجارب شما در این کویر می تواند باشد. شما یک روش منحصر به فرد برای کشف روستاهای رنگارنگ در راجستان را بدست خواهید آورد. در اینجا سفر از طریق قله ها و فرورفتگی های شن و ماسه ها و تپه های شنی که به طور طبیعی شکل گرفته اند در پشت شتر و تجربه ی زندگی در منطقه ی جیسالمر را کسب خواهید نمود.

هنگامی که شب فرا می رسد ، در اطراف آتش اردو می زنید و از یک برنامه ی لوکس فرهنگی مانند اجرای رقص لامبادا توسط مردم محلی لذت می برید.

20. دریاچه ی پیچولا Pichola

 50 مکان زیبا در کشور هند

یکی از نکات برجسته مربوط به شهر زیبای اودیپور Udaipur راجستان دریاچه ی پیچولا است. این دریاچه مشرف به دریاچه کاخ Lake Palace است و یک محیط فوق العاده دارد که حتما می بایست از آن دیدن کنید. دریاچه ی پیچولا، مانند دریاچه های دیگر در اودیپور، بر روی سدها ساخته شده اند تا آب آشامیدنی مردم محلی و آب مورد نیاز برای آبیاری مردم این شهر تامین گردد.

این دریاچه به عنوان نقطه ای ایده آل برای قایق سواری رومانتیک نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در طول فصل مهاجرت ، شما همچنین می توانید برخی گونه های پرندگان مهاجر را در دریاچه ببینید که مناظر اطراف را جذاب تر و زیباتر می سازند.

آروناچال پرادش Arunachal Pradesh

21. آبشارهای نورانانگ Nuranang

 50 مکان زیبا در کشور هند

آبشارهای شگفت انگیز نورانانگ در شگفتی های تاوانگ Tawang در آروناچال پرادش مخفی شده اند. آبشارها حدود 100 متر ارتفاع دارند که ممکن است در مقایسه با برخی از آبشارهای دنیا چندان مرتفع به نظر نیایند.

با این حال ، زمانی که این آبشارها با محیط بکر اطراف ترکیب می شود ، منظره ای را خلق می کنند که حتما باید از آن دیدن کرد. در فرهنگ عامه ی منطقه ، نام آبشارها از نام یک دختر که در طول جنگ هند و چین در سال 1962 به یک سرباز هندی کمک کرد گرفته شده است. همچنین گاهی اوقات به عنوان آبشار بونگ بونگ Bong Bong نیز شناخته می شود . از این آبشارها برای تولید برق منطقه نیز استفاده می شود.

22. مسیر سلا Sela

 50 مکان زیبا در کشور هند

مسیر عبوری سلا یکی از زیبا ترین مکان ها برای بازدید در هند است که منطقه ی تاوانگ Tawang را به سایر نقاط کشور متصل می سازد. این مسیر کوهی در حدود 13800 فوت ارتفاع دارد و مناظری واقعا دیدنی از چشم انداز های اطراف را در اختیار شما قرار می دهد. با ارتفاع زیادش ، شما تقریبا می توانید عبور ابرها را از میان دست های خود احساس کنید.

در طول ماه های زمستان ، بیشتر مسیر با برف یخ زده پوشیده شده است و درجه حرارت به زیر صفر درجه می رسد. برای دیدن برخی مناظر زرق و برق دار و دید سرتاسری ، به مسیر عبوری سلا در آروناچال پرادش سری بزنید. مطمئنا از دیدن آن لذت خواهید برد.

ناگالند Nagaland

23. دره ی زوکو Dzukou

 50 مکان زیبا در کشور هند

دره ی باشکوه و شگفت انگیز زوکو در ناگالند در ارتفاع کمی بیشتر از 2000 متری بالاتر از سطح دریا واقع گردیده است. دره در مرز مانیپور Manipur و ناگالند و پشت قله های زیبای جپفو Japfu قرار گرفته است. در طول فصل تابستان ، دره با گونه های مختلف گل های زیبا پر شده که برجسته ترین آنها گل زوکو لیلی Dzukou Lilly می باشد.

نام دره به "آب سرد" ترجمه شده و اشاره به جریان رودخانه ای دارد که در مسیر دره جریان دارد. این یک مسیر کوتاه و کمی چالش بر انگیز است ، اما با این حال بسیار دیدنی می باشد. اگر در این بخش از کشور حضور دارید ، تماشای این دره را حتما در برنامه ی خود قرار دهید.

سیکیمSikkim

24. دریاچه ی گورودونگمار Gurudongmar

 50 مکان زیبا در کشور هند

دریاچه ی گورودونگمار در ارتفاع کمی بیش از 5000 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این دریاچه در سیکیم ، نزدیک به مرز چین قرار دارد و به خاطر مناظر زیبایش شناخته شده است. این دریاچه که آب تمیزی دارد در اکثر سال به دلیل درجه حرارت بسیار پایینش یخ زده باقی می ماند.

اما زمانی که یخ آب می شود ، به آب کریستالی روشن اجازه می دهد تا با زیبایی محسور کننده اش نفس شما را بگیرد. زمین ناهموار اطراف دریاچه نیز به این تجربه ی خاص می افزاید. با این حال ، اگر بخواهید از این دریاچه دیدن کنید باید برای برخی کارهای سخت آماده باشید. به این دلیل که رفتن و رسیدن به دریاچه با طی کردن مسیری سخت و چالش برانگیز میسر می باشد.

25. مسیر گوچا Goecha

 50 مکان زیبا در کشور هند

یک مسیر کوهی دیگر در منطقه ی هیمالیا مسیر شگفت انگیز گوچا در سیکیم است. مسیر به عنوان کمپ اصلی کسانی که مایل به صعود به قله کانچن جونگا Kanchenjunga ، سومین قله ی بلند در جهان هستند مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور رسیدن به مسیر ، شما می بایست پیاده روی را از یوکسوم Yuksom شروع کنید . این پیاده روی حدود 7 روز طول می کشد و مسیری دشوار دارد.

در طول راه ، گل های صد تومانی زیبا و بسیاری دیگر از شگفتی های برجسته ی این منطقه به استقبال شما خواهند آمد. چشم انداز کوه کانچن جونگا از مسیر گوچا بسیار شگفت انگیز است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.